vytisknout velikost písma Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spomínate na Volvo a jeho rad motorov Drive-E predstavený minulý rok? Švédska automobilka nasadila spoločný základ pre benzínové i dieselové jednotky a z tohto jedného základu postupne vznikne kompletná ponuka motorizácií. Rovnakou cestou sa vydala aj spoločnosť Jaguar Land Rover. Jej nové motory nesú označenie Ingenium.

Motory pochádzajú z vlastného vývoja automobilky, pričom o výrobu sa postará novo otvorená fabrika Wolverhampton. Prvým novým motorom bude naftový dvojliter označený ako AJ200D. Presné parametre tlačová správa neuvádza, v porovnaní so súčasným dieselovým štvorvalcom má ponúknuť o sedemnásť percent znížené trenie a zároveň by malo ísť o jednu z najúspornejších jednotiek v danej triede.

Rovnako ako v prípade automobilky Volvo dostanú naftové aj benzínové motory spoločný základ, pričom rovnaké bude tiež vŕtanie aj zdvih plus rad ďalších dielov. Všetky nové jednotky dostanú priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, systém štart/stop a systém preplňovania. Tlačová správa hovorí aj napríklad o variabilnej vodnej pumpe alebo variabilnom olejovom čerpadle. Obidva prípady majú pracovať len vtedy, ak to bude potrebné, nie konštante.

Znižovala sa aj hmotnosť, pričom rozdiel má byť až 80 kilogramov. Nový rad motorov je pripravený pre pohon zadných alebo všetkých kolies, rovnako ako pre manuálnu a automatickú prevodovku. Počíta sa tiež so zástavbou do hybridného ústrojenstva. Produkcia motorov rady Ingenium odštartuje začiatkom budúceho roka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY