vytisknout velikost písma Spoločný športiak Toyoty a BMW sa blíži do štádia konceptu

Spoločný športiak Toyoty a BMW sa blíži do štádia konceptu

Spolupráca medzi Toyotou a BMW bola dohodnutá už pred niekoľkými rokmi. Nešlo ale len o to, že sa obidve automobilky podelia o náklady na vývoj akumulátorov novej generácie a že Toyota dostane turbodiesle od BMW. Obe spoločnosti spoluprácu prehĺbili aj na vývoj nových modelov.

Jedným takým má byť športový model, ktorý zrejme nahradí v ponuke súčasné BMW Z4. Toyota by na základe spoločného modelu zase mohla postaviť duchovného nástupcu supr. V súčasnej dobe je mu asi najbližší koncept Toyota FT-1.

Vývoj nového modelu pokračuje podľa plánu, automobilky mu udelili zelenú a teraz sa blíži do štádia predprodukčného konceptu, ktorý má skúmať reakcie verejnosti. Technické podrobnosti sú ešte samozrejme tajné, ale už teraz sa vie, že auto vyjde na monokoku z uhlíkových vlákien podobne ako napríklad hybridy BMW i3 a BMW i8.

Napriek tomu by malo spoločné športové auto vsádzať na konvenčnú techniku okolo klasického piestového spaľovacieho motora. Dá sa však očakávať aj nasadenie malého pomocného elektromotora pre krátkodobé zvýšenie výkonu a zníženie spotreby v meste. Produkčná verzia by mala byť hotová do roku 2017.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY