vytisknout velikost písma Sláva! Nissan zavádza ostrekovač pre zadnú parkovaciu kameru

Ak jazdíte novším autom, možno poznáte a využívate prednosti zadnej parkovacej kamery. Mať prehľad o situácii vzadu je na nezaplatenie nielen pri parkovaní "natesno", ale tiež napríklad pri cúvaní v mieste, kde vás môže prekvapiť nízka prekážka.

Problém s parkovacími kamerami je ten, že sú náchylné k znečisteniu. Vlhkosť, prach a blato víriace za zadkom auta si neomylne nájdu cestu k šošovke kamery aj v tých systémoch, kde sa kamera vysunie až pri zaradení spiatočky.

Nissan teraz prichádza s elegantným riešením rozšíreného problému. Parkovacia kamera modelu Nissan Note je vybavená samočistiacim systémom. Kombinácia ostrekovania vodou a ofukovania stlačeným vzduchom zaistí podľa automobilky čistý obraz aj v zimných pľuštiach.

Čistenie prebieha automaticky, bez zásahu vodiča. Ten o ňom ani nie je nijako informovaný. Riadiaci softvér rozhoduje o vhodnom okamihu pre čistenie na základe digitálneho spracovania obrazu. Podľa Nissanu je najúčinnejšie ponechať na kryte šošovky neustále tenkú vrstvičku vody. To je vraj najlepší spôsob , ako zabrániť tvorbe veľkých kvapiek alebo usadzovaniu blata.

Ako samočistiaca parkovacia kamera funguje v praxi, uvidíte v krátkom oficiálnom videu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY