vytisknout velikost písma Spaľovacie motory vydržia do roku 2050, myslí si Toyota

Podľa Toyoty si po roku 2050 auto so spaľovacím motorom nekúpite. Už v roku 2040 bude len v asi 10% nových áut. Dôvodom budú nielen prísnejšie normy, ale aj pokrok vo vývoji. Akumulátory s trojnásobnou kapacitou prídu o necelých desať rokov.
Spaľovacie motory vydržia do roku 2050, myslí si Toyota

S predpovedaním budúcnosti je to vždy ošemetné. Stačí si spomenúť na vízie z konca devätnásteho storočia o lietajúcich parných strojoch. Keď sa ale pozrieme na súčasné trendy, nemožno sa ubrániť dojmu, že klasický spaľovací motor ako najvhodnejšia koncepcia pre pohon automobilu tú asi nebude navždy. Rovnako to vidí Toyota, ktorá predáva najviac vozidiel s alternatívnymi pohonmi na svete.

Podľa šéfa vývoja nových pohonov Toyoty Seigo Kuzumakiho bude klasický spaľovací motor v roku 2040 v len asi 10% nových áut a do roku 2050 zmizne úplne. Ako vysvetlil Kuzumaki pre britský Autocar, dôvodom budú stále prísnejšie limity emisií CO2 a tiež prosté zákazy áut so spaľovacími motormi v jednotlivých krajinách.

Toyota sa domnieva, že po roku 2040 už nájdeme klasický spaľovací motor len v kombinácii s elektromotormi v hybridoch a plug-in hybridoch. Ďalším dôvodom ale bude aj pokrok v oblasti vývoja elektrických systémov pohonu, ktoré budú na používanie a akceptovatelnejšie. Veľký prielom sa tiež očakáva v technológii výroby akumulátorov.

Toyota sa nebojí pochváliť, že na začiatku 20. rokov tohto storočia predstaví produkčnú verziu novej generácie akumulátorov, ktorá skráti dobu nabíjania a zníži ich hmotnosť. Ak by mala byť nová generácia tuhých akumulátorov rovnako veľká a ťažká ako súčasné li-ion akumulátory, pojme trojnásobné množstvo energie.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY