vytisknout velikost písma Špekulácie: Ford Focus RS ponúkne až 350 koní a vráti sa ku štvorkolke

Oba doterajšie modely Focus RS boli úžasnými autami, jednými z najlepších predokoliek na trhu. V aktuálnej generácii sa to má ale zmeniť.
Špekulácie: Ford Focus RS ponúkne až 350 koní a vráti sa ku štvorkolke

Ford a pohon všetkých kolies? To už tu bolo. Opomeňme úchvatný špeciál RS 200 s motorom pred zadnou nápravou, ktorý vznikol v cestnej verzii len kvôli homologizácii pre skupinu B. Ale znak náprav 4x4 mali napríklad aj Sierry, tie kufrové sa navyše preháňali aj v rally. A potom prišiel Escort RS Cosworth. Lenže od ukončenia jeho výroby uplynuli už takmer dve dekády a právoplatného nástupcu doteraz nedostal.

autowp.ru_ford_escort_rs_cosworth_uk-spec_1.jpgFord-Focus_RS_2002_1600x1200_wallpaper_10.jpgFord Focus RS500 (2010) -04.jpg
Ikonické ostré Fordy: Escort RS Cosworth a Focus RS v dvoch generáciách

Súčasné ST ním tak celkom nie je, po facelifte ho navyše aktuálne kúpite aj v nafte. Pre športujúcich a sporivejších bezchybná ponuka, ale my chceme RS! A najlepšie to, ktoré bude zaberať na všetky štyri ... Podľa amerického magazínu Road & Track sa želanie mnohých entuziastov donieslo až k ušiam najvyšších mužov samotného Fordu a bude do dvoch rokov vyslyšané! Časopis totiž vyspovedal nemenovaného človeka z automobilky, takže informácie majú istú záruku...

Focus RS pre rok 2016 údajne dostane nový systém pohonu všetkých štyroch kolies. Modelový rok premiéry je oficiálny, v jeho prípade sa o špekuláciu rozhodne nejedná, výrobca už túto informáciu potvrdil. Takže IAA 2015 vo Frankfurte?

Hot-hatch sa môže tešiť na systém vektorovania krútiaceho momentu. Čaká sa tiež celkovo tvrdší podvozok s modifikovanými závesmi vrátane prednej nápravy RevoKnuckle, väčšie brzdy a kolesá a hlavne zmena charakteristiky posilňovača riadenia, to je jasná vec.

Štvorvalec z Mustangu

Moderné trendy downsizingu ale nezastavíte. Aj novému "Eres" tak zabručí v útrobách štvorvalec EcoBoost, tentoraz s objemom 2,3 litra s odhadovaným výkonom okolo 325-350 koní, teda 239 až 258 kW. Skôr sa ale priblíži vyššiemu číslu. Iste, rovnaký motor s twin-scroll turbom dostal aj nový Mustang. A čo prevodovky? Žiadna dvojspojka, žiaden automat, ale šesťstupňový manuál.

Koľko zaň záujemca zaplatí? V USA asi 45-tisíc dolárov. My sa takejto sume môžeme len usmiať, Európania vysadia na drevo určite vyššiu sumu. Ale keď náhodou objavíte v archíve slovenský cenník Fordu z pred dvoch dekád, zistíte, že bájny Escort RS Cosworth stál nový tiež toľko. Či už s krídlom, alebo bez neho...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY