vytisknout velikost písma Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E

Legendárnemu seriálu Formula 1 rastie zdatná konkurencia. Autá pre Formulu E vyzerajú skoro rovnako, ale jazdia na elektrinu...
Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pre šampionát Formule E
Zoznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Už za necelý rok odštartuje seriál pretekov monopostov FIA Formula E a zatiaľ sa zdá, že do neho vyštartuje nejakých desať tímov. Na autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený práve pre Formulu E. O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault.

_DSC1987.JPG_DSC1990.JPG_DSC1991.JPG
Spark-Renault SRT_01E pri svojej premiéee na autosalóne vo Frankfurte

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať. Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 133 kW, ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 200 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzenú hranicu, teda 225 km/h.

Spark Renault SRT (9).jpgSpark Renault SRT (3).jpgSpark Renault SRT (4).jpg
Vyzerá to ako Formula 1, ale nie je to Formula 1, čo je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY