vytisknout velikost písma Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Prerábať autá typu Rolls-Royce Wraith tak, aby boli výkonnejšie a športovejšie, sa môže zdať trochu zvláštne. Ale stále existujú spoločnosti, ktoré sú opačného názoru. Napríklad taký Spofec pripravil pre spomínaný model kompletnú sadu úprav. Vylepšený je vzhľad, podvozok aj výkon motora.

Wraith dostal agresívnejší nárazník, výduchy za predné kolesá, dozadu malý karbónový spojler, tmavšie zadné svetlá a opäť prepracovaný nárazník. Dizajn podčiarknu kolesá vyrobené špeciálne pre tento model. Tie majú veľkosť 22 palcov a obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 vpredu a 295/30 vzadu.

Istej starostlivosti sa dočkal aj vzduchový podvozok, ktorý je v základnom nastavení znížený o 40 mm. Toto platí pre rýchlosti do 140 km/h, akonáhle auto presiahne túto hranicu, podvozok sa zdvihne späť na výšku, akú majú štandardné verzie. Dôležitou novinkou sú potom karbón-keramické brzdy. Vpredu majú kotúče veľkosť 405 mm, vzadu 395 mm. Vďaka nim sa podarilo ušetriť už pomerne výrazných 38 kg.

Rolls-Royce Wraith používa dvakrát preplňovaný benzínový dvanásťvalec s výkonom 465 kW (632 k), stovku zvládne za 4,6 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Spofec vylepší základné parametre motora na 527 kW (717 k), krútiaci moment narastie po úprave na 986 Nm a šprint z nuly na stovku prebehne na 4,2 s. Obmedzovač ostáva nezmenený, takže aj s touto verziou nepôjdete viac ako 250 km/h.

spofec_01.jpgspofec_02.jpgspofec_03.jpgspofec_04.jpgspofec_05.jpgspofec_06.jpgspofec_07.jpgspofec_08.jpgspofec_09.jpgspofec_10.jpgspofec_11.jpgspofec_12.jpgspofec_13.jpgspofec_14.jpgspofec_15.jpgspofec_16.jpgspofec_17.jpgspofec_18.jpgspofec_19.jpgspofec_20.jpgspofec_21.jpgspofec_22.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY