vytisknout velikost písma Spoľahlivosť áut strednej triedy podľa Auto Bildu: Hanba pre Passat B6

Nemecký časopis Auto Bild zostavil ďalší rebríček áut, ktoré prešli jeho dlhodobým testom na 100 000 km. Tentoraz sa zameral na strednú triedu.
Spoľahlivosť áut strednej triedy podľa Auto Bildu: Hanba pre Passat B6
Zoznam kapitol
  1. Rebríček spoľahlivosti vozidiel strednej triedy
  2. Fotogalerie

Auto Bild zverejnil poradie modelov strednej triedy, ktoré prešli jeho známym dlhodobým redakčným testom na 100 000 km. Takáto skúška odhalí pochopiteľne omnoho viac než bežná krátkodobá. Veď spoľahlivosť je možno tým vôbec najdôležitejším faktorom. Keď ste častejšie v servise, než je zdravé, náklady rastú, obzvlášť vtedy, ak vám nie sú schopní opraviť všetko v záruke.

S každým vozidlom jazdia redaktori v rušnej mestskej premávke, na nemeckých diaľniciach, kde je stále na niektorých úsekoch neobmedzená rýchlosť, ale hlavne vzhľadom na neexistenciu hraničných priechodov (až na výnimky) takmer po celej Európe.

Všetky závady, poruchy a nedostatky sú starostlivo zaznamenávané. Po ukončení testu je auto navyše rozobraté takmer do skrutky a odborný technik vyhodnotí mieru opotrebenia tých súčastí hnacieho reťazca, ktoré inak zostávajú očiam skryté. Pre potenciálnych záujemcov o jazdenky sú tieto výsledky vodítkom, aký model zvoliť. Počet porúch medzi vozidlami strednej triedy je nižší ako tomu bolo v prípade kompaktov, no i tak niektoré výsledky prekvapia a v niektorých prípadoch nahlodajú zažité predstavy.

Hneval Renault, Alfa, ale aj Nemci

Pre koncern Volkswagen nevyzerá poradie príliš lichotivo. Posledný skončil Passat predchádzajúcej rady B6. Za všetko mohol turbodiesel 2.0 TDI s nespoľahlivým vstrekovaním čerpadlo-tryska. Aj vadné čidlo teploty turbodúchadla a chronické problémy so softvérom dvojspojkovej prevodovky poslali Passat na dno tabuľky. Niet divu, že vo VW prešli na vstrekovanie common-rail.

Laguna druhej generácie je svojou nespoľahlivosťou povestná. Po 33 tisícoch najazdených kilometrov začala hnevať čítačka kariet, čo je klasická bolesť Renaultov z tej doby, muselo byť vymenené tlačidlo štartéra. V necelých 60 tisícoch potom odišlo turbodúchadlo. To, ako francúzska automobilka pokročila v aktuálnej generácii X91, je zrejme z jej postavenia v tabuľke.

Osemnásta skončila pôvodná Škoda Octavia 1.9 TDI Combi. Áno, bestseller z Mladej Boleslavi je tu radený do strednej triedy, hoci prvá novodobá rada disponovala rázvorom dnešných malých automobilov. Kombi si v testoch nemeckí redaktori vôbec obľúbili, z dvadsaťjednotky ich má túto praktickú karosériu celá pätnástka.

Po 58-tisícoch kilometroch sa Octavia zastavila kvôli chybnému relé na riadiacej jednotke, potom odišiel imobilizér, motorček stieračov, unikala chladiaca kvapalina a nešlo regulovať sklon predných svetlometov. Pred Octaviou sa umiestnila aj Alfa 159 Sportwagon. Toyotu nepoteší trinásta priečka Avensisu, ostatní japonskí súperi sú na tom oveľa lepšie.

Top 3: Honda, BMW, Mazda

Aziati okupujú stupeň víťazov, hoci nie kompletne. Pod nimi sa mimochodom nachádza Octavia II. Do bronzovej Hondy Accord sa iba dopĺňala chladiaca kvapalina, v 62 tisícoch kilometroch prišli na rad nové brzdové doštičky a po prekonaní méty 78 tisíc kilometrov praskla jedna žiarovka v pravom prednom svetle. To je všetko.

Žiarovky, doštičky a tiež kotúče sa menili aj na trojkovom BMW, ktoré skončilo druhé a prerušilo nadvládu z východu. Len sklenené diely panoramatickej strechy sa museli znovu usadiť, aby fungovali správne. Na špičke je jasný víťaz: Mazda 6, tá úplne prvá. Zoznam závad u nej hlási nulu. Iba teleskopické vzpery na zadnej výklopnej stene liftbacku pískali. Inak nič vážne okrem obvyklého problému týchto áut. Je všeobecne známe, že v Hirošime a Hofu akosi pozabudli na ochranu proti korózii.

Spoľahlivosť áut strednej triedy podľa Auto Bildu

Poradie Model Rok výroby Počet závad Známka
1. Mazda 6 Mk1 1.8 MZR 2002 0 1+
2. BMW 320i Touring E91 2006 3
3. Honda Accord 8G Tourer 2.2i D-TEC 2009 2 1-
4. Škoda Octavia II Combi 1.6 FSI 2005 3 1-
5. Ford Mondeo 1.8 Turnier Mk3 2004 3 2
6. Opel Vectra C 2.2 16V 2003 3 2
7. Mercedes-Benz C 180 K W204 2007 11 2
8. Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 2008 5 2-
9. Audi A4 Avant 2.0 TDI B8 2009 3 2-
10. BMW 318i E46 1999 4 2-
11. Citroën C5 II Tourer HDi 140 2009 6 2-
12. Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 2010 6 2-
13. Toyota Avensis II 2.0 D-Cat 2004 5 2-
14. Ford Mondeo 2.0 TDCi Turnier Mk4 2007 7 3-
15. Mercedes-Benz C 220 CDI T W203 2002 10 3-
16. VW Passat Variant VR5 B5 1998 6 4+
17. Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 20V 2007 7 4+
18. Audi A4 Avant 1.9 TDI B6 2002 10
19.  Škoda Octavia I Combi 1.9 TDI 1999 11
20. Renault Laguna II 1.9 dCi 2002 12 4-
21. VW Passat Variant 2.0 TDI B6 2006 12 5

Zdroj: Auto Bild

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY