vytisknout velikost písma Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Spofec sa pozrel na Rolls-Royce Wraith. Výsledok má 717 koní

Prerábať autá typu Rolls-Royce Wraith tak, aby boli výkonnejšie a športovejšie, sa môže zdať trochu zvláštne. Ale stále existujú spoločnosti, ktoré sú opačného názoru. Napríklad taký Spofec pripravil pre spomínaný model kompletnú sadu úprav. Vylepšený je vzhľad, podvozok aj výkon motora.

Wraith dostal agresívnejší nárazník, výduchy za predné kolesá, dozadu malý karbónový spojler, tmavšie zadné svetlá a opäť prepracovaný nárazník. Dizajn podčiarknu kolesá vyrobené špeciálne pre tento model. Tie majú veľkosť 22 palcov a obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 vpredu a 295/30 vzadu.

Istej starostlivosti sa dočkal aj vzduchový podvozok, ktorý je v základnom nastavení znížený o 40 mm. Toto platí pre rýchlosti do 140 km/h, akonáhle auto presiahne túto hranicu, podvozok sa zdvihne späť na výšku, akú majú štandardné verzie. Dôležitou novinkou sú potom karbón-keramické brzdy. Vpredu majú kotúče veľkosť 405 mm, vzadu 395 mm. Vďaka nim sa podarilo ušetriť už pomerne výrazných 38 kg.

Rolls-Royce Wraith používa dvakrát preplňovaný benzínový dvanásťvalec s výkonom 465 kW (632 k), stovku zvládne za 4,6 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Spofec vylepší základné parametre motora na 527 kW (717 k), krútiaci moment narastie po úprave na 986 Nm a šprint z nuly na stovku prebehne na 4,2 s. Obmedzovač ostáva nezmenený, takže aj s touto verziou nepôjdete viac ako 250 km/h.

spofec_01.jpgspofec_02.jpgspofec_03.jpgspofec_04.jpgspofec_05.jpgspofec_06.jpgspofec_07.jpgspofec_08.jpgspofec_09.jpgspofec_10.jpgspofec_11.jpgspofec_12.jpgspofec_13.jpgspofec_14.jpgspofec_15.jpgspofec_16.jpgspofec_17.jpgspofec_18.jpgspofec_19.jpgspofec_20.jpgspofec_21.jpgspofec_22.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY