vytisknout velikost písma Špecifikácie Nissanu Leaf prezradené: 150 koní a jeden pedál

Nissan Leaf bude mať medzigeneračne silnejší elektromotor. Základný akumulátor ponúkne kapacitu 40 kWh. Spotreba na jeden kilometer má ale klesnúť. Novinkou bude ovládanie iba jedným pedálom.
Špecifikácie Nissanu Leaf prezradené: 150 koní a jeden pedál

Nová generácia elektromobilu Nissan Leaf sa predstaví každým okamihom. Automobilka postupne uvoľňuje upútavky a sem tam nejakú tú technickú informáciu. Už sme videli prvú snímku nezamaskovaného autá a teraz sa von dostali prvé "oficiálny" špecifikácie.

Údaje nového Leaf zverejnili stránky Autobytel.com, ale už to na nich nemožno nájsť. Nissan s tým nebol zrejme príliš spokojný a zakročil. Avšak dokument sa podarilo zachrániť a možno ho stiahnuť napríklad na stránkach Insideevs. Čo z uniknutých špecifikácií vyplýva? Že Nissan Leaf bude 4481 mm dlhý, 1560 mm vysoký, 1790 mm široký a bude mať 2700 mm dlhý rázvor.

Vpredu bude uložený elektromotor s výkonom 110 kW (150 k) v 3283 min-1 a krútiacim momentom 320 Nm. Základná špecifikácia Nissanu Leaf dostane nateraz akumulátor s kapacitou 40 kWh, ale za príplatok bude aj batéria s kapacitou 60 kWh. Už tá základná sľubuje reálny dojazd okolo 200 km, nový Leaf má mať tiež nižšiu spotrebu na kilometer.

Zaujímavosťou je použitie nového tzv. E-pedálu, ktorý bude fungovať tak, že na bežnú jazdu nebude vodič potrebovať vôbec pedál brzdy. Nissan Leaf tak bude možné ovládať iba jedným pedálom. Podobný systém má napríklad BMW i3 s veľmi silnou rekuperáciou pri ubratí "plynu". Mieru rekuperácie bude v modeli Leaf možné nastaviť. Nový akumulátor má tiež umožniť efektívnejšie rekuperačné dobíjanie.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY