vytisknout velikost písma Skrytá novinka Volvo S90. Naftový motor dostal kyslíkovú bombu

Skrytá novinka Volvo S90. Naftový motor dostal kyslíkovú bombu

Volvo vo svojich tlačových správach zvyčajne vyzdvihuje rôznych bezpečnostných asistentov, multimédiá a podobné veci, technikou sa ale príliš nezaoberá. A tak sa stane, že s príchodom nového modelu unikne našej pozornosti pomerne zaujímavá technická novinka, ktorá sa predstavila práve spolu s novým sedanom S90. Technológia sa volá PowerPulse a za úlohu má vylepšiť odozvu na plyn pri naftových motorov.

Ich problém je skutočnosť, že pri náhlej prudkej akcelerácii alebo pri rozjazde z miesta je potreba chvíľu počkať na to, ako sa turbo roztočí a motor poriadne zaberie. Práve tento čas má systém PowerPulse skrátiť. Slúži na to niečo ako kyslíková bomba umiestnená pri motore.

Tá má objem dvoch litrov a postupne je do nej elektrickým kompresorom natlakovaný vzduch. Pokiaľ dôjde k situácii, kedy vodič prudko šliapne na plyn, otvorí sa ventil, ktorý tento vzduch vypustí do výfukového potrubia a tým dôjde k rýchlejšiemu roztočeniu turbodúchadla. Motor tak ponúkne lepšiu odozvu na plyn.

PowerPulse bude zatiaľ k dispozícii pri Volve S90 kombinovanom so silnejším dieselom D5 Drive-E s automatickou prevodovkou.

puls.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY