vytisknout velikost písma Špionáž: Nástupca Bugatti Veyron chytený takmer bez maskovania

Špionáž: Nástupca Bugatti Veyron chytený takmer bez maskovania

Hoci sa Volkswagen snaží v súčasnej zložitej situácii šetriť, kde sa dá, projekt nástupcu superšportu Bugatti Veyron pokračuje. Koncept vraj uvidíme na jar v Ženeve. Dokonca už sa vyrábajú testovacie prototypy, jeden taký vyfotil Erico Hessel a fotku zverejnil na Instagramu:

 

Prototyp je takmer bez maskovania. Iste, do "sériovej" výroby sa toho môže ešte veľa zmeniť, ale experimentálne auto vyzerá pomerne hotové, len sa skrýva pod matnou čiernou farbou. Vidieť sú proporcie pripomínajúce Veyron Super Sport a prvky odkazujúce napríklad na Porsche 918 Spyder.

O technike sa vie len to, že má byť na pohon použitý modernizovaný preplňovaný šestnásťvalec 8,0 l z Veyronu. Má ale dostať štyri elektricky ovládané turbá a aj hybridný pohon. Výsledný výkon bude činiť minimálne 1500 koní a maximálna rýchlosť opäť prekročí 400 km/h.

Pre nové Bugatti, ktoré sa možno bude volať Chiron, sú tiež vyvíjané nové pneumatiky, ktoré zvládnu maximálnu rýchlosť až 450 km/h. Súčasný Veyron musel byť práve kvôli pneumatikám obmedzený na 415 km/h, aj keď zvládol 434 km/h.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY