vytisknout velikost písma Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Slovinská továreň, ktorá chrlí spoločný počin Mercedesu a Renaultu, teda nový Renault Twingo a príbuzný Smart na zhodnej platforme, sa potáca na hranici ziskovosti. Potrebuje teda ďalší model, ktorý by prilákal zákazníkov a pomohol továreň vyťažiť.

Renault bol schopný udávať zatiaľ len asi sedem tisíc vozidiel Twingo mesačne, až vo februári a marci 2015 sa odbyt zdvihol na 10 000 vozidiel. Smart je na tom ešte horšie a každý mesiac sa ho predali necelé štyri tisícky. Továreň by pritom mala vyrábať 300 000 áut ročne, uvádza britský Autocar.

S odbytom by práve malo pomôcť malé SUV. Pretože si musí Smart a Renault poponáhľať, technika pod povrchom bude zrejme úplne rovnaká a zmení sa maximálne len tvar karosérie. Aj interiér bude pravdepodobne prevzatý zo súčasných modelov, takže nečakajme žiadnu revolúciu.

Motor opäť zostane vzadu, čo je medzi crossovermi veľmi neobvyklé riešenie. Výzor "terénneho" Smartu a Renaultu bude umocnený prizdvihnutým podvozkom, oplastovaním blatníkov a prahov a podobnými detailmi. Cena by mala byť rozumná a trh dnes malým lacným crossoverom praje. Novinka by mohla doraziť už v roku 2017.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY