vytisknout velikost písma Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu.
Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Od prvého januára prešlo Slovensko z klasických nalepovacích diaľničných známok na elektronické. Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet.

Slovenskú diaľničnú známku môžete zaobstarať cez stránky eznamka.sk, pričom v jednoduchom formulári musíte zadať poznávaciu značku vozidla, štát, kde je vozidlo registrované, a samozrejme tiež platnosť a e-mail, kam vám príde faktúra, ktorú však v aute voziť nemusíte. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu eznamka.

Elektronická diaľničná známka má podľa oficiálnych zdrojov uľahčiť vodičom život tým, že nemusíte nič nikam lepiť, odpadnú problémy s prípadnou výmenou čelného skla, nie je povinný doklad o zaplatení známky a nákup samotný je jednoduchší. Nový systém má tiež prirodzene výrazne uľahčiť kontrolu, pretože autá budú pod dohľadom neustále, a rovnako tak už nebude možné používať jednu známku na viac automobilov.

Systém elektronických diaľničných známok mal na Slovensku platiť už od januára minulého roka, lenže sa všetko nestihlo pripraviť včas, takže sa spustenie o rok oneskorilo. Ročná slovenský známka pre osobný automobil stojí 50 eur, tridsaťdňová vyjde na 14 eur a desaťdňová stojí 10 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY