vytisknout velikost písma Škoda začala v Boleslavi vyrábať nové motory 1.0 MPI

Škoda začala v Boleslavi vyrábať nové motory 1.0 MPI

Škoda Auto spustila v Mladej Boleslavi výrobu zážihových motorov 1,0 MPI pre malé modely značiek Škoda, Seat a Volkswagen.

Rovnako ako známe štvorvalce 1.2 TSI a 1.4 TSI patrí nový motor do konštrukčného radu EA211, ale na rozdiel od nich má len tri valce. Vyrába sa v dvoch výkonových variantoch, 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Obe dosahujú krútiaceho momentu 95 Nm v 3000-4600 ot./min.

140529 1.0 MPI EA 211 Production in Mlada Boleslav.jpg140529 1.0 MPI EA 211 Production Team in Mlada Boleslav.jpg
Zahájenie výroby motoru 1.0 MPI v Mladej Boleslavi

Zaujímavosťou je takmer štvorcový pomer motora: pri vŕtaní 74,5 mm činí zdvih 76,4 mm. Trojvalec má celohliníkovú konštrukciu, štyri hlavné ložiská kľukového hriadeľa a ventilový rozvod DOHC s 12 ventilmi.

Škoda chce v budúcnosti výrobu motorov v Mladej Boleslavi ďalej rozširovať. Vo svojom vývojovom stredisku v Česane aktuálne buduje špecializované centrum pre testovanie motorov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY