vytisknout velikost písma Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku

Značka samrt sa tento rok na autosalóne vo Frankfurte pripomenula novou koncepčnou štúdiou FourJoy, ktorá by mala naznačiť, ako budú vozidlá Smart vyzerať v dohľadnej budúcnosti.
Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku
Zoznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Ak sa pozriete pozorne na nový Smart FourJoy a odmyslíte si futuristický interiér s extravagantnými sedadlami a chýbajúcu strechu, zadné okno a dvere, máte pred sebou príklad toho, ako by mohli vyzerať sériové Smarty v nasledujúcich rokoch. Predstavitelia Smartu totiž sľubujú, že "proporcie exteriéru naznačujú veľa o podobe (nášho) sériového štvorsedadlového Smartu, ktorý bude predstavený na konci roka 2014."

_DSC0204.JPG_DSC0205.JPG_DSC0207.JPG_DSC0210.JPG_DSC0209.JPG_DSC0208.JPG
Smart FourJoy v centre stánku značky Smart na autosalóne vo Frankfurte

Svojimi rozmermi sa štúdie Smart FourJoy radia k autám nižšej triedy (segment B), lebo sú 3 494 mm dlhé, 1 978 mm široké a 1 494 mm vysoké. Čo ale zrejme o povahe smart novej generácie vypovedá najviac, to je tvarovanie prednej a zadnej časti karosérie vrátane poňatia svetlometov, zložených bez výnimky z LED. Hneď na prvý pohľad je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených častí jednodielnej ochrannej štruktúry karosérie Tridion a kolies vstavaných v samotných rohoch karosérie.

_DSC0211.JPG_DSC0206.JPG_DSC0212.JPG
_DSC0213.JPG_DSC0214.JPGSmart FourJoy (1).jpg

Predné sedadlá majú jednodielne sedáky a operadlá zatočené na spôsob slimáčej ulity, vzadu nájdeme jednodielne dvojmiestne sedadlo (sedieť sa tam asi nebude najpohodlnejšie). Pred jednoramenným volantom nájdeme jednodielny združený prístrojový štít. Smart FourJoy je samozrejme elektromobilom. Osadený je motorom s výkonom 45 koní (55 kW) a li-iónovými akumulátormi 17,6 kWh. Z bežnej siete je možné toto auto naplno dobiť za nejakých 7 hodín, o dojazde výrobca zatiaľ mlčí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY