vytisknout velikost písma Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Prerábať autá typu Rolls-Royce Wraith tak, aby boli výkonnejšie a športovejšie, sa môže zdať trochu zvláštne. Ale stále existujú spoločnosti, ktoré sú opačného názoru. Napríklad taký Spofec pripravil pre spomínaný model kompletnú sadu úprav. Vylepšený je vzhľad, podvozok aj výkon motora.

Wraith dostal agresívnejší nárazník, výduchy za predné kolesá, dozadu malý karbónový spojler, tmavšie zadné svetlá a opäť prepracovaný nárazník. Dizajn podčiarknu kolesá vyrobené špeciálne pre tento model. Tie majú veľkosť 22 palcov a obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 vpredu a 295/30 vzadu.

Istej starostlivosti sa dočkal aj vzduchový podvozok, ktorý je v základnom nastavení znížený o 40 mm. Toto platí pre rýchlosti do 140 km/h, akonáhle auto presiahne túto hranicu, podvozok sa zdvihne späť na výšku, akú majú štandardné verzie. Dôležitou novinkou sú potom karbón-keramické brzdy. Vpredu majú kotúče veľkosť 405 mm, vzadu 395 mm. Vďaka nim sa podarilo ušetriť už pomerne výrazných 38 kg.

Rolls-Royce Wraith používa dvakrát preplňovaný benzínový dvanásťvalec s výkonom 465 kW (632 k), stovku zvládne za 4,6 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Spofec vylepší základné parametre motora na 527 kW (717 k), krútiaci moment narastie po úprave na 986 Nm a šprint z nuly na stovku prebehne na 4,2 s. Obmedzovač ostáva nezmenený, takže aj s touto verziou nepôjdete viac ako 250 km/h.

spofec_01.jpgspofec_02.jpgspofec_03.jpgspofec_04.jpgspofec_05.jpgspofec_06.jpgspofec_07.jpgspofec_08.jpgspofec_09.jpgspofec_10.jpgspofec_11.jpgspofec_12.jpgspofec_13.jpgspofec_14.jpgspofec_15.jpgspofec_16.jpgspofec_17.jpgspofec_18.jpgspofec_19.jpgspofec_20.jpgspofec_21.jpgspofec_22.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY