vytisknout velikost písma Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E

Legendárnemu seriálu Formula 1 rastie zdatná konkurencia. Autá pre Formulu E vyzerajú skoro rovnako, ale jazdia na elektrinu...
Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E
Zoznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Už za necelý rok odštartuje seriál pretekov monopostov FIA Formula E a zatiaľ sa zdá, že do neho vyštartuje nejakých desať tímov. Na autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený práve pre Formulu E. O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault.

_DSC1987.JPG_DSC1990.JPG_DSC1991.JPG
Spark-Renault SRT_01E pri svojej premiéee na autosalóne vo Frankfurte

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať. Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 133 kW, ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 200 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzenú hranicu, teda 225 km/h.

Spark Renault SRT (9).jpgSpark Renault SRT (3).jpgSpark Renault SRT (4).jpg
Vyzerá to ako Formula 1, ale nie je to Formula 1, čo je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY