vytisknout velikost písma Spa-Francorchamps sa súdi s Infiniti kvôli menu Eau Rouge

Spa-Francorchamps sa súdi s Infiniti kvôli menu Eau Rouge

Keď automobilka Infiniti pomenovala svoj ​​rýchly sedan Q50 po slávnej zákrute Eau Rouge na pretekárskom okruh v Spa-Francorchamps, určite netušila, že ju za to bude prevádzkovateľ okruhu poháňať až k súdu. 

Okruh v Spa-Francorschamps totiž napadol snahu Nissanu (a poťažmo Infiniti) o registráciu názvu Eau Rouge pre osobný automobil. Okruh si meno nárokuje a tvrdí, že sa mu ho automobilka snaží ukradnúť. Vec tak zrejme bude musieť doriešiť súd, ak sa právnici oboch strán nedohodnú. 

Infiniti Q50 Eau Rouge je koncept cestného supersedanu, ktorý využíva orgány Nissanu GT-R. Poháňa ho dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,8 l s výkonom 586 koní, sila putuje samozrejme na všetky kolesá cez dvojspojkovú prevodovku. 

Koncept Q50 Eau Rouge propagoval aj majster sveta automobilov formuly 1 Sebastian Vettel a Infiniti zverejnilo oficiálne fotky práve zo slávnej zákruty Eau Rouge v Spa-Francorchamps ako poctu tomuto okruhu. No, asi nečakalo, že to dôjde tak ďaleko...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY