vytisknout velikost písma Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu.
Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Od prvého januára prešlo Slovensko z klasických nalepovacích diaľničných známok na elektronické. Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet.

Slovenskú diaľničnú známku môžete zaobstarať cez stránky eznamka.sk, pričom v jednoduchom formulári musíte zadať poznávaciu značku vozidla, štát, kde je vozidlo registrované, a samozrejme tiež platnosť a e-mail, kam vám príde faktúra, ktorú však v aute voziť nemusíte. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu eznamka.

Elektronická diaľničná známka má podľa oficiálnych zdrojov uľahčiť vodičom život tým, že nemusíte nič nikam lepiť, odpadnú problémy s prípadnou výmenou čelného skla, nie je povinný doklad o zaplatení známky a nákup samotný je jednoduchší. Nový systém má tiež prirodzene výrazne uľahčiť kontrolu, pretože autá budú pod dohľadom neustále, a rovnako tak už nebude možné používať jednu známku na viac automobilov.

Systém elektronických diaľničných známok mal na Slovensku platiť už od januára minulého roka, lenže sa všetko nestihlo pripraviť včas, takže sa spustenie o rok oneskorilo. Ročná slovenský známka pre osobný automobil stojí 50 eur, tridsaťdňová vyjde na 14 eur a desaťdňová stojí 10 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY