vytisknout velikost písma Špekulácie: Ford Focus RS ponúkne až 350 koní a vráti sa ku štvorkolke

Oba doterajšie modely Focus RS boli úžasnými autami, jednými z najlepších predokoliek na trhu. V aktuálnej generácii sa to má ale zmeniť.
Špekulácie: Ford Focus RS ponúkne až 350 koní a vráti sa ku štvorkolke

Ford a pohon všetkých kolies? To už tu bolo. Opomeňme úchvatný špeciál RS 200 s motorom pred zadnou nápravou, ktorý vznikol v cestnej verzii len kvôli homologizácii pre skupinu B. Ale znak náprav 4x4 mali napríklad aj Sierry, tie kufrové sa navyše preháňali aj v rally. A potom prišiel Escort RS Cosworth. Lenže od ukončenia jeho výroby uplynuli už takmer dve dekády a právoplatného nástupcu doteraz nedostal.

autowp.ru_ford_escort_rs_cosworth_uk-spec_1.jpgFord-Focus_RS_2002_1600x1200_wallpaper_10.jpgFord Focus RS500 (2010) -04.jpg
Ikonické ostré Fordy: Escort RS Cosworth a Focus RS v dvoch generáciách

Súčasné ST ním tak celkom nie je, po facelifte ho navyše aktuálne kúpite aj v nafte. Pre športujúcich a sporivejších bezchybná ponuka, ale my chceme RS! A najlepšie to, ktoré bude zaberať na všetky štyri ... Podľa amerického magazínu Road & Track sa želanie mnohých entuziastov donieslo až k ušiam najvyšších mužov samotného Fordu a bude do dvoch rokov vyslyšané! Časopis totiž vyspovedal nemenovaného človeka z automobilky, takže informácie majú istú záruku...

Focus RS pre rok 2016 údajne dostane nový systém pohonu všetkých štyroch kolies. Modelový rok premiéry je oficiálny, v jeho prípade sa o špekuláciu rozhodne nejedná, výrobca už túto informáciu potvrdil. Takže IAA 2015 vo Frankfurte?

Hot-hatch sa môže tešiť na systém vektorovania krútiaceho momentu. Čaká sa tiež celkovo tvrdší podvozok s modifikovanými závesmi vrátane prednej nápravy RevoKnuckle, väčšie brzdy a kolesá a hlavne zmena charakteristiky posilňovača riadenia, to je jasná vec.

Štvorvalec z Mustangu

Moderné trendy downsizingu ale nezastavíte. Aj novému "Eres" tak zabručí v útrobách štvorvalec EcoBoost, tentoraz s objemom 2,3 litra s odhadovaným výkonom okolo 325-350 koní, teda 239 až 258 kW. Skôr sa ale priblíži vyššiemu číslu. Iste, rovnaký motor s twin-scroll turbom dostal aj nový Mustang. A čo prevodovky? Žiadna dvojspojka, žiaden automat, ale šesťstupňový manuál.

Koľko zaň záujemca zaplatí? V USA asi 45-tisíc dolárov. My sa takejto sume môžeme len usmiať, Európania vysadia na drevo určite vyššiu sumu. Ale keď náhodou objavíte v archíve slovenský cenník Fordu z pred dvoch dekád, zistíte, že bájny Escort RS Cosworth stál nový tiež toľko. Či už s krídlom, alebo bez neho...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY