vytisknout velikost písma Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu.
Slovensko oficiálne spustilo systém elektronických diaľničných známok

Od prvého januára prešlo Slovensko z klasických nalepovacích diaľničných známok na elektronické. Všetko je možné vybaviť jednoducho cez internet.

Slovenskú diaľničnú známku môžete zaobstarať cez stránky eznamka.sk, pričom v jednoduchom formulári musíte zadať poznávaciu značku vozidla, štát, kde je vozidlo registrované, a samozrejme tiež platnosť a e-mail, kam vám príde faktúra, ktorú však v aute voziť nemusíte. Okrem internetových stránok možno zakúpiť elektronickú známku aj v automatoch na hraniciach, na čerpacích staniciach alebo cez mobilnú aplikáciu eznamka.

Elektronická diaľničná známka má podľa oficiálnych zdrojov uľahčiť vodičom život tým, že nemusíte nič nikam lepiť, odpadnú problémy s prípadnou výmenou čelného skla, nie je povinný doklad o zaplatení známky a nákup samotný je jednoduchší. Nový systém má tiež prirodzene výrazne uľahčiť kontrolu, pretože autá budú pod dohľadom neustále, a rovnako tak už nebude možné používať jednu známku na viac automobilov.

Systém elektronických diaľničných známok mal na Slovensku platiť už od januára minulého roka, lenže sa všetko nestihlo pripraviť včas, takže sa spustenie o rok oneskorilo. Ročná slovenský známka pre osobný automobil stojí 50 eur, tridsaťdňová vyjde na 14 eur a desaťdňová stojí 10 eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY