vytisknout velikost písma Spoločný športiak Toyoty a BMW sa blíži do štádia konceptu

Spoločný športiak Toyoty a BMW sa blíži do štádia konceptu

Spolupráca medzi Toyotou a BMW bola dohodnutá už pred niekoľkými rokmi. Nešlo ale len o to, že sa obidve automobilky podelia o náklady na vývoj akumulátorov novej generácie a že Toyota dostane turbodiesle od BMW. Obe spoločnosti spoluprácu prehĺbili aj na vývoj nových modelov.

Jedným takým má byť športový model, ktorý zrejme nahradí v ponuke súčasné BMW Z4. Toyota by na základe spoločného modelu zase mohla postaviť duchovného nástupcu supr. V súčasnej dobe je mu asi najbližší koncept Toyota FT-1.

Vývoj nového modelu pokračuje podľa plánu, automobilky mu udelili zelenú a teraz sa blíži do štádia predprodukčného konceptu, ktorý má skúmať reakcie verejnosti. Technické podrobnosti sú ešte samozrejme tajné, ale už teraz sa vie, že auto vyjde na monokoku z uhlíkových vlákien podobne ako napríklad hybridy BMW i3 a BMW i8.

Napriek tomu by malo spoločné športové auto vsádzať na konvenčnú techniku okolo klasického piestového spaľovacieho motora. Dá sa však očakávať aj nasadenie malého pomocného elektromotora pre krátkodobé zvýšenie výkonu a zníženie spotreby v meste. Produkčná verzia by mala byť hotová do roku 2017.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY