vytisknout velikost písma Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Pripravovaný nástupca modelu Mitsubishi Lancer Evo sa údajne vzdá všetkého, čo robí Evo Evom, okrem jediného - dychvyrážajúcej ovládateľnosti.
Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pre rýchly športový sedan s koreňmi v automobilových súťažiach. A prinajmenšom v posledných štyroch generáciách tiež jedno z nejovladatelnejších áut naprieč všetkými veľkostnými, cenovými a výkonnostnými kategóriami.

Ponuka športových áut je ale stále pestrejšia a pôvodný recept nepriťahuje zďaleka toľko ako v zlatej ére svetovej rally. Japonská automobilka preto chystá radikálny odklon od doterajšej koncepcie Lanceru Evo - aspoň pokiaľ môžeme veriť fantasticky znejúcim špekuláciám amerického časopisu Motor Trend.

Aj budúce Mitsubishi Evo má zostať autom, ktoré dokáže posádke preusporiadať orgány v brušnej dutine. Pôjde na to ale úplne novým spôsobom. Podľa Motor Trendu dostane unikátnu platformu s odľahčenou konštrukciou a preplňovaný trojvalec s objemom 1,1 l.

K vektorovaniu krútiaceho momentu už nebude používať aktívne diferenciály, ale elektromotory vpredu aj vzadu. Batérie uložené pod zadnými sedadlami mu majú pomôcť k rozloženiu hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Budúce Evo bude kombináciou "nekompromisnej ovládateľnosti s najvyspelejšou plug-in hybrid technológiou," cituje časopis svoj ​​zdroj z automobilky. Novinka má byť ešte ovládateľnejšia než všetky doterajšie generácie Eva. Preto dostane aj svoju vlastnú platformu a opustí meno "Lancer". Ten bude pokračovať ďalej na platforme spoločnej s budúcim Renaultom Mégane.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY