vytisknout velikost písma Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje motory rady Ingenium

Spomínate na Volvo a jeho rad motorov Drive-E predstavený minulý rok? Švédska automobilka nasadila spoločný základ pre benzínové i dieselové jednotky a z tohto jedného základu postupne vznikne kompletná ponuka motorizácií. Rovnakou cestou sa vydala aj spoločnosť Jaguar Land Rover. Jej nové motory nesú označenie Ingenium.

Motory pochádzajú z vlastného vývoja automobilky, pričom o výrobu sa postará novo otvorená fabrika Wolverhampton. Prvým novým motorom bude naftový dvojliter označený ako AJ200D. Presné parametre tlačová správa neuvádza, v porovnaní so súčasným dieselovým štvorvalcom má ponúknuť o sedemnásť percent znížené trenie a zároveň by malo ísť o jednu z najúspornejších jednotiek v danej triede.

Rovnako ako v prípade automobilky Volvo dostanú naftové aj benzínové motory spoločný základ, pričom rovnaké bude tiež vŕtanie aj zdvih plus rad ďalších dielov. Všetky nové jednotky dostanú priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov, systém štart/stop a systém preplňovania. Tlačová správa hovorí aj napríklad o variabilnej vodnej pumpe alebo variabilnom olejovom čerpadle. Obidva prípady majú pracovať len vtedy, ak to bude potrebné, nie konštante.

Znižovala sa aj hmotnosť, pričom rozdiel má byť až 80 kilogramov. Nový rad motorov je pripravený pre pohon zadných alebo všetkých kolies, rovnako ako pre manuálnu a automatickú prevodovku. Počíta sa tiež so zástavbou do hybridného ústrojenstva. Produkcia motorov rady Ingenium odštartuje začiatkom budúceho roka.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY