vytisknout velikost písma Sláva! Nissan zavádza ostrekovač pre zadnú parkovaciu kameru

Ak jazdíte novším autom, možno poznáte a využívate prednosti zadnej parkovacej kamery. Mať prehľad o situácii vzadu je na nezaplatenie nielen pri parkovaní "natesno", ale tiež napríklad pri cúvaní v mieste, kde vás môže prekvapiť nízka prekážka.

Problém s parkovacími kamerami je ten, že sú náchylné k znečisteniu. Vlhkosť, prach a blato víriace za zadkom auta si neomylne nájdu cestu k šošovke kamery aj v tých systémoch, kde sa kamera vysunie až pri zaradení spiatočky.

Nissan teraz prichádza s elegantným riešením rozšíreného problému. Parkovacia kamera modelu Nissan Note je vybavená samočistiacim systémom. Kombinácia ostrekovania vodou a ofukovania stlačeným vzduchom zaistí podľa automobilky čistý obraz aj v zimných pľuštiach.

Čistenie prebieha automaticky, bez zásahu vodiča. Ten o ňom ani nie je nijako informovaný. Riadiaci softvér rozhoduje o vhodnom okamihu pre čistenie na základe digitálneho spracovania obrazu. Podľa Nissanu je najúčinnejšie ponechať na kryte šošovky neustále tenkú vrstvičku vody. To je vraj najlepší spôsob , ako zabrániť tvorbe veľkých kvapiek alebo usadzovaniu blata.

Ako samočistiaca parkovacia kamera funguje v praxi, uvidíte v krátkom oficiálnom videu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY