vytisknout velikost písma Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Pripravovaný nástupca modelu Mitsubishi Lancer Evo sa údajne vzdá všetkého, čo robí Evo Evom, okrem jediného - dychvyrážajúcej ovládateľnosti.
Špekulácie: Budúce Mitsubishi Evo bude vraj hybrid s trojvalcom 1,1 l

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pre rýchly športový sedan s koreňmi v automobilových súťažiach. A prinajmenšom v posledných štyroch generáciách tiež jedno z nejovladatelnejších áut naprieč všetkými veľkostnými, cenovými a výkonnostnými kategóriami.

Ponuka športových áut je ale stále pestrejšia a pôvodný recept nepriťahuje zďaleka toľko ako v zlatej ére svetovej rally. Japonská automobilka preto chystá radikálny odklon od doterajšej koncepcie Lanceru Evo - aspoň pokiaľ môžeme veriť fantasticky znejúcim špekuláciám amerického časopisu Motor Trend.

Aj budúce Mitsubishi Evo má zostať autom, ktoré dokáže posádke preusporiadať orgány v brušnej dutine. Pôjde na to ale úplne novým spôsobom. Podľa Motor Trendu dostane unikátnu platformu s odľahčenou konštrukciou a preplňovaný trojvalec s objemom 1,1 l.

K vektorovaniu krútiaceho momentu už nebude používať aktívne diferenciály, ale elektromotory vpredu aj vzadu. Batérie uložené pod zadnými sedadlami mu majú pomôcť k rozloženiu hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Budúce Evo bude kombináciou "nekompromisnej ovládateľnosti s najvyspelejšou plug-in hybrid technológiou," cituje časopis svoj ​​zdroj z automobilky. Novinka má byť ešte ovládateľnejšia než všetky doterajšie generácie Eva. Preto dostane aj svoju vlastnú platformu a opustí meno "Lancer". Ten bude pokračovať ďalej na platforme spoločnej s budúcim Renaultom Mégane.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY