vytisknout velikost písma Slováci novým bezpečnostným technológiám veria, často ich nepoužívajú

Aktuálny prieskum spoločnosti Continental sa zameral na postoj Slovákov k bezpečnosti na cestách. Až 89% respondentov verí moderným bezpečnostným technológiám v autách, nie každý ich však v praxi využíva. Napríklad aktívneho parkovacieho asistenta pozná 73% vodičov, ale k dispozícii ho má len 12% z nich. Medzi najpočetnejšie pokročilé technológie vo výbave slovenských vozidiel patrí adaptívny tempomat (17%) alebo systém kontroly tlaku v pneumatikách (16%). Najčastejšie spomínanými aspektmi, ktoré podľa motoristov majú vplyv na bezpečnú jazdu, sú schopnosti vodiča, technický stav vozidla, ale aj kvalita pneumatík. Odborníci spoločnosti Continental vyvinuli pre maximálne bezpečie na cestách prémiové pneumatiky pre osobné vozidlá - ContiPremiumContactTM 5 alebo SportContactTM 6. Nemecký výrobca sa významne podieľa aj na rozvoji technológií prispievajúcich k bezpečnejšej mobilite, ktoré predstavujú zásadný pilier jeho globálnej stratégie Vision Zero smerujúcej k eliminácii nehôd na cestách. Spoločnosť Continental rovnako podporuje kampaň "Stop the Crash" organizácie Global NCAP.
Slováci novým bezpečnostným technológiám veria, často ich nepoužívajú

Bezpečnostné technológie poznáme, ale nepoužívame

Slováci v nedávnom prieskume spoločnosti Continental prezradili, že za volantom ich pozornosť najviac oslabuje únava (42%), agresívne správanie ostatných vodičov (32%), alebo telefonovanie (27%). Medzi ďalšími príčinami uvádzali tiež hlučnú hudbu resp. rádio, spolujazdca či (oboje
hlučné deti na palube auta. Pred nehodami vznikajúcimi v dôsledku straty koncentrácie chránia motoristov aj pokročilé bezpečnostné systémy.

Povedomie o nich však zatiaľ výrazne prevyšuje praktické zapojenie v prevádzke. Respondenti ako technológiu, ktorú poznajú, ale nevyužívajú, najčastejšie uvádzali aktívneho parkovacieho asistenta (73%), k dispozícii ho ale má iba 12% z nich. Nasledujú kamery sledujúce okolie vozidla (68% pozná, 8% využíva) alebo systém kontroly opustenia jazdného pruhupusteniaube auta, (58% pozná, 7% využíva).

Povedomie o asistentovi pre zamedzenie zrážky (používa ho 5%) potom má 56% opýtaných. Pri technológiách pneumatík je najznámejší (52%) aj najvyužívanejší (16%) systém kontroly tlaku. Naopak najmenej známe sú tlmiče hluku v pneumatikách (nepozná 60% opýtaných), u automobilov nafukovacie bezpečnostné pásy (56%) či head-up displej (51%).

VISION_ZERO_Bezpečnosť na vašej strane_SK (1).jpg

Vision Zero s cieľom nulovej nehodovosti

Spoločnosť Continental patrí k popredným svetovým špecialistom z oblasti vývoja technológií pre bezpečnejšiu mobilitu ako pri konštrukcii pneumatík, tak aj automobilových komponentov. Rozvíja globálnu stratégiu Vision Zero pre elimináciu nehôd, zranení a úmrtí v cestnej premávke. Zároveň sa značka Continental stala partnerom kampane "Stop the Crash" medzinárodnej organizácie NCAP.

Cieľom iniciatívy je rozširovať povedomie o prínosnosti dnes už masovo vyrábaných bezpečnostných technológiách a podporovať ich používanie. Regionálne sa orientuje na husto osídlené rozvojové krajiny. Čo sa technológií pre automobily týka, zameriava sa na systémy ESC či AEBS a pre motocykle na ABS. U pneumatík je podčiarknutý význam adekvátneho tlaku a hĺbky dezénu.

Prémiové pneumatiky Continental zárukou bezpečnosti

To najlepšie z pokročilých bezpečnostných technológií Continental spájajú overené letné plášte pre osobné vozidlá ContiPremiumContactTM 5 a úplne nové SportContactTM 6. Výnimočnosť oboch modelov potvrdilo množstvo domácich i medzinárodných testov, kde obsadili popredné priečky.

ContiPremiumContactTM 5 napríklad vyšli s najvyšším hodnotením "dobré" z aktuálneho testovania nemeckého autoklubu ADAC (rozmer 185/65 R 15 H). SportContactTM 6 (rozmer 255/35 R 20 na prednej a 295/30 R 20 na zadnej náprave testovacieho vozidla) zase ovládli nedávne testy motoristického magazínu AutoBild sportscars.

Sú Slováci za volantom zodpovední?

Bezpečnostné pásy, pravidelné sezónne prezúvanie pneumatík, ale aj usadenie detí iny Čechovstejšoudo bezpečnostných sedačiek  - také sú podľa prieskumu spoločnosti Continental Barum najčastejšie opatrenia väčšiny Slovákov proti dopravným nehodám.

Relatívne najviac naopak hrešíme na použitie handsfree (37% nepoužíva väčšinou, prípadne vôbec), kontrolu tlaku v pneumatikách (20%), alebo pravidelnú revíziu vozidla v servise, kam bežne, alebo nikdy nezavíta 18% tuzemských motoristov.

Slovenský postoj k autonómnemu šoférovaniu

Prieskum sa zameral na otázku autonómneho riadenia, ktoré už dnes stojí v centre pozornosti popredných hráčov na poli automobilového vývoja, vrátane spoločnosti Continental. "Chytré" vozidlá bez vodičov zatiaľ vnímame rozporuplne - len 10% Slovákov by ich uvítalo otvorene s názorom, že vďaka nim prevádzka bude bezpečnejšia.

S 37 percentami prevláda kladný, ale opatrný postoj, podľa ktorého je ešte autonómne riadenie treba dôkladne testovať. 36% opýtaných by dalo prednosť rozvoju iných technológií chrániacich posádku vozidla a 15% neverí, že stroj môže nahradiť schopnosti vodičov, ani že sa autonómne šoférovanie všeobecne rozšíri.

VISION_ZERO_Bezpečnosť na vašej strane_SK (2).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY