vytisknout velikost písma Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999

V Nemecku sa objavila správa, že softvér zodpovedný napríklad za falšovanie skutočných emisií vyvinula pre koncern značka Audi.
Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999
Špeciálny softvér riadenia motora, ktorý rozpozná rôzne jazdné situácie alebo skutočnosť, že sa auto nachádza na meracom zariadení, údajne vyvinulo pre koncern Volkswagen vývojové oddelenie Audi už v roku 1999.
Vyplýva to zo správy, ktorú má nemecký denník Handelsblatt, ako informuje Reuters. Elektronický mozog v závislosti na určitých režimoch a situáciách dokázal upraviť riadenie motora, ale v Audi alebo inej značke Volkswagenu vtedy ešte nebol použitý. Softvér bol aktívny až v momente, keď neboli motory TDI schopné plniť prísnejšie emisné limity NOx v norme Euro 5 alebo v amerických normách. Vôbec po prvýkrát mal byť falošný softvér použitý v roku 2004.
Ako už asi viete, riadiaca jednotka niektorých motorov spoznala, že sa auto nachádza na meracej stanici a upravila fungovanie motora a riadenia emisií tak, aby motor prešiel meracím cyklom. V skutočnej prevádzke sa potom auto správalo inak. Hoci úrady podozrievajú aj iné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen bol zatiaľ jediný, ktorý sa priznal a pracuje na náprave.
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY