vytisknout velikost písma Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Pripravovaný nástupca modelu Mitsubishi Lancer Evo sa údajne vzdá všetkého, čo robí Evo Evom, okrem jediného - dychvyrážajúcej ovládateľnosti.
Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pre rýchly športový sedan s koreňmi v automobilových súťažiach. A prinajmenšom v posledných štyroch generáciách tiež jedno z nejovladatelnejších áut naprieč všetkými veľkostnými, cenovými a výkonnostnými kategóriami.

Ponuka športových áut je ale stále pestrejšia a pôvodný recept nepriťahuje zďaleka toľko ako v zlatej ére svetovej rally. Japonská automobilka preto chystá radikálny odklon od doterajšej koncepcie Lanceru Evo - aspoň pokiaľ môžeme veriť fantasticky znejúcim špekuláciám amerického časopisu Motor Trend.

Aj budúce Mitsubishi Evo má zostať autom, ktoré dokáže posádke preusporiadať orgány v brušnej dutine. Pôjde na to ale úplne novým spôsobom. Podľa Motor Trendu dostane unikátnu platformu s odľahčenou konštrukciou a preplňovaný trojvalec s objemom 1,1 l.

K vektorovaniu krútiaceho momentu už nebude používať aktívne diferenciály, ale elektromotory vpredu aj vzadu. Batérie uložené pod zadnými sedadlami mu majú pomôcť k rozloženiu hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Budúce Evo bude kombináciou "nekompromisnej ovládateľnosti s najvyspelejšou plug-in hybrid technológiou," cituje časopis svoj ​​zdroj z automobilky. Novinka má byť ešte ovládateľnejšia než všetky doterajšie generácie Eva. Preto dostane aj svoju vlastnú platformu a opustí meno "Lancer". Ten bude pokračovať ďalej na platforme spoločnej s budúcim Renaultom Mégane.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY