vytisknout velikost písma Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku

Značka samrt sa tento rok na autosalóne vo Frankfurte pripomenula novou koncepčnou štúdiou FourJoy, ktorá by mala naznačiť, ako budú vozidlá Smart vyzerať v dohľadnej budúcnosti.
Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku
Zoznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Ak sa pozriete pozorne na nový Smart FourJoy a odmyslíte si futuristický interiér s extravagantnými sedadlami a chýbajúcu strechu, zadné okno a dvere, máte pred sebou príklad toho, ako by mohli vyzerať sériové Smarty v nasledujúcich rokoch. Predstavitelia Smartu totiž sľubujú, že "proporcie exteriéru naznačujú veľa o podobe (nášho) sériového štvorsedadlového Smartu, ktorý bude predstavený na konci roka 2014."

_DSC0204.JPG_DSC0205.JPG_DSC0207.JPG_DSC0210.JPG_DSC0209.JPG_DSC0208.JPG
Smart FourJoy v centre stánku značky Smart na autosalóne vo Frankfurte

Svojimi rozmermi sa štúdie Smart FourJoy radia k autám nižšej triedy (segment B), lebo sú 3 494 mm dlhé, 1 978 mm široké a 1 494 mm vysoké. Čo ale zrejme o povahe smart novej generácie vypovedá najviac, to je tvarovanie prednej a zadnej časti karosérie vrátane poňatia svetlometov, zložených bez výnimky z LED. Hneď na prvý pohľad je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených častí jednodielnej ochrannej štruktúry karosérie Tridion a kolies vstavaných v samotných rohoch karosérie.

_DSC0211.JPG_DSC0206.JPG_DSC0212.JPG
_DSC0213.JPG_DSC0214.JPGSmart FourJoy (1).jpg

Predné sedadlá majú jednodielne sedáky a operadlá zatočené na spôsob slimáčej ulity, vzadu nájdeme jednodielne dvojmiestne sedadlo (sedieť sa tam asi nebude najpohodlnejšie). Pred jednoramenným volantom nájdeme jednodielny združený prístrojový štít. Smart FourJoy je samozrejme elektromobilom. Osadený je motorom s výkonom 45 koní (55 kW) a li-iónovými akumulátormi 17,6 kWh. Z bežnej siete je možné toto auto naplno dobiť za nejakých 7 hodín, o dojazde výrobca zatiaľ mlčí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY