vytisknout velikost písma Sláva! Nissan zavádza ostrekovač pre zadnú parkovaciu kameru

Ak jazdíte novším autom, možno poznáte a využívate prednosti zadnej parkovacej kamery. Mať prehľad o situácii vzadu je na nezaplatenie nielen pri parkovaní "natesno", ale tiež napríklad pri cúvaní v mieste, kde vás môže prekvapiť nízka prekážka.

Problém s parkovacími kamerami je ten, že sú náchylné k znečisteniu. Vlhkosť, prach a blato víriace za zadkom auta si neomylne nájdu cestu k šošovke kamery aj v tých systémoch, kde sa kamera vysunie až pri zaradení spiatočky.

Nissan teraz prichádza s elegantným riešením rozšíreného problému. Parkovacia kamera modelu Nissan Note je vybavená samočistiacim systémom. Kombinácia ostrekovania vodou a ofukovania stlačeným vzduchom zaistí podľa automobilky čistý obraz aj v zimných pľuštiach.

Čistenie prebieha automaticky, bez zásahu vodiča. Ten o ňom ani nie je nijako informovaný. Riadiaci softvér rozhoduje o vhodnom okamihu pre čistenie na základe digitálneho spracovania obrazu. Podľa Nissanu je najúčinnejšie ponechať na kryte šošovky neustále tenkú vrstvičku vody. To je vraj najlepší spôsob , ako zabrániť tvorbe veľkých kvapiek alebo usadzovaniu blata.

Ako samočistiaca parkovacia kamera funguje v praxi, uvidíte v krátkom oficiálnom videu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY