vytisknout velikost písma Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu.
Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Od prvého januára prešlo Slovensko z klasických nalepovacích diaľničných známok na elektronické. Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet.

Slovenskú diaľničnú známku môžete zaobstarať cez stránky eznamka.sk, pričom v jednoduchom formulári musíte zadať poznávaciu značku vozidla, štát, kde je vozidlo registrované, a samozrejme tiež platnosť a e-mail, kam vám príde faktúra, ktorú však v aute voziť nemusíte. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu eznamka.

Elektronická diaľničná známka má podľa oficiálnych zdrojov uľahčiť vodičom život tým, že nemusíte nič nikam lepiť, odpadnú problémy s prípadnou výmenou čelného skla, nie je povinný doklad o zaplatení známky a nákup samotný je jednoduchší. Nový systém má tiež prirodzene výrazne uľahčiť kontrolu, pretože autá budú pod dohľadom neustále, a rovnako tak už nebude možné používať jednu známku na viac automobilov.

Systém elektronických diaľničných známok mal na Slovensku platiť už od januára minulého roka, lenže sa všetko nestihlo pripraviť včas, takže sa spustenie o rok oneskorilo. Ročná slovenský známka pre osobný automobil stojí 50 eur, tridsaťdňová vyjde na 14 eur a desaťdňová stojí 10 eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY