vytisknout velikost písma Spoľahlivosť kompaktných áut podľa Auto Bildu: Francúzi na chvoste

Nemecký časopis zostavil ďalší prehľad áut, ktoré prešli jeho dlhodobým testom na 100 000 km. Tentoraz prišla na rad exponovaná nižšia stredná trieda.
Spoľahlivosť kompaktných áut podľa Auto Bildu: Francúzi na chvoste
Zoznam kapitol
  1. Úvodný komentár; Tabuľka s hodnotením
  2. Fotogaléria

Auto Bild zverejnil poradie áut nižšej strednej triedy, ktoré prešli jeho vyhláseným redakčným testom na 100 000 km. Poradie vzniklo podľa počtu nedostatkov, ktoré sa pri teste daného vozidla vyskytli.

Každý automobil je pri dlhodobom teste vystavený desiatkam tisíc kilometrov v rušnej mestskej premávke, na rýchlych nemeckých diaľniciach aj pri cestách naprieč kontinentom.

Redaktori pritom zaznamenávajú všetky závady, poruchy a nedostatky. Po ukončení testu je auto navyše rozobraté doslova na diely a odborný technik vyhodnotí mieru opotrebenia tých súčasťou hnacieho reťazca, ktoré inak zostávajú očiam skryté. 

Francúzi na chvoste

Tabuľka výsledkov dáva do rúk silné argumenty tým, ktorí spochybňujú spoľahlivosť francúzskych áut. Peugeot 307 vykázal počas sto tisíc kilometrov v službách Auto Bildu celkom 46 závad vrátane dvoch závažných porúch motora. Predposledný Renault Mégane z roku 2003 sa až do 60 000 km držal, potom ale nasledovala jedna porucha za druhou: xenóny, blinkre, sťahovanie okien, strešné okno...

Bronzovú medailu vybojovala Toyota Prius 2. generácie, ktorej praskla len žiarovka. Záverečná prehliadka však odhalila koróziu v oblasti piatych dverí a tiež pod tesnením na dverách vodiča.

Ešte lepšie si viedla Mazda3. Krátko po prekročení hranice 60 000 km potrebovala vymeniť predné brzdové doštičky, v 83 000 km sa menili všetky štyri ventilky so snímačom tlaku v pneumatike.

A víťaz? Pre mnohých určite prekvapenie. BMW 130i sa v teste Auto Bildu ukázalo ako úplne bezporuchové a záverečná demontáž neodhalila žiadne známky opotrebovania. Mimo intervalov pravidelnej výmeny si navyše motor za celú dobu vyžiadal doliatie len liter oleja. 

Poradie Model Rok výroby Počet závad Známka
1. BMW 130i 2007 0 1+
2. Mazda3 1.6 MZR 2009 1 1
3. Toyota Prius II HSD 2004 1 1
4. Toyota Prius III 2009 2 1
5. VW Golf VI 1.4 TSI 2009 2 1
6. Kia Cee’d 1.6 CRDi 2007 3 1
7. Toyota Verso 1.8 2009 3 1
8. Fiat Bravo 1.9 MJT 2008 4 1-
9. Opel Astra 1.7 CDTi 2010 6 2+
10. Ford Focus 1.6i Turnier 1999 8 2+
11. Dacia Logan MCV 1.5 dCi 2007 12 2-
12. Honda Civic 1.8i 2006 12 2-
13. Toyota Auris 1.6 2007 12 2-
14. Nissan Almera 1.8 2000 15 2-
15. Hyundai i30 CW 1.6 2009 20 3
16. Hyundai Elantra 1.6 2002 21 3
17. Alfa Romeo 147 2.0 TS 2001 23 3-
18. Mercedes A 170 CDI 1999 24 3-
19. VW Golf V 1.4 2003 26 4+
20. Opel Astra H 1.9 CDTi 2004 28 4+
21. Opel Astra G 1.6 16V 1999 29 4
22. Renault Mégane 1.6 2003 33 4-
23. Peugeot 307 HDi 110 2002 46 6

Zdroj: Auto Bild

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY