vytisknout velikost písma Špeciál 2008 sa odhaľuje, Peugeot bude opäť pretekať na Dakare

Špeciál 2008 sa odhaľuje, Peugeot bude opäť pretekať na Dakare

Minulý rok sa Peugeot ukázal so svojím špeciálom na Pikes Peak, pričom Sébastien Leob deklasoval zvyšok štartového poľa, stanovil nový rekord a mohol sa s kľudom odsťahovať do seriálu WTCC, kde sa pravdepodobne stane niečo podobné. A v Peugeote začali hľadať novú výzvu. Tou nakoniec nebude nič menšieho než dakarská rallye.

Pegueot v tomto podujatí býval veľmi úspešný. Od roku 1987 vyhral štyri ročníky za sebou. Najprv so špeciálom 205 T16 Grand Raid, potom s modelom 405 T16 Grand Raid. Budúci rok sa táto automobilka postaví na štart juhoamerického maratónu s novým špeciálom 2008 DKR. Zatiaľ je k dispozícii prvý obrázok, ďalšie podrobnosti sľubuje tlačová správa na pekingský autosalón a dátum 20. apríla.

Peugeot spojil sily so spoločnosťami Total a Red Bull. Za volantom nového špeciálu sa predstaví Carlos Sainz a Cyril Despres, ktorý podľa svojich slov štartom s automobilom začínajú "nový život". Obaja majú samozrejme skúseností z tejto súťaže na rozdávanie. Mini (respektíve BMW) má určite už teraz o čom premýšľať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY