vytisknout velikost písma Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg

Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg
Zoznam kapitol
  1. Škoda Yeti RS, videá
  2. Škoda Yeti RS: Fotogaléria

Úpravy automobilov môžu byť rôzne. Niekto sa uspokoja s vylepšeným dizajnom, iný siahne aspoň po úprave riadiacej jednotky a niekto to vezme od základu. A presne to je prípad istého Richarda Foxa, ktorý v spolupráci so spoločnosťami John Danby Racing a TTS Roadsport stvoril zo svojej Škody Yeti hotové monštrum.

Zjednodušene povedané sa do predfaceliftovej Škody Yeti nasťahovala technika z Audi TT RS, čo okrem pohonu všetkých kolies znamená hlavne preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra. Ten ale rovno prešiel ďalšími úpravami, takže jeho výkon nakoniec skončil na hodnote 517 koní, čo je len tak mimochodom ešte o sedem koní viac, než koľko ponúkne napríklad Mercedes-AMG GT S zo svojho osemvalca.

Aby toho nebolo málo, Škoda Yeti prešla aj dôkladnou diétou. Všetko nepotrebné muselo z auta preč, inštalované boli škrupinové sedačky alebo dokonca plastové okná. Výsledok má hmotnosť menšiu ako 1,3 tony.

Asi je vám jasné, ako taká Škoda Yeti pôjde a hlavne že porovnateľného súpera len tak nenájde. Keby vám to ale náhodou jasné nebolo, prikladáme hneď niekoľko videí ako dôkaz. Toto je skrátka veľmi podarená úprava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY