vytisknout velikost písma Šoférovali sme hybridný C-MAX a Fusion, predzvesť nového Mondea

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid sa v Európe začnú predávať až budúci rok, ale my sme sa za volant ich amerických náprotivkov na chvíľu dostali už dnes.
Šoférovali sme hybridný C-MAX a Fusion, predzvesť nového Mondea
Zoznam kapitol
  1. Z Ameriky k nám; Úspornejší Atkinson
  2. Ford C-MAX Energi: Tiché MPV bez kufru
  3. Ford Fusion Hybrid: Pozor, toto nie je nové Mondeo!; Mnohosľubné jazdné vlastnosti
  4. Záver, Kompletná fotogaléria

Že Ford zaradí budúci rok do svojej európskej ponuky vybrané hybridné modely zo svojho severoamerického sortimentu, sme vám povedali už v utorok. Je to ďalší logický krok v postupnom zjednocovaní roztriešteného výrobného programu, ktoré má Fordu pomôcť späť k trvalému návratu do čiernych čísel. Prinajmenšom si to takto predstavuje šéf automobilky Alan Mulally. Vzhľadom k tomu, že vo svojom predchádzajúcom angažmá priviedol na svet širokotrupé dvojmotorové diaľkové lietadlo 777, ktoré prakticky ovládlo trh diaľkových lietadiel, a neskôr postavil na nohy celý chorľavejúci Boeing, neradno brať jeho trúfalé vízie na ľahkú váhu.

Ford C-MAX Energi 1.jpgFord Fusion Mondeo Hybrid 1.jpgFord Fusion Mondeo Hybrid 15.jpgC-MAX Energi (vlevo) má rovnaký motor aj prístrojový panel ako Fusion Hybrid

V Amerike Ford predáva celkom štyri hybridné modely s dvoma typmi hnacieho ústrojenstva: C-MAX Hybrid a Ford Fusion Hybrid sú - na počudovanie! - hybridy, zatiaľ čo C-MAX Energi a Fusion Energi patrí k takzvaným plug-in hybridom, ktoré môžete dobíjať aj zo zásuvky. Ponuka pre Európu bude jednoduchšia: hybridný C-MAX dostaneme výhradne v plug-in variante, Fusion / Mondeo iba ako Hybrid.

Americké špecifikácie oboch týchto modelov sme včera krátko vyskúšali v okolí nemeckého Frankfurtu. Veľmi krátko. Ale bola to vôbec prvá šanca vyskúšať v prevádzke auto, ktoré sa budúci rok začne v Európe predávať ako nové Mondeo.

Úspornejší Atkinson

Všetky hybridné modely značky Ford využívajú hnacie ústrojenstvo so zhodným základom - zážihovým štvorvalcom 2,0 l, pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Ten ponecháva sacie ventily otvorené relatívne dlho v kompresnej fáze, čím vyvolá spätné prúdenie nasatého vzduchu v sacom trakte. Efektívny kompresný pomer sa vďaka tomu zmenšuje, zatiaľ čo expanzný pomer zostáva zachovaný, čo umožňuje účinnejšiu premenu tepelnej energie na kinetickú. V závere expanznej fáze Atkinsonovho cyklu sa tlak v spaľovacej komore rovná atmosférickému tlaku. Takýto motor je menej výkonný, ale úspornejší než konvenčná zážihová jednotka. Preto sa s ním stretávame v hybridoch čoraz častejšie.

Ford C-MAX Energi 5.jpgFord Fusion Mondeo Hybrid 9.jpg
Zážihovému štvorvalcu pomáha v oboch autách elektromotor s výkonom 120 koní

Vŕtanie 87,5 a zdvih 83,1 mm naznačujú, že v Mexiku vyrábaný motor vznikol adaptáciou štvorvalca Mazda série L, skonštruovaného Mazdou na konci 90. rokov a používal sa v mnohých modeloch oboch značiek po väčšinu minulej dekády. Má premenné časovanie ventilov iba na strane nasávania a prípravu zmesi zaisťuje nepriame viacbodové vstrekovanie. V hybridných Fordoch dosahuje výkon 143 koní a krútiaci moment 175 Nm.

Ďalej už sa špecifikácia oboch hybridných modelov líši. Na nasledujúcich stránkach sa dozviete, čím sa Energi líši od bežného C-MAX a čo môžeme čakať od budúcej generácie Mondea, ktorého je Fusion blízkym príbuzným.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY