vytisknout velikost písma Skrytá novinka Volvo S90. Naftový motor dostal kyslíkovú bombu

Skrytá novinka Volvo S90. Naftový motor dostal kyslíkovú bombu

Volvo vo svojich tlačových správach zvyčajne vyzdvihuje rôznych bezpečnostných asistentov, multimédiá a podobné veci, technikou sa ale príliš nezaoberá. A tak sa stane, že s príchodom nového modelu unikne našej pozornosti pomerne zaujímavá technická novinka, ktorá sa predstavila práve spolu s novým sedanom S90. Technológia sa volá PowerPulse a za úlohu má vylepšiť odozvu na plyn pri naftových motorov.

Ich problém je skutočnosť, že pri náhlej prudkej akcelerácii alebo pri rozjazde z miesta je potreba chvíľu počkať na to, ako sa turbo roztočí a motor poriadne zaberie. Práve tento čas má systém PowerPulse skrátiť. Slúži na to niečo ako kyslíková bomba umiestnená pri motore.

Tá má objem dvoch litrov a postupne je do nej elektrickým kompresorom natlakovaný vzduch. Pokiaľ dôjde k situácii, kedy vodič prudko šliapne na plyn, otvorí sa ventil, ktorý tento vzduch vypustí do výfukového potrubia a tým dôjde k rýchlejšiemu roztočeniu turbodúchadla. Motor tak ponúkne lepšiu odozvu na plyn.

PowerPulse bude zatiaľ k dispozícii pri Volve S90 kombinovanom so silnejším dieselom D5 Drive-E s automatickou prevodovkou.

puls.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY