vytisknout velikost písma Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Slovinská továreň, ktorá chrlí spoločný počin Mercedesu a Renaultu, teda nový Renault Twingo a príbuzný Smart na zhodnej platforme, sa potáca na hranici ziskovosti. Potrebuje teda ďalší model, ktorý by prilákal zákazníkov a pomohol továreň vyťažiť.

Renault bol schopný udávať zatiaľ len asi sedem tisíc vozidiel Twingo mesačne, až vo februári a marci 2015 sa odbyt zdvihol na 10 000 vozidiel. Smart je na tom ešte horšie a každý mesiac sa ho predali necelé štyri tisícky. Továreň by pritom mala vyrábať 300 000 áut ročne, uvádza britský Autocar.

S odbytom by práve malo pomôcť malé SUV. Pretože si musí Smart a Renault poponáhľať, technika pod povrchom bude zrejme úplne rovnaká a zmení sa maximálne len tvar karosérie. Aj interiér bude pravdepodobne prevzatý zo súčasných modelov, takže nečakajme žiadnu revolúciu.

Motor opäť zostane vzadu, čo je medzi crossovermi veľmi neobvyklé riešenie. Výzor "terénneho" Smartu a Renaultu bude umocnený prizdvihnutým podvozkom, oplastovaním blatníkov a prahov a podobnými detailmi. Cena by mala byť rozumná a trh dnes malým lacným crossoverom praje. Novinka by mohla doraziť už v roku 2017.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY