vytisknout velikost písma Skrytá novinka Volvo S90. Naftový motor dostal kyslíkovú bombu

Skrytá novinka Volvo S90. Naftový motor dostal kyslíkovú bombu

Volvo vo svojich tlačových správach zvyčajne vyzdvihuje rôznych bezpečnostných asistentov, multimédiá a podobné veci, technikou sa ale príliš nezaoberá. A tak sa stane, že s príchodom nového modelu unikne našej pozornosti pomerne zaujímavá technická novinka, ktorá sa predstavila práve spolu s novým sedanom S90. Technológia sa volá PowerPulse a za úlohu má vylepšiť odozvu na plyn pri naftových motorov.

Ich problém je skutočnosť, že pri náhlej prudkej akcelerácii alebo pri rozjazde z miesta je potreba chvíľu počkať na to, ako sa turbo roztočí a motor poriadne zaberie. Práve tento čas má systém PowerPulse skrátiť. Slúži na to niečo ako kyslíková bomba umiestnená pri motore.

Tá má objem dvoch litrov a postupne je do nej elektrickým kompresorom natlakovaný vzduch. Pokiaľ dôjde k situácii, kedy vodič prudko šliapne na plyn, otvorí sa ventil, ktorý tento vzduch vypustí do výfukového potrubia a tým dôjde k rýchlejšiemu roztočeniu turbodúchadla. Motor tak ponúkne lepšiu odozvu na plyn.

PowerPulse bude zatiaľ k dispozícii pri Volve S90 kombinovanom so silnejším dieselom D5 Drive-E s automatickou prevodovkou.

puls.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY