vytisknout velikost písma Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku

Značka samrt sa tento rok na autosalóne vo Frankfurte pripomenula novou koncepčnou štúdiou FourJoy, ktorá by mala naznačiť, ako budú vozidlá Smart vyzerať v dohľadnej budúcnosti.
Smart FourJoy: veselá budúcnosť pre štyroch, a na elektriku
Zoznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Ak sa pozriete pozorne na nový Smart FourJoy a odmyslíte si futuristický interiér s extravagantnými sedadlami a chýbajúcu strechu, zadné okno a dvere, máte pred sebou príklad toho, ako by mohli vyzerať sériové Smarty v nasledujúcich rokoch. Predstavitelia Smartu totiž sľubujú, že "proporcie exteriéru naznačujú veľa o podobe (nášho) sériového štvorsedadlového Smartu, ktorý bude predstavený na konci roka 2014."

_DSC0204.JPG_DSC0205.JPG_DSC0207.JPG_DSC0210.JPG_DSC0209.JPG_DSC0208.JPG
Smart FourJoy v centre stánku značky Smart na autosalóne vo Frankfurte

Svojimi rozmermi sa štúdie Smart FourJoy radia k autám nižšej triedy (segment B), lebo sú 3 494 mm dlhé, 1 978 mm široké a 1 494 mm vysoké. Čo ale zrejme o povahe smart novej generácie vypovedá najviac, to je tvarovanie prednej a zadnej časti karosérie vrátane poňatia svetlometov, zložených bez výnimky z LED. Hneď na prvý pohľad je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených častí jednodielnej ochrannej štruktúry karosérie Tridion a kolies vstavaných v samotných rohoch karosérie.

_DSC0211.JPG_DSC0206.JPG_DSC0212.JPG
_DSC0213.JPG_DSC0214.JPGSmart FourJoy (1).jpg

Predné sedadlá majú jednodielne sedáky a operadlá zatočené na spôsob slimáčej ulity, vzadu nájdeme jednodielne dvojmiestne sedadlo (sedieť sa tam asi nebude najpohodlnejšie). Pred jednoramenným volantom nájdeme jednodielny združený prístrojový štít. Smart FourJoy je samozrejme elektromobilom. Osadený je motorom s výkonom 45 koní (55 kW) a li-iónovými akumulátormi 17,6 kWh. Z bežnej siete je možné toto auto naplno dobiť za nejakých 7 hodín, o dojazde výrobca zatiaľ mlčí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY