vytisknout velikost písma Sláva! Nissan zavádza ostrekovač pre zadnú parkovaciu kameru

Ak jazdíte novším autom, možno poznáte a využívate prednosti zadnej parkovacej kamery. Mať prehľad o situácii vzadu je na nezaplatenie nielen pri parkovaní "natesno", ale tiež napríklad pri cúvaní v mieste, kde vás môže prekvapiť nízka prekážka.

Problém s parkovacími kamerami je ten, že sú náchylné k znečisteniu. Vlhkosť, prach a blato víriace za zadkom auta si neomylne nájdu cestu k šošovke kamery aj v tých systémoch, kde sa kamera vysunie až pri zaradení spiatočky.

Nissan teraz prichádza s elegantným riešením rozšíreného problému. Parkovacia kamera modelu Nissan Note je vybavená samočistiacim systémom. Kombinácia ostrekovania vodou a ofukovania stlačeným vzduchom zaistí podľa automobilky čistý obraz aj v zimných pľuštiach.

Čistenie prebieha automaticky, bez zásahu vodiča. Ten o ňom ani nie je nijako informovaný. Riadiaci softvér rozhoduje o vhodnom okamihu pre čistenie na základe digitálneho spracovania obrazu. Podľa Nissanu je najúčinnejšie ponechať na kryte šošovky neustále tenkú vrstvičku vody. To je vraj najlepší spôsob , ako zabrániť tvorbe veľkých kvapiek alebo usadzovaniu blata.

Ako samočistiaca parkovacia kamera funguje v praxi, uvidíte v krátkom oficiálnom videu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY