vytisknout velikost písma Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Prerábať autá typu Rolls-Royce Wraith tak, aby boli výkonnejšie a športovejšie, sa môže zdať trochu zvláštne. Ale stále existujú spoločnosti, ktoré sú opačného názoru. Napríklad taký Spofec pripravil pre spomínaný model kompletnú sadu úprav. Vylepšený je vzhľad, podvozok aj výkon motora.

Wraith dostal agresívnejší nárazník, výduchy za predné kolesá, dozadu malý karbónový spojler, tmavšie zadné svetlá a opäť prepracovaný nárazník. Dizajn podčiarknu kolesá vyrobené špeciálne pre tento model. Tie majú veľkosť 22 palcov a obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 vpredu a 295/30 vzadu.

Istej starostlivosti sa dočkal aj vzduchový podvozok, ktorý je v základnom nastavení znížený o 40 mm. Toto platí pre rýchlosti do 140 km/h, akonáhle auto presiahne túto hranicu, podvozok sa zdvihne späť na výšku, akú majú štandardné verzie. Dôležitou novinkou sú potom karbón-keramické brzdy. Vpredu majú kotúče veľkosť 405 mm, vzadu 395 mm. Vďaka nim sa podarilo ušetriť už pomerne výrazných 38 kg.

Rolls-Royce Wraith používa dvakrát preplňovaný benzínový dvanásťvalec s výkonom 465 kW (632 k), stovku zvládne za 4,6 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Spofec vylepší základné parametre motora na 527 kW (717 k), krútiaci moment narastie po úprave na 986 Nm a šprint z nuly na stovku prebehne na 4,2 s. Obmedzovač ostáva nezmenený, takže aj s touto verziou nepôjdete viac ako 250 km/h.

spofec_01.jpgspofec_02.jpgspofec_03.jpgspofec_04.jpgspofec_05.jpgspofec_06.jpgspofec_07.jpgspofec_08.jpgspofec_09.jpgspofec_10.jpgspofec_11.jpgspofec_12.jpgspofec_13.jpgspofec_14.jpgspofec_15.jpgspofec_16.jpgspofec_17.jpgspofec_18.jpgspofec_19.jpgspofec_20.jpgspofec_21.jpgspofec_22.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY