vytisknout velikost písma Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999

V Nemecku sa objavila správa, že softvér zodpovedný napríklad za falšovanie skutočných emisií vyvinula pre koncern značka Audi.
Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999
Špeciálny softvér riadenia motora, ktorý rozpozná rôzne jazdné situácie alebo skutočnosť, že sa auto nachádza na meracom zariadení, údajne vyvinulo pre koncern Volkswagen vývojové oddelenie Audi už v roku 1999.
Vyplýva to zo správy, ktorú má nemecký denník Handelsblatt, ako informuje Reuters. Elektronický mozog v závislosti na určitých režimoch a situáciách dokázal upraviť riadenie motora, ale v Audi alebo inej značke Volkswagenu vtedy ešte nebol použitý. Softvér bol aktívny až v momente, keď neboli motory TDI schopné plniť prísnejšie emisné limity NOx v norme Euro 5 alebo v amerických normách. Vôbec po prvýkrát mal byť falošný softvér použitý v roku 2004.
Ako už asi viete, riadiaca jednotka niektorých motorov spoznala, že sa auto nachádza na meracej stanici a upravila fungovanie motora a riadenia emisií tak, aby motor prešiel meracím cyklom. V skutočnej prevádzke sa potom auto správalo inak. Hoci úrady podozrievajú aj iné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen bol zatiaľ jediný, ktorý sa priznal a pracuje na náprave.
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY