vytisknout velikost písma Škodovka oslavuje. Aktuálne to je Superb s poradovým číslom 1,5 mil

Škodovka oslavuje. Aktuálne to je Superb s poradovým číslom 1,5 mil

Vyzerá to, že v Škodovke majú v poslednej dobe celkom veselo. Okrem príchodu nových modelov sa tu každú chvíľu niečo oslavuje. V lete to bol milión vyrobených áut v Číne, neskôr štyri milióny Octavii. Nie je to ani týždeň, čo nás mladoboleslavská automobilka znova informovala o prekonaní milióna automobilov vyrobených v Číne (avšak v kontexte desiatich miliónov vyrobených vozidiel spoločnosťou Shanghai Volkswagen) a dnes tu máme ďalší jubileum, ktoré je potrebné osláviť. Tentoraz sa týka domáceho závodu v Kvasinách.

Táto fabrika totiž eviduje jeden a pol milióna vyrobených automobilov. Z tria modelov, ktoré sa tu vyrábajú, dostal jubilejné poradové číslo Superb. Okrem neho sa tu produkuje ešte dlhoročný Roomster a Yeti. Jeho produkcia prešla od začiatku novembra na výrobu modernizovanej verzie.

Škoda zamestnáva v Kvasinách zhruba 4500 ľudí, denná výroba dosahuje na 800 vozidiel a pracuje sa v trojzmennej prevádzke. Mimochodom prvým automobilom s logom Škoda, ktorý tu bol vyrobený, sa stal zhodou okolností tiež Superb. Avšak to bolo v roku 1947.

vyroba.jpg
Foto: Škoda Auto

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY