vytisknout velikost písma Spoločnosť G-Power pripravila 455 koní pre trikrát preplňovaný X6

Spoločnosť G-Power pripravila 455 koní pre trikrát preplňovaný X6

Trikrát preplňovaný dieselový šesťvalec, ktorý okrem iných používa aj X6 M50d, rozhodne nie je slabý, ale niekomu by predsa len mohol pripadať málo výkonný. Obzvlášť, keď má Audi model SQ7 s naftovým šesťvalcom s výkonom cez 400 koní. Riešenie? Tuning. Napríklad ten od spoločnosti G-Power.

Tá pripravila vec, ktorá sa volá Bi-Tronik 5 V1. Ide o prídavnú riadiacu jednotku umiestnenú medzi motor a originálnu riadiacu jednotku. Ak idete pokojne, motor funguje v sériovom režime, ak zrýchlite, táto nová jednotka začne upravovať výstupné signály a výsledkom by mali byť parametre 335 kW (455 koní) a 870 Nm. Pre porovnanie, sériové parametre trikrát preplňovaného dieselu sú 280 kW (381 koní) a 740 Nm.

Záujemcovia môžu prípadne siahnuť ešte po úprave továrenskej riadiacej jednotky, vďaka ktorej by mali získať lepšiu odozvu na plyn. Drobný detailom na záver potom je napríklad odstránenie obmedzovača rýchlosti. A keby to stále nestačilo, môžete si kúpiť napríklad tmavé disky veľkosti 23 palcov.

gpower_3.jpggpower_4.jpggpower_5.jpggpower_6.jpggpower_1.jpggpower_2.jpggpower_7.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY