vytisknout velikost písma Spoločnosť Hennessey upravila Cadillac CTS-V na 761, 811 i 1013 koní

Spoločnosť Hennessey upravila Cadillac CTS-V na 761, 811 i 1013 koní

V apríli tohto roku sľubovala spoločnosť Hennessey veľmi ostrú úpravu už v základe dosť ostrého Cadillacu CTS-V. Ako povedala, tak sa aj stalo. Na svete sú podrobnejšie informácie o tom, čo všetko si tento radikálny úpravca pre americký sedan pripravil. K dispozícii sú tri varianty, keď výkon tej poslednej prekračuje tisíc koní.

Než sa do toho pustíme, je dobré si pripomenúť jeden zaujímavý fakt. Cadillac CTS-V vo svojom základnom prevedení predstavuje vôbec najsilnejší model, aký kedy táto automobilka zákazníkom ponúkla. Už v sérii je totiž k dispozícii motor s parametrami 477 kW (649 k) a 855 Nm. Čože? Vám to príde málo? Potom si môžete nechať od Hennessey upraviť riadiacu jednotku a systém nasávania. Razom narastie výkon na 559 kW (761 k). Stále málo?

Druhá varianta úprav od Hennessey pridáva k predchádzajúcim zmenám ešte navyše vylepšenú kľukovú hriadeľ alebo iný medzichladič vzduchu. Potom už ponúkne CTS-V 597 kW (811 k).

Vrcholom všetkého je tretia možnosť, kedy sa motor upravuje skutočne dôkladne. Vymenia sa piesty, vstreky, radikálne sa vylepší aj systém preplňovania a tak ďalej. Vďaka tomu sa CTS-V dostane na 746 kW (1013 k). Najvyššia rýchlosť takéhoto auta sa blíži hranici 400 km/h. Sériová produkcia odštartuje už čoskoro. Vrcholných exemplárov je ale v pláne iba 24.

henes_2.jpghenes_1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY