vytisknout velikost písma Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Slovinská továreň, ktorá chrlí spoločný počin Mercedesu a Renaultu, teda nový Renault Twingo a príbuzný Smart na zhodnej platforme, sa potáca na hranici ziskovosti. Potrebuje teda ďalší model, ktorý by prilákal zákazníkov a pomohol továreň vyťažiť.

Renault bol schopný udávať zatiaľ len asi sedem tisíc vozidiel Twingo mesačne, až vo februári a marci 2015 sa odbyt zdvihol na 10 000 vozidiel. Smart je na tom ešte horšie a každý mesiac sa ho predali necelé štyri tisícky. Továreň by pritom mala vyrábať 300 000 áut ročne, uvádza britský Autocar.

S odbytom by práve malo pomôcť malé SUV. Pretože si musí Smart a Renault poponáhľať, technika pod povrchom bude zrejme úplne rovnaká a zmení sa maximálne len tvar karosérie. Aj interiér bude pravdepodobne prevzatý zo súčasných modelov, takže nečakajme žiadnu revolúciu.

Motor opäť zostane vzadu, čo je medzi crossovermi veľmi neobvyklé riešenie. Výzor "terénneho" Smartu a Renaultu bude umocnený prizdvihnutým podvozkom, oplastovaním blatníkov a prahov a podobnými detailmi. Cena by mala byť rozumná a trh dnes malým lacným crossoverom praje. Novinka by mohla doraziť už v roku 2017.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY