vytisknout velikost písma Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spomínate na Volvo a jeho rad motorov Drive-E predstavený minulý rok? Švédska automobilka nasadila spoločný základ pre benzínové i dieselové jednotky a z tohto jedného základu postupne vznikne kompletná ponuka motorizácií. Rovnakou cestou sa vydala aj spoločnosť Jaguar Land Rover. Jej nové motory nesú označenie Ingenium.

Motory pochádzajú z vlastného vývoja automobilky, pričom o výrobu sa postará novo otvorená fabrika Wolverhampton. Prvým novým motorom bude naftový dvojliter označený ako AJ200D. Presné parametre tlačová správa neuvádza, v porovnaní so súčasným dieselovým štvorvalcom má ponúknuť o sedemnásť percent znížené trenie a zároveň by malo ísť o jednu z najúspornejších jednotiek v danej triede.

Rovnako ako v prípade automobilky Volvo dostanú naftové aj benzínové motory spoločný základ, pričom rovnaké bude tiež vŕtanie aj zdvih plus rad ďalších dielov. Všetky nové jednotky dostanú priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, systém štart/stop a systém preplňovania. Tlačová správa hovorí aj napríklad o variabilnej vodnej pumpe alebo variabilnom olejovom čerpadle. Obidva prípady majú pracovať len vtedy, ak to bude potrebné, nie konštante.

Znižovala sa aj hmotnosť, pričom rozdiel má byť až 80 kilogramov. Nový rad motorov je pripravený pre pohon zadných alebo všetkých kolies, rovnako ako pre manuálnu a automatickú prevodovku. Počíta sa tiež so zástavbou do hybridného ústrojenstva. Produkcia motorov rady Ingenium odštartuje začiatkom budúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY