vytisknout velikost písma Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spomínate na Volvo a jeho rad motorov Drive-E predstavený minulý rok? Švédska automobilka nasadila spoločný základ pre benzínové i dieselové jednotky a z tohto jedného základu postupne vznikne kompletná ponuka motorizácií. Rovnakou cestou sa vydala aj spoločnosť Jaguar Land Rover. Jej nové motory nesú označenie Ingenium.

Motory pochádzajú z vlastného vývoja automobilky, pričom o výrobu sa postará novo otvorená fabrika Wolverhampton. Prvým novým motorom bude naftový dvojliter označený ako AJ200D. Presné parametre tlačová správa neuvádza, v porovnaní so súčasným dieselovým štvorvalcom má ponúknuť o sedemnásť percent znížené trenie a zároveň by malo ísť o jednu z najúspornejších jednotiek v danej triede.

Rovnako ako v prípade automobilky Volvo dostanú naftové aj benzínové motory spoločný základ, pričom rovnaké bude tiež vŕtanie aj zdvih plus rad ďalších dielov. Všetky nové jednotky dostanú priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, systém štart/stop a systém preplňovania. Tlačová správa hovorí aj napríklad o variabilnej vodnej pumpe alebo variabilnom olejovom čerpadle. Obidva prípady majú pracovať len vtedy, ak to bude potrebné, nie konštante.

Znižovala sa aj hmotnosť, pričom rozdiel má byť až 80 kilogramov. Nový rad motorov je pripravený pre pohon zadných alebo všetkých kolies, rovnako ako pre manuálnu a automatickú prevodovku. Počíta sa tiež so zástavbou do hybridného ústrojenstva. Produkcia motorov rady Ingenium odštartuje začiatkom budúceho roka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY