vytisknout velikost písma Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu.
Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Od prvého januára prešlo Slovensko z klasických nalepovacích diaľničných známok na elektronické. Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet.

Slovenskú diaľničnú známku môžete zaobstarať cez stránky eznamka.sk, pričom v jednoduchom formulári musíte zadať poznávaciu značku vozidla, štát, kde je vozidlo registrované, a samozrejme tiež platnosť a e-mail, kam vám príde faktúra, ktorú však v aute voziť nemusíte. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu eznamka.

Elektronická diaľničná známka má podľa oficiálnych zdrojov uľahčiť vodičom život tým, že nemusíte nič nikam lepiť, odpadnú problémy s prípadnou výmenou čelného skla, nie je povinný doklad o zaplatení známky a nákup samotný je jednoduchší. Nový systém má tiež prirodzene výrazne uľahčiť kontrolu, pretože autá budú pod dohľadom neustále, a rovnako tak už nebude možné používať jednu známku na viac automobilov.

Systém elektronických diaľničných známok mal na Slovensku platiť už od januára minulého roka, lenže sa všetko nestihlo pripraviť včas, takže sa spustenie o rok oneskorilo. Ročná slovenský známka pre osobný automobil stojí 50 eur, tridsaťdňová vyjde na 14 eur a desaťdňová stojí 10 eur.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY