vytisknout velikost písma Spoločnosť G-Power pripravila 455 koní pre trikrát preplňovaný X6

Spoločnosť G-Power pripravila 455 koní pre trikrát preplňovaný X6

Trikrát preplňovaný dieselový šesťvalec, ktorý okrem iných používa aj X6 M50d, rozhodne nie je slabý, ale niekomu by predsa len mohol pripadať málo výkonný. Obzvlášť, keď má Audi model SQ7 s naftovým šesťvalcom s výkonom cez 400 koní. Riešenie? Tuning. Napríklad ten od spoločnosti G-Power.

Tá pripravila vec, ktorá sa volá Bi-Tronik 5 V1. Ide o prídavnú riadiacu jednotku umiestnenú medzi motor a originálnu riadiacu jednotku. Ak idete pokojne, motor funguje v sériovom režime, ak zrýchlite, táto nová jednotka začne upravovať výstupné signály a výsledkom by mali byť parametre 335 kW (455 koní) a 870 Nm. Pre porovnanie, sériové parametre trikrát preplňovaného dieselu sú 280 kW (381 koní) a 740 Nm.

Záujemcovia môžu prípadne siahnuť ešte po úprave továrenskej riadiacej jednotky, vďaka ktorej by mali získať lepšiu odozvu na plyn. Drobný detailom na záver potom je napríklad odstránenie obmedzovača rýchlosti. A keby to stále nestačilo, môžete si kúpiť napríklad tmavé disky veľkosti 23 palcov.

gpower_3.jpggpower_4.jpggpower_5.jpggpower_6.jpggpower_1.jpggpower_2.jpggpower_7.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY