vytisknout velikost písma Spaľovacie motory vydržia do roku 2050, myslí si Toyota

Podľa Toyoty si po roku 2050 auto so spaľovacím motorom nekúpite. Už v roku 2040 bude len v asi 10% nových áut. Dôvodom budú nielen prísnejšie normy, ale aj pokrok vo vývoji. Akumulátory s trojnásobnou kapacitou prídu o necelých desať rokov.
Spaľovacie motory vydržia do roku 2050, myslí si Toyota

S predpovedaním budúcnosti je to vždy ošemetné. Stačí si spomenúť na vízie z konca devätnásteho storočia o lietajúcich parných strojoch. Keď sa ale pozrieme na súčasné trendy, nemožno sa ubrániť dojmu, že klasický spaľovací motor ako najvhodnejšia koncepcia pre pohon automobilu tú asi nebude navždy. Rovnako to vidí Toyota, ktorá predáva najviac vozidiel s alternatívnymi pohonmi na svete.

Podľa šéfa vývoja nových pohonov Toyoty Seigo Kuzumakiho bude klasický spaľovací motor v roku 2040 v len asi 10% nových áut a do roku 2050 zmizne úplne. Ako vysvetlil Kuzumaki pre britský Autocar, dôvodom budú stále prísnejšie limity emisií CO2 a tiež prosté zákazy áut so spaľovacími motormi v jednotlivých krajinách.

Toyota sa domnieva, že po roku 2040 už nájdeme klasický spaľovací motor len v kombinácii s elektromotormi v hybridoch a plug-in hybridoch. Ďalším dôvodom ale bude aj pokrok v oblasti vývoja elektrických systémov pohonu, ktoré budú na používanie a akceptovatelnejšie. Veľký prielom sa tiež očakáva v technológii výroby akumulátorov.

Toyota sa nebojí pochváliť, že na začiatku 20. rokov tohto storočia predstaví produkčnú verziu novej generácie akumulátorov, ktorá skráti dobu nabíjania a zníži ich hmotnosť. Ak by mala byť nová generácia tuhých akumulátorov rovnako veľká a ťažká ako súčasné li-ion akumulátory, pojme trojnásobné množstvo energie.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY