vytisknout velikost písma Spokojnosť zákazníkov podľa ADAC: Najlepšie je Volvo, Škoda si pohoršila

Spokojnosť je významným meradlom, ktoré ukazuje, ako dokáže automobilka naplniť očakávania svojich zákazníkov. Ako najlepšie hodnotia majitelia áut značku Volvo.
Spokojnosť zákazníkov podľa ADAC: Najlepšie je Volvo, Škoda si pohoršila
Zoznam kapitol
  1. Spokojnosť zákazníkov: značky
  2. Spokojnosť zákazníkov: servisy
  3. Spokojnosť zákazníkov: najmenšie autá
  4. Spokojnosť zákazníkov: malé autá
  5. Spokojnosť zákazníkov: nižšia stredná trieda
  6. Spokojnosť zákazníkov: stredná trieda
  7. Spokojnosť zákazníkov: vyššia stredná trieda
  8. Spokojnosť zákazníkov: malé dodávky
  9. Spokojnosť zákazníkov: dodávky a MPV
  10. Spokojnosť zákazníkov: crossovery a SUV

Tohtoročná štatistika spokojnosti zákazníkov, ktorú spracoval nemecký autoklub ADAC, vyšvihla na prvé miesto švédske (alebo by sme už mali napísať čínske?) Volvo. To z vedúcej priečky zosadilo domácu značku BMW. Škodovky si pohoršili o tri miesta a Fiat prenechal posledné miesto Chevroletu.

Štatistika spokojnosti ukazuje predovšetkým na to, ako dokáže automobilka naplniť očakávania svojich zákazníkov, ale je v nej zahrnuté aj hodnotenie spoľahlivosti, dynamiky a napríklad praktickosti.

ADAC do hodnotenia započítaval vozidlá vo veku od šiestich mesiacov až do tri a pol roka. Bral referencie iba od prvých majiteľov nových áut, aby nešlo skôr o štatistiku spoľahlivosti jazdeniek. Autám, ktorých sa výskum týkal, mali v priemere dva roky.

Nemecký autoklub zbieral dáta od približne 20 000 ľudí a pre započítanie do štatistiky bolo podmienkou, aby sa k jednému modelu vyjadrilo aspoň päťdesiat majiteľov a k jednej značke minimálne sto majiteľov. V hodnotení značiek, ktoré uvádzame v nasledujúcej tabuľke, je započítané ako hodnotenie jednotlivých modelov, tak aj služieb a servisu konkrétnej značky.

Značka umiestnenie
v roku 2014
umiestnenie
v roku 2013
rozdiel Hodnotenie
v roku 2014
Volvo 1 7 +6 79,5
Audi 2 2 0 78,4
BMW 3 1 -2 78,2
Honda 4 3 -1 77,6
Toyota 4 4 0 77,6
Mazda 6 10 +4 77,5
Mercedes-Benz 7 6 -1 76,9
Mini 8 5 -3 76,6
Smart 9 14 +5 76,4
Volkswagen 10 9 -1 75,7
Škoda 11 8 -3 75,6
Dacia 12 12 0 74,5
Nissan 13 12 -1 73,4
Kia 14 16 +2 72,8
Mitsubishi 15 11 -4 72,4
Suzuki 16 15 -1 72,2
Seat 17 18 +1 71,9
Ford 18 17 -1 71,1
Hyundai 19 19 0 70,8
Opel 20 22 +2 70,2
Peugeot 20 23 +3 70,2
Renault 22 20 -2 69,6
Citroën 22 20 -2 69,6
Fiat 24 25 +1 66,1
Chevrolet 25 24 -1 63,4

A ako si viedli automobilky v službách zákazníkom? Hodnotenie servisov nájdete v nasledujúcej kapitole:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY