vytisknout velikost písma Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999

V Nemecku sa objavila správa, že softvér zodpovedný napríklad za falšovanie skutočných emisií vyvinula pre koncern značka Audi.
Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999
Špeciálny softvér riadenia motora, ktorý rozpozná rôzne jazdné situácie alebo skutočnosť, že sa auto nachádza na meracom zariadení, údajne vyvinulo pre koncern Volkswagen vývojové oddelenie Audi už v roku 1999.
Vyplýva to zo správy, ktorú má nemecký denník Handelsblatt, ako informuje Reuters. Elektronický mozog v závislosti na určitých režimoch a situáciách dokázal upraviť riadenie motora, ale v Audi alebo inej značke Volkswagenu vtedy ešte nebol použitý. Softvér bol aktívny až v momente, keď neboli motory TDI schopné plniť prísnejšie emisné limity NOx v norme Euro 5 alebo v amerických normách. Vôbec po prvýkrát mal byť falošný softvér použitý v roku 2004.
Ako už asi viete, riadiaca jednotka niektorých motorov spoznala, že sa auto nachádza na meracej stanici a upravila fungovanie motora a riadenia emisií tak, aby motor prešiel meracím cyklom. V skutočnej prevádzke sa potom auto správalo inak. Hoci úrady podozrievajú aj iné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen bol zatiaľ jediný, ktorý sa priznal a pracuje na náprave.
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY