vytisknout velikost písma Slováci novým bezpečnostným technológiám veria, často ich nepoužívajú

Aktuálny prieskum spoločnosti Continental sa zameral na postoj Slovákov k bezpečnosti na cestách. Až 89% respondentov verí moderným bezpečnostným technológiám v autách, nie každý ich však v praxi využíva. Napríklad aktívneho parkovacieho asistenta pozná 73% vodičov, ale k dispozícii ho má len 12% z nich. Medzi najpočetnejšie pokročilé technológie vo výbave slovenských vozidiel patrí adaptívny tempomat (17%) alebo systém kontroly tlaku v pneumatikách (16%). Najčastejšie spomínanými aspektmi, ktoré podľa motoristov majú vplyv na bezpečnú jazdu, sú schopnosti vodiča, technický stav vozidla, ale aj kvalita pneumatík. Odborníci spoločnosti Continental vyvinuli pre maximálne bezpečie na cestách prémiové pneumatiky pre osobné vozidlá - ContiPremiumContactTM 5 alebo SportContactTM 6. Nemecký výrobca sa významne podieľa aj na rozvoji technológií prispievajúcich k bezpečnejšej mobilite, ktoré predstavujú zásadný pilier jeho globálnej stratégie Vision Zero smerujúcej k eliminácii nehôd na cestách. Spoločnosť Continental rovnako podporuje kampaň "Stop the Crash" organizácie Global NCAP.
Slováci novým bezpečnostným technológiám veria, často ich nepoužívajú

Bezpečnostné technológie poznáme, ale nepoužívame

Slováci v nedávnom prieskume spoločnosti Continental prezradili, že za volantom ich pozornosť najviac oslabuje únava (42%), agresívne správanie ostatných vodičov (32%), alebo telefonovanie (27%). Medzi ďalšími príčinami uvádzali tiež hlučnú hudbu resp. rádio, spolujazdca či (oboje
hlučné deti na palube auta. Pred nehodami vznikajúcimi v dôsledku straty koncentrácie chránia motoristov aj pokročilé bezpečnostné systémy.

Povedomie o nich však zatiaľ výrazne prevyšuje praktické zapojenie v prevádzke. Respondenti ako technológiu, ktorú poznajú, ale nevyužívajú, najčastejšie uvádzali aktívneho parkovacieho asistenta (73%), k dispozícii ho ale má iba 12% z nich. Nasledujú kamery sledujúce okolie vozidla (68% pozná, 8% využíva) alebo systém kontroly opustenia jazdného pruhupusteniaube auta, (58% pozná, 7% využíva).

Povedomie o asistentovi pre zamedzenie zrážky (používa ho 5%) potom má 56% opýtaných. Pri technológiách pneumatík je najznámejší (52%) aj najvyužívanejší (16%) systém kontroly tlaku. Naopak najmenej známe sú tlmiče hluku v pneumatikách (nepozná 60% opýtaných), u automobilov nafukovacie bezpečnostné pásy (56%) či head-up displej (51%).

VISION_ZERO_Bezpečnosť na vašej strane_SK (1).jpg

Vision Zero s cieľom nulovej nehodovosti

Spoločnosť Continental patrí k popredným svetovým špecialistom z oblasti vývoja technológií pre bezpečnejšiu mobilitu ako pri konštrukcii pneumatík, tak aj automobilových komponentov. Rozvíja globálnu stratégiu Vision Zero pre elimináciu nehôd, zranení a úmrtí v cestnej premávke. Zároveň sa značka Continental stala partnerom kampane "Stop the Crash" medzinárodnej organizácie NCAP.

Cieľom iniciatívy je rozširovať povedomie o prínosnosti dnes už masovo vyrábaných bezpečnostných technológiách a podporovať ich používanie. Regionálne sa orientuje na husto osídlené rozvojové krajiny. Čo sa technológií pre automobily týka, zameriava sa na systémy ESC či AEBS a pre motocykle na ABS. U pneumatík je podčiarknutý význam adekvátneho tlaku a hĺbky dezénu.

Prémiové pneumatiky Continental zárukou bezpečnosti

To najlepšie z pokročilých bezpečnostných technológií Continental spájajú overené letné plášte pre osobné vozidlá ContiPremiumContactTM 5 a úplne nové SportContactTM 6. Výnimočnosť oboch modelov potvrdilo množstvo domácich i medzinárodných testov, kde obsadili popredné priečky.

ContiPremiumContactTM 5 napríklad vyšli s najvyšším hodnotením "dobré" z aktuálneho testovania nemeckého autoklubu ADAC (rozmer 185/65 R 15 H). SportContactTM 6 (rozmer 255/35 R 20 na prednej a 295/30 R 20 na zadnej náprave testovacieho vozidla) zase ovládli nedávne testy motoristického magazínu AutoBild sportscars.

Sú Slováci za volantom zodpovední?

Bezpečnostné pásy, pravidelné sezónne prezúvanie pneumatík, ale aj usadenie detí iny Čechovstejšoudo bezpečnostných sedačiek  - také sú podľa prieskumu spoločnosti Continental Barum najčastejšie opatrenia väčšiny Slovákov proti dopravným nehodám.

Relatívne najviac naopak hrešíme na použitie handsfree (37% nepoužíva väčšinou, prípadne vôbec), kontrolu tlaku v pneumatikách (20%), alebo pravidelnú revíziu vozidla v servise, kam bežne, alebo nikdy nezavíta 18% tuzemských motoristov.

Slovenský postoj k autonómnemu šoférovaniu

Prieskum sa zameral na otázku autonómneho riadenia, ktoré už dnes stojí v centre pozornosti popredných hráčov na poli automobilového vývoja, vrátane spoločnosti Continental. "Chytré" vozidlá bez vodičov zatiaľ vnímame rozporuplne - len 10% Slovákov by ich uvítalo otvorene s názorom, že vďaka nim prevádzka bude bezpečnejšia.

S 37 percentami prevláda kladný, ale opatrný postoj, podľa ktorého je ešte autonómne riadenie treba dôkladne testovať. 36% opýtaných by dalo prednosť rozvoju iných technológií chrániacich posádku vozidla a 15% neverí, že stroj môže nahradiť schopnosti vodičov, ani že sa autonómne šoférovanie všeobecne rozšíri.

VISION_ZERO_Bezpečnosť na vašej strane_SK (2).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY