vytisknout velikost písma Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku

Značka samrt sa tento rok na autosalóne vo Frankfurte pripomenula novou koncepčnou štúdiou FourJoy, ktorá by mala naznačiť, ako budú vozidlá Smart vyzerať v dohľadnej budúcnosti.
Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku
Zoznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Ak sa pozriete pozorne na nový Smart FourJoy a odmyslíte si futuristický interiér s extravagantnými sedadlami a chýbajúcu strechu, zadné okno a dvere, máte pred sebou príklad toho, ako by mohli vyzerať sériové Smarty v nasledujúcich rokoch. Predstavitelia Smartu totiž sľubujú, že "proporcie exteriéru naznačujú veľa o podobe (nášho) sériového štvorsedadlového Smartu, ktorý bude predstavený na konci roka 2014."

_DSC0204.JPG_DSC0205.JPG_DSC0207.JPG_DSC0210.JPG_DSC0209.JPG_DSC0208.JPG
Smart FourJoy v centre stánku značky Smart na autosalóne vo Frankfurte

Svojimi rozmermi sa štúdie Smart FourJoy radia k autám nižšej triedy (segment B), lebo sú 3 494 mm dlhé, 1 978 mm široké a 1 494 mm vysoké. Čo ale zrejme o povahe smart novej generácie vypovedá najviac, to je tvarovanie prednej a zadnej časti karosérie vrátane poňatia svetlometov, zložených bez výnimky z LED. Hneď na prvý pohľad je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených častí jednodielnej ochrannej štruktúry karosérie Tridion a kolies vstavaných v samotných rohoch karosérie.

_DSC0211.JPG_DSC0206.JPG_DSC0212.JPG
_DSC0213.JPG_DSC0214.JPGSmart FourJoy (1).jpg

Predné sedadlá majú jednodielne sedáky a operadlá zatočené na spôsob slimáčej ulity, vzadu nájdeme jednodielne dvojmiestne sedadlo (sedieť sa tam asi nebude najpohodlnejšie). Pred jednoramenným volantom nájdeme jednodielny združený prístrojový štít. Smart FourJoy je samozrejme elektromobilom. Osadený je motorom s výkonom 45 koní (55 kW) a li-iónovými akumulátormi 17,6 kWh. Z bežnej siete je možné toto auto naplno dobiť za nejakých 7 hodín, o dojazde výrobca zatiaľ mlčí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY