vytisknout velikost písma Špionáž: Je toto nové Porsche 911 GT3 RS?

Špionáž: Je toto nové Porsche 911 GT3 RS?

Automobilka Porsche utržila peknú hanbu s novým modelom 911 GT3, keď boli autá nakazené talianskym charakterom a samovoľne začali horieť. Všetky vozidlá museli do servisu, dostali nové motory a rozhorčení majitelia nemali čím jazdiť. Už je vraj ale všetko v poriadku a jesenný parížsky autosalón by mohol byť dejiskom predstavenia ešte ostrejšej verzie - 911 GT3 RS.

Teraz na svet unikli skice určené pre patentový úrad. Kompletná galéria je na stránkach CarMagazine.co.uk, ktorý ich majú ako prvý. Z obrázkov vyplýva, že toto nebude rodinné auto na rozbité okresky, ale čisto okruhový nástroj.

1500694239824606040.jpg6263255831762373504.jpg

Zatiaľ môžeme len špekulovať, čo ukrýva Porsche 911 GT3 RS pod kapotou, ale stavili sme na posilnenú verziu atmosferického plochého šesťvalca 3,8 l. Základné Porsche 911 GT3 posiela na zadné kolesá výkon 475 koní, takže verzia RS by mohla ešte niečo pridať. Číslovka 500 by v tomto prípade vyzerala veľmi sympaticky. 911 GT3 má výhradne dvojspojkovú prevodovku, ale je možné, že model RS dostane na želanie aj klasický manuál.

Nové auto bude rozhodne tiež ľahšie. Namiesto zadných sedačiek nájdete len ochranný rám, výbava bude dosť obmedzená a všimnite si zvláštnych výduchov na predných blatníkoch či masívneho krídla. Úspora proti 911 GT3 by mohla predstavovať približne 50 kg. Ak by sme sa držali predchádzajúcich zvyklostí, nová GT3 RS bude asi o pätinu drahšia ako GT3. Stáť by tak mohla 169 tisíc eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY