vytisknout velikost písma Slovenský automobilový trh: Prísne tajné!

Slovensko dodáva čísla o vývoji automobilového trhu vždy s oneskorením. Kým Európa dávno zverejnila počty nových áut za august, Slováci síce základné údaje zverejnili už v auguste, ale až teraz sa môžeme dozvedieť, ako si viedli jednotlivé značky a typy áut.
Slovenský automobilový trh: Prísne tajné!

Možno ste to nevedeli, ale Slovensko, presnejšie povedané Zväz automobilového priemyslu má ako jedna z mála krajín v Európe zamknuté dáta o svojom trhu. Sú prístupné len platiacim členom. Kým napríklad české štatistiky sú prístupné voľne a Poliaci dokonca zverejňujú počty áut a typov po jednotlivých vojvodstvách, slovenské čísla sú predmetom malého štátneho tajomstva.

Ako si teda viedli Slováci v siedmom mesiaci roka 2013? Z toho, čo je dostupné, sa verejnosť veľa nedozvie. Chýba väčšina údajov o počtoch u jednotlivých typov, slovenské štatistiky hovoria o percentuálnom podiele na trhu.

V porovnaní s predchádzajúcim rokom poklesol slovenský trh o deväť percent. Konkrétne tu bolo tento rok v auguste registrovaných 5709 nových automobilov. Za celý tento rok to dáva dohromady 37 753 áut a pokles o sedem percent. Najväčší záujem u nás v auguste bol o Škodu Fabia (326 áut). Na striebornej priečke sa usadila tretia generácia Škody Octavia (4,9% trhu) a bronz si odváža i30 od Hyundai (3,7%).

Na štvrtej pozícii zaparkovala ďalšia Škoda, tentoraz Rapid (3,2%). Piata skončila Kia ceed a šiesty VW Golf. Siedma priečka je utajená, zato ôsma skončila Dacia Sandero so 120 vozmi.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY