vytisknout velikost písma Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Pripravovaný nástupca modelu Mitsubishi Lancer Evo sa údajne vzdá všetkého, čo robí Evo Evom, okrem jediného - dychvyrážajúcej ovládateľnosti.
Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pre rýchly športový sedan s koreňmi v automobilových súťažiach. A prinajmenšom v posledných štyroch generáciách tiež jedno z nejovladatelnejších áut naprieč všetkými veľkostnými, cenovými a výkonnostnými kategóriami.

Ponuka športových áut je ale stále pestrejšia a pôvodný recept nepriťahuje zďaleka toľko ako v zlatej ére svetovej rally. Japonská automobilka preto chystá radikálny odklon od doterajšej koncepcie Lanceru Evo - aspoň pokiaľ môžeme veriť fantasticky znejúcim špekuláciám amerického časopisu Motor Trend.

Aj budúce Mitsubishi Evo má zostať autom, ktoré dokáže posádke preusporiadať orgány v brušnej dutine. Pôjde na to ale úplne novým spôsobom. Podľa Motor Trendu dostane unikátnu platformu s odľahčenou konštrukciou a preplňovaný trojvalec s objemom 1,1 l.

K vektorovaniu krútiaceho momentu už nebude používať aktívne diferenciály, ale elektromotory vpredu aj vzadu. Batérie uložené pod zadnými sedadlami mu majú pomôcť k rozloženiu hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Budúce Evo bude kombináciou "nekompromisnej ovládateľnosti s najvyspelejšou plug-in hybrid technológiou," cituje časopis svoj ​​zdroj z automobilky. Novinka má byť ešte ovládateľnejšia než všetky doterajšie generácie Eva. Preto dostane aj svoju vlastnú platformu a opustí meno "Lancer". Ten bude pokračovať ďalej na platforme spoločnej s budúcim Renaultom Mégane.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY