vytisknout velikost písma Špionáž: Nástupca Bugatti Veyron chytený takmer bez maskovania

Špionáž: Nástupca Bugatti Veyron chytený takmer bez maskovania

Hoci sa Volkswagen snaží v súčasnej zložitej situácii šetriť, kde sa dá, projekt nástupcu superšportu Bugatti Veyron pokračuje. Koncept vraj uvidíme na jar v Ženeve. Dokonca už sa vyrábajú testovacie prototypy, jeden taký vyfotil Erico Hessel a fotku zverejnil na Instagramu:

 

Prototyp je takmer bez maskovania. Iste, do "sériovej" výroby sa toho môže ešte veľa zmeniť, ale experimentálne auto vyzerá pomerne hotové, len sa skrýva pod matnou čiernou farbou. Vidieť sú proporcie pripomínajúce Veyron Super Sport a prvky odkazujúce napríklad na Porsche 918 Spyder.

O technike sa vie len to, že má byť na pohon použitý modernizovaný preplňovaný šestnásťvalec 8,0 l z Veyronu. Má ale dostať štyri elektricky ovládané turbá a aj hybridný pohon. Výsledný výkon bude činiť minimálne 1500 koní a maximálna rýchlosť opäť prekročí 400 km/h.

Pre nové Bugatti, ktoré sa možno bude volať Chiron, sú tiež vyvíjané nové pneumatiky, ktoré zvládnu maximálnu rýchlosť až 450 km/h. Súčasný Veyron musel byť práve kvôli pneumatikám obmedzený na 415 km/h, aj keď zvládol 434 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY