vytisknout velikost písma Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E

Legendárnemu seriálu Formula 1 rastie zdatná konkurencia. Autá pre Formulu E vyzerajú skoro rovnako, ale jazdia na elektrinu...
Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E
Zoznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Už za necelý rok odštartuje seriál pretekov monopostov FIA Formula E a zatiaľ sa zdá, že do neho vyštartuje nejakých desať tímov. Na autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený práve pre Formulu E. O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault.

_DSC1987.JPG_DSC1990.JPG_DSC1991.JPG
Spark-Renault SRT_01E pri svojej premiéee na autosalóne vo Frankfurte

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať. Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 133 kW, ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 200 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzenú hranicu, teda 225 km/h.

Spark Renault SRT (9).jpgSpark Renault SRT (3).jpgSpark Renault SRT (4).jpg
Vyzerá to ako Formula 1, ale nie je to Formula 1, čo je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY