vytisknout velikost písma Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Prerábať autá typu Rolls-Royce Wraith tak, aby boli výkonnejšie a športovejšie, sa môže zdať trochu zvláštne. Ale stále existujú spoločnosti, ktoré sú opačného názoru. Napríklad taký Spofec pripravil pre spomínaný model kompletnú sadu úprav. Vylepšený je vzhľad, podvozok aj výkon motora.

Wraith dostal agresívnejší nárazník, výduchy za predné kolesá, dozadu malý karbónový spojler, tmavšie zadné svetlá a opäť prepracovaný nárazník. Dizajn podčiarknu kolesá vyrobené špeciálne pre tento model. Tie majú veľkosť 22 palcov a obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 vpredu a 295/30 vzadu.

Istej starostlivosti sa dočkal aj vzduchový podvozok, ktorý je v základnom nastavení znížený o 40 mm. Toto platí pre rýchlosti do 140 km/h, akonáhle auto presiahne túto hranicu, podvozok sa zdvihne späť na výšku, akú majú štandardné verzie. Dôležitou novinkou sú potom karbón-keramické brzdy. Vpredu majú kotúče veľkosť 405 mm, vzadu 395 mm. Vďaka nim sa podarilo ušetriť už pomerne výrazných 38 kg.

Rolls-Royce Wraith používa dvakrát preplňovaný benzínový dvanásťvalec s výkonom 465 kW (632 k), stovku zvládne za 4,6 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Spofec vylepší základné parametre motora na 527 kW (717 k), krútiaci moment narastie po úprave na 986 Nm a šprint z nuly na stovku prebehne na 4,2 s. Obmedzovač ostáva nezmenený, takže aj s touto verziou nepôjdete viac ako 250 km/h.

spofec_01.jpgspofec_02.jpgspofec_03.jpgspofec_04.jpgspofec_05.jpgspofec_06.jpgspofec_07.jpgspofec_08.jpgspofec_09.jpgspofec_10.jpgspofec_11.jpgspofec_12.jpgspofec_13.jpgspofec_14.jpgspofec_15.jpgspofec_16.jpgspofec_17.jpgspofec_18.jpgspofec_19.jpgspofec_20.jpgspofec_21.jpgspofec_22.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY