vytisknout velikost písma Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E

Legendárnemu seriálu Formula 1 rastie zdatná konkurencia. Autá pre Formulu E vyzerajú skoro rovnako, ale jazdia na elektrinu...
Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E
Zoznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Už za necelý rok odštartuje seriál pretekov monopostov FIA Formula E a zatiaľ sa zdá, že do neho vyštartuje nejakých desať tímov. Na autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený práve pre Formulu E. O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault.

_DSC1987.JPG_DSC1990.JPG_DSC1991.JPG
Spark-Renault SRT_01E pri svojej premiéee na autosalóne vo Frankfurte

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať. Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 133 kW, ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 200 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzenú hranicu, teda 225 km/h.

Spark Renault SRT (9).jpgSpark Renault SRT (3).jpgSpark Renault SRT (4).jpg
Vyzerá to ako Formula 1, ale nie je to Formula 1, čo je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY