vytisknout velikost písma Škodovka oslavuje. Aktuálne to je Superb s poradovým číslom 1,5 mil

Škodovka oslavuje. Aktuálne to je Superb s poradovým číslom 1,5 mil

Vyzerá to, že v Škodovke majú v poslednej dobe celkom veselo. Okrem príchodu nových modelov sa tu každú chvíľu niečo oslavuje. V lete to bol milión vyrobených áut v Číne, neskôr štyri milióny Octavii. Nie je to ani týždeň, čo nás mladoboleslavská automobilka znova informovala o prekonaní milióna automobilov vyrobených v Číne (avšak v kontexte desiatich miliónov vyrobených vozidiel spoločnosťou Shanghai Volkswagen) a dnes tu máme ďalší jubileum, ktoré je potrebné osláviť. Tentoraz sa týka domáceho závodu v Kvasinách.

Táto fabrika totiž eviduje jeden a pol milióna vyrobených automobilov. Z tria modelov, ktoré sa tu vyrábajú, dostal jubilejné poradové číslo Superb. Okrem neho sa tu produkuje ešte dlhoročný Roomster a Yeti. Jeho produkcia prešla od začiatku novembra na výrobu modernizovanej verzie.

Škoda zamestnáva v Kvasinách zhruba 4500 ľudí, denná výroba dosahuje na 800 vozidiel a pracuje sa v trojzmennej prevádzke. Mimochodom prvým automobilom s logom Škoda, ktorý tu bol vyrobený, sa stal zhodou okolností tiež Superb. Avšak to bolo v roku 1947.

vyroba.jpg
Foto: Škoda Auto

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY