vytisknout velikost písma Škoda začala v Boleslavi vyrábať nové motory 1.0 MPI

Škoda začala v Boleslavi vyrábať nové motory 1.0 MPI

Škoda Auto spustila v Mladej Boleslavi výrobu zážihových motorov 1,0 MPI pre malé modely značiek Škoda, Seat a Volkswagen.

Rovnako ako známe štvorvalce 1.2 TSI a 1.4 TSI patrí nový motor do konštrukčného radu EA211, ale na rozdiel od nich má len tri valce. Vyrába sa v dvoch výkonových variantoch, 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Obe dosahujú krútiaceho momentu 95 Nm v 3000-4600 ot./min.

140529 1.0 MPI EA 211 Production in Mlada Boleslav.jpg140529 1.0 MPI EA 211 Production Team in Mlada Boleslav.jpg
Zahájenie výroby motoru 1.0 MPI v Mladej Boleslavi

Zaujímavosťou je takmer štvorcový pomer motora: pri vŕtaní 74,5 mm činí zdvih 76,4 mm. Trojvalec má celohliníkovú konštrukciu, štyri hlavné ložiská kľukového hriadeľa a ventilový rozvod DOHC s 12 ventilmi.

Škoda chce v budúcnosti výrobu motorov v Mladej Boleslavi ďalej rozširovať. Vo svojom vývojovom stredisku v Česane aktuálne buduje špecializované centrum pre testovanie motorov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY