vytisknout velikost písma Smútite nad odchodom G63 AMG 6x6? Kahn má riešenie: Defender 6x6

Smútite nad odchodom G63 AMG 6x6? Kahn má riešenie: Defender 6x6

Mercedes ukončil výrobu G63 AMG 6x6 kvôli tomu, že bol záujem zo strany kupujúcich až príliš veľký a auto malo zostať exkluzívne. Nemecká značka tak svojim spôsobom prenechala ostatným istú skupinu hnuteľných zákazníkov, ktorí si po odchode šesťkolesového Géčka nemajú čo kúpiť. A tak sa šance chopila spoločnosť Kahn Desgin. Miesto šesťkolesovej triedy G si budete môcť zaobstarať šesťkolesový Defender.

Novinka mieri do Ženevy, kde sa ale predstaví ešte ako koncept. Celým menom sa auto volá Flying Huntsman 110 WB 6x6 Concept a v porovnaní so základným Defenderom dostalo veľa úprav. Vozidlo je predovšetkým dlhšie. Kapota bola predĺžená o 400 mm, zadná časť dostala k dobru 800 mm a navyše o 150 mm narástla aj šírka.

Je jasné, že by pôvodný naftový štvorvalec asi arabských šejkov moc neoslovil, ale aj na to spoločnosť Kahn Design myslela. Miesto slabého dieselu nájdete pod kapotou osemvalec GM s objemom valcov 6,2 litra. Jeho maximálny výkon činí 321 kW (437 k).

Kahn Design počíta s tým, že ponúkne tiež rôzne odolné pancierované verzie, k dispozícii bude aj klasické prevedenie s dvojicou náprav, respektíve variant pick-up. Môžeme vás uistiť, že toto auto na ženevskom autosalóne určite nevynecháme a dôkladne si ho pozrieme.

def666.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY