vytisknout velikost písma Spoločnosť Hennessey upravila Cadillac CTS-V na 761, 811 i 1013 koní

Spoločnosť Hennessey upravila Cadillac CTS-V na 761, 811 i 1013 koní

V apríli tohto roku sľubovala spoločnosť Hennessey veľmi ostrú úpravu už v základe dosť ostrého Cadillacu CTS-V. Ako povedala, tak sa aj stalo. Na svete sú podrobnejšie informácie o tom, čo všetko si tento radikálny úpravca pre americký sedan pripravil. K dispozícii sú tri varianty, keď výkon tej poslednej prekračuje tisíc koní.

Než sa do toho pustíme, je dobré si pripomenúť jeden zaujímavý fakt. Cadillac CTS-V vo svojom základnom prevedení predstavuje vôbec najsilnejší model, aký kedy táto automobilka zákazníkom ponúkla. Už v sérii je totiž k dispozícii motor s parametrami 477 kW (649 k) a 855 Nm. Čože? Vám to príde málo? Potom si môžete nechať od Hennessey upraviť riadiacu jednotku a systém nasávania. Razom narastie výkon na 559 kW (761 k). Stále málo?

Druhá varianta úprav od Hennessey pridáva k predchádzajúcim zmenám ešte navyše vylepšenú kľukovú hriadeľ alebo iný medzichladič vzduchu. Potom už ponúkne CTS-V 597 kW (811 k).

Vrcholom všetkého je tretia možnosť, kedy sa motor upravuje skutočne dôkladne. Vymenia sa piesty, vstreky, radikálne sa vylepší aj systém preplňovania a tak ďalej. Vďaka tomu sa CTS-V dostane na 746 kW (1013 k). Najvyššia rýchlosť takéhoto auta sa blíži hranici 400 km/h. Sériová produkcia odštartuje už čoskoro. Vrcholných exemplárov je ale v pláne iba 24.

henes_2.jpghenes_1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY