vytisknout velikost písma Spoločný športiak Toyoty a BMW sa blíži do štádia konceptu

Spoločný športiak Toyoty a BMW sa blíži do štádia konceptu

Spolupráca medzi Toyotou a BMW bola dohodnutá už pred niekoľkými rokmi. Nešlo ale len o to, že sa obidve automobilky podelia o náklady na vývoj akumulátorov novej generácie a že Toyota dostane turbodiesle od BMW. Obe spoločnosti spoluprácu prehĺbili aj na vývoj nových modelov.

Jedným takým má byť športový model, ktorý zrejme nahradí v ponuke súčasné BMW Z4. Toyota by na základe spoločného modelu zase mohla postaviť duchovného nástupcu supr. V súčasnej dobe je mu asi najbližší koncept Toyota FT-1.

Vývoj nového modelu pokračuje podľa plánu, automobilky mu udelili zelenú a teraz sa blíži do štádia predprodukčného konceptu, ktorý má skúmať reakcie verejnosti. Technické podrobnosti sú ešte samozrejme tajné, ale už teraz sa vie, že auto vyjde na monokoku z uhlíkových vlákien podobne ako napríklad hybridy BMW i3 a BMW i8.

Napriek tomu by malo spoločné športové auto vsádzať na konvenčnú techniku okolo klasického piestového spaľovacieho motora. Dá sa však očakávať aj nasadenie malého pomocného elektromotora pre krátkodobé zvýšenie výkonu a zníženie spotreby v meste. Produkčná verzia by mala byť hotová do roku 2017.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY