vytisknout velikost písma Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999

V Nemecku sa objavila správa, že softvér zodpovedný napríklad za falšovanie skutočných emisií vyvinula pre koncern značka Audi.
Špeciálny "Dieselgate" softvér vyvinulo pre VW Audi už v roku 1999
Špeciálny softvér riadenia motora, ktorý rozpozná rôzne jazdné situácie alebo skutočnosť, že sa auto nachádza na meracom zariadení, údajne vyvinulo pre koncern Volkswagen vývojové oddelenie Audi už v roku 1999.
Vyplýva to zo správy, ktorú má nemecký denník Handelsblatt, ako informuje Reuters. Elektronický mozog v závislosti na určitých režimoch a situáciách dokázal upraviť riadenie motora, ale v Audi alebo inej značke Volkswagenu vtedy ešte nebol použitý. Softvér bol aktívny až v momente, keď neboli motory TDI schopné plniť prísnejšie emisné limity NOx v norme Euro 5 alebo v amerických normách. Vôbec po prvýkrát mal byť falošný softvér použitý v roku 2004.
Ako už asi viete, riadiaca jednotka niektorých motorov spoznala, že sa auto nachádza na meracej stanici a upravila fungovanie motora a riadenia emisií tak, aby motor prešiel meracím cyklom. V skutočnej prevádzke sa potom auto správalo inak. Hoci úrady podozrievajú aj iné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen bol zatiaľ jediný, ktorý sa priznal a pracuje na náprave.
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY