vytisknout velikost písma Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Smart a Twingo dajú vzniknúť malému SUV. Potrebujú vyťažiť továreň

Slovinská továreň, ktorá chrlí spoločný počin Mercedesu a Renaultu, teda nový Renault Twingo a príbuzný Smart na zhodnej platforme, sa potáca na hranici ziskovosti. Potrebuje teda ďalší model, ktorý by prilákal zákazníkov a pomohol továreň vyťažiť.

Renault bol schopný udávať zatiaľ len asi sedem tisíc vozidiel Twingo mesačne, až vo februári a marci 2015 sa odbyt zdvihol na 10 000 vozidiel. Smart je na tom ešte horšie a každý mesiac sa ho predali necelé štyri tisícky. Továreň by pritom mala vyrábať 300 000 áut ročne, uvádza britský Autocar.

S odbytom by práve malo pomôcť malé SUV. Pretože si musí Smart a Renault poponáhľať, technika pod povrchom bude zrejme úplne rovnaká a zmení sa maximálne len tvar karosérie. Aj interiér bude pravdepodobne prevzatý zo súčasných modelov, takže nečakajme žiadnu revolúciu.

Motor opäť zostane vzadu, čo je medzi crossovermi veľmi neobvyklé riešenie. Výzor "terénneho" Smartu a Renaultu bude umocnený prizdvihnutým podvozkom, oplastovaním blatníkov a prahov a podobnými detailmi. Cena by mala byť rozumná a trh dnes malým lacným crossoverom praje. Novinka by mohla doraziť už v roku 2017.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY