vytisknout velikost písma Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku

Značka samrt sa tento rok na autosalóne vo Frankfurte pripomenula novou koncepčnou štúdiou FourJoy, ktorá by mala naznačiť, ako budú vozidlá Smart vyzerať v dohľadnej budúcnosti.
Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku
Zoznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Ak sa pozriete pozorne na nový Smart FourJoy a odmyslíte si futuristický interiér s extravagantnými sedadlami a chýbajúcu strechu, zadné okno a dvere, máte pred sebou príklad toho, ako by mohli vyzerať sériové Smarty v nasledujúcich rokoch. Predstavitelia Smartu totiž sľubujú, že "proporcie exteriéru naznačujú veľa o podobe (nášho) sériového štvorsedadlového Smartu, ktorý bude predstavený na konci roka 2014."

_DSC0204.JPG_DSC0205.JPG_DSC0207.JPG_DSC0210.JPG_DSC0209.JPG_DSC0208.JPG
Smart FourJoy v centre stánku značky Smart na autosalóne vo Frankfurte

Svojimi rozmermi sa štúdie Smart FourJoy radia k autám nižšej triedy (segment B), lebo sú 3 494 mm dlhé, 1 978 mm široké a 1 494 mm vysoké. Čo ale zrejme o povahe smart novej generácie vypovedá najviac, to je tvarovanie prednej a zadnej časti karosérie vrátane poňatia svetlometov, zložených bez výnimky z LED. Hneď na prvý pohľad je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených častí jednodielnej ochrannej štruktúry karosérie Tridion a kolies vstavaných v samotných rohoch karosérie.

_DSC0211.JPG_DSC0206.JPG_DSC0212.JPG
_DSC0213.JPG_DSC0214.JPGSmart FourJoy (1).jpg

Predné sedadlá majú jednodielne sedáky a operadlá zatočené na spôsob slimáčej ulity, vzadu nájdeme jednodielne dvojmiestne sedadlo (sedieť sa tam asi nebude najpohodlnejšie). Pred jednoramenným volantom nájdeme jednodielny združený prístrojový štít. Smart FourJoy je samozrejme elektromobilom. Osadený je motorom s výkonom 45 koní (55 kW) a li-iónovými akumulátormi 17,6 kWh. Z bežnej siete je možné toto auto naplno dobiť za nejakých 7 hodín, o dojazde výrobca zatiaľ mlčí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY