vytisknout velikost písma Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E

Legendárnemu seriálu Formula 1 rastie zdatná konkurencia. Autá pre Formulu E vyzerajú skoro rovnako, ale jazdia na elektrinu...
Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E
Zoznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Už za necelý rok odštartuje seriál pretekov monopostov FIA Formula E a zatiaľ sa zdá, že do neho vyštartuje nejakých desať tímov. Na autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený práve pre Formulu E. O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault.

_DSC1987.JPG_DSC1990.JPG_DSC1991.JPG
Spark-Renault SRT_01E pri svojej premiéee na autosalóne vo Frankfurte

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať. Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 133 kW, ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 200 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzenú hranicu, teda 225 km/h.

Spark Renault SRT (9).jpgSpark Renault SRT (3).jpgSpark Renault SRT (4).jpg
Vyzerá to ako Formula 1, ale nie je to Formula 1, čo je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY