vytisknout velikost písma Spokojnosť zákazníkov podľa ADAC: Najlepšie je Volvo, Škoda si pohoršila

Spokojnosť je významným meradlom, ktoré ukazuje, ako dokáže automobilka naplniť očakávania svojich zákazníkov. Ako najlepšie hodnotia majitelia áut značku Volvo.
Spokojnosť zákazníkov podľa ADAC: Najlepšie je Volvo, Škoda si pohoršila
Zoznam kapitol
  1. Spokojnosť zákazníkov: značky
  2. Spokojnosť zákazníkov: servisy
  3. Spokojnosť zákazníkov: najmenšie autá
  4. Spokojnosť zákazníkov: malé autá
  5. Spokojnosť zákazníkov: nižšia stredná trieda
  6. Spokojnosť zákazníkov: stredná trieda
  7. Spokojnosť zákazníkov: vyššia stredná trieda
  8. Spokojnosť zákazníkov: malé dodávky
  9. Spokojnosť zákazníkov: dodávky a MPV
  10. Spokojnosť zákazníkov: crossovery a SUV

Tohtoročná štatistika spokojnosti zákazníkov, ktorú spracoval nemecký autoklub ADAC, vyšvihla na prvé miesto švédske (alebo by sme už mali napísať čínske?) Volvo. To z vedúcej priečky zosadilo domácu značku BMW. Škodovky si pohoršili o tri miesta a Fiat prenechal posledné miesto Chevroletu.

Štatistika spokojnosti ukazuje predovšetkým na to, ako dokáže automobilka naplniť očakávania svojich zákazníkov, ale je v nej zahrnuté aj hodnotenie spoľahlivosti, dynamiky a napríklad praktickosti.

ADAC do hodnotenia započítaval vozidlá vo veku od šiestich mesiacov až do tri a pol roka. Bral referencie iba od prvých majiteľov nových áut, aby nešlo skôr o štatistiku spoľahlivosti jazdeniek. Autám, ktorých sa výskum týkal, mali v priemere dva roky.

Nemecký autoklub zbieral dáta od približne 20 000 ľudí a pre započítanie do štatistiky bolo podmienkou, aby sa k jednému modelu vyjadrilo aspoň päťdesiat majiteľov a k jednej značke minimálne sto majiteľov. V hodnotení značiek, ktoré uvádzame v nasledujúcej tabuľke, je započítané ako hodnotenie jednotlivých modelov, tak aj služieb a servisu konkrétnej značky.

Značka umiestnenie
v roku 2014
umiestnenie
v roku 2013
rozdiel Hodnotenie
v roku 2014
Volvo 1 7 +6 79,5
Audi 2 2 0 78,4
BMW 3 1 -2 78,2
Honda 4 3 -1 77,6
Toyota 4 4 0 77,6
Mazda 6 10 +4 77,5
Mercedes-Benz 7 6 -1 76,9
Mini 8 5 -3 76,6
Smart 9 14 +5 76,4
Volkswagen 10 9 -1 75,7
Škoda 11 8 -3 75,6
Dacia 12 12 0 74,5
Nissan 13 12 -1 73,4
Kia 14 16 +2 72,8
Mitsubishi 15 11 -4 72,4
Suzuki 16 15 -1 72,2
Seat 17 18 +1 71,9
Ford 18 17 -1 71,1
Hyundai 19 19 0 70,8
Opel 20 22 +2 70,2
Peugeot 20 23 +3 70,2
Renault 22 20 -2 69,6
Citroën 22 20 -2 69,6
Fiat 24 25 +1 66,1
Chevrolet 25 24 -1 63,4

A ako si viedli automobilky v službách zákazníkom? Hodnotenie servisov nájdete v nasledujúcej kapitole:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY