vytisknout velikost písma Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spomínate na Volvo a jeho rad motorov Drive-E predstavený minulý rok? Švédska automobilka nasadila spoločný základ pre benzínové i dieselové jednotky a z tohto jedného základu postupne vznikne kompletná ponuka motorizácií. Rovnakou cestou sa vydala aj spoločnosť Jaguar Land Rover. Jej nové motory nesú označenie Ingenium.

Motory pochádzajú z vlastného vývoja automobilky, pričom o výrobu sa postará novo otvorená fabrika Wolverhampton. Prvým novým motorom bude naftový dvojliter označený ako AJ200D. Presné parametre tlačová správa neuvádza, v porovnaní so súčasným dieselovým štvorvalcom má ponúknuť o sedemnásť percent znížené trenie a zároveň by malo ísť o jednu z najúspornejších jednotiek v danej triede.

Rovnako ako v prípade automobilky Volvo dostanú naftové aj benzínové motory spoločný základ, pričom rovnaké bude tiež vŕtanie aj zdvih plus rad ďalších dielov. Všetky nové jednotky dostanú priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, systém štart/stop a systém preplňovania. Tlačová správa hovorí aj napríklad o variabilnej vodnej pumpe alebo variabilnom olejovom čerpadle. Obidva prípady majú pracovať len vtedy, ak to bude potrebné, nie konštante.

Znižovala sa aj hmotnosť, pričom rozdiel má byť až 80 kilogramov. Nový rad motorov je pripravený pre pohon zadných alebo všetkých kolies, rovnako ako pre manuálnu a automatickú prevodovku. Počíta sa tiež so zástavbou do hybridného ústrojenstva. Produkcia motorov rady Ingenium odštartuje začiatkom budúceho roka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY