vytisknout velikost písma Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Pripravovaný nástupca modelu Mitsubishi Lancer Evo sa údajne vzdá všetkého, čo robí Evo Evom, okrem jediného - dychvyrážajúcej ovládateľnosti.
Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pre rýchly športový sedan s koreňmi v automobilových súťažiach. A prinajmenšom v posledných štyroch generáciách tiež jedno z nejovladatelnejších áut naprieč všetkými veľkostnými, cenovými a výkonnostnými kategóriami.

Ponuka športových áut je ale stále pestrejšia a pôvodný recept nepriťahuje zďaleka toľko ako v zlatej ére svetovej rally. Japonská automobilka preto chystá radikálny odklon od doterajšej koncepcie Lanceru Evo - aspoň pokiaľ môžeme veriť fantasticky znejúcim špekuláciám amerického časopisu Motor Trend.

Aj budúce Mitsubishi Evo má zostať autom, ktoré dokáže posádke preusporiadať orgány v brušnej dutine. Pôjde na to ale úplne novým spôsobom. Podľa Motor Trendu dostane unikátnu platformu s odľahčenou konštrukciou a preplňovaný trojvalec s objemom 1,1 l.

K vektorovaniu krútiaceho momentu už nebude používať aktívne diferenciály, ale elektromotory vpredu aj vzadu. Batérie uložené pod zadnými sedadlami mu majú pomôcť k rozloženiu hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Budúce Evo bude kombináciou "nekompromisnej ovládateľnosti s najvyspelejšou plug-in hybrid technológiou," cituje časopis svoj ​​zdroj z automobilky. Novinka má byť ešte ovládateľnejšia než všetky doterajšie generácie Eva. Preto dostane aj svoju vlastnú platformu a opustí meno "Lancer". Ten bude pokračovať ďalej na platforme spoločnej s budúcim Renaultom Mégane.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY