vytisknout velikost písma Špionáž: Nástupca Bugatti Veyron chytený takmer bez maskovania

Špionáž: Nástupca Bugatti Veyron chytený takmer bez maskovania

Hoci sa Volkswagen snaží v súčasnej zložitej situácii šetriť, kde sa dá, projekt nástupcu superšportu Bugatti Veyron pokračuje. Koncept vraj uvidíme na jar v Ženeve. Dokonca už sa vyrábajú testovacie prototypy, jeden taký vyfotil Erico Hessel a fotku zverejnil na Instagramu:

 

Prototyp je takmer bez maskovania. Iste, do "sériovej" výroby sa toho môže ešte veľa zmeniť, ale experimentálne auto vyzerá pomerne hotové, len sa skrýva pod matnou čiernou farbou. Vidieť sú proporcie pripomínajúce Veyron Super Sport a prvky odkazujúce napríklad na Porsche 918 Spyder.

O technike sa vie len to, že má byť na pohon použitý modernizovaný preplňovaný šestnásťvalec 8,0 l z Veyronu. Má ale dostať štyri elektricky ovládané turbá a aj hybridný pohon. Výsledný výkon bude činiť minimálne 1500 koní a maximálna rýchlosť opäť prekročí 400 km/h.

Pre nové Bugatti, ktoré sa možno bude volať Chiron, sú tiež vyvíjané nové pneumatiky, ktoré zvládnu maximálnu rýchlosť až 450 km/h. Súčasný Veyron musel byť práve kvôli pneumatikám obmedzený na 415 km/h, aj keď zvládol 434 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY