vytisknout velikost písma Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg

Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg
Zoznam kapitol
  1. Škoda Yeti RS, videá
  2. Škoda Yeti RS: Fotogaléria

Úpravy automobilov môžu byť rôzne. Niekto sa uspokoja s vylepšeným dizajnom, iný siahne aspoň po úprave riadiacej jednotky a niekto to vezme od základu. A presne to je prípad istého Richarda Foxa, ktorý v spolupráci so spoločnosťami John Danby Racing a TTS Roadsport stvoril zo svojej Škody Yeti hotové monštrum.

Zjednodušene povedané sa do predfaceliftovej Škody Yeti nasťahovala technika z Audi TT RS, čo okrem pohonu všetkých kolies znamená hlavne preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra. Ten ale rovno prešiel ďalšími úpravami, takže jeho výkon nakoniec skončil na hodnote 517 koní, čo je len tak mimochodom ešte o sedem koní viac, než koľko ponúkne napríklad Mercedes-AMG GT S zo svojho osemvalca.

Aby toho nebolo málo, Škoda Yeti prešla aj dôkladnou diétou. Všetko nepotrebné muselo z auta preč, inštalované boli škrupinové sedačky alebo dokonca plastové okná. Výsledok má hmotnosť menšiu ako 1,3 tony.

Asi je vám jasné, ako taká Škoda Yeti pôjde a hlavne že porovnateľného súpera len tak nenájde. Keby vám to ale náhodou jasné nebolo, prikladáme hneď niekoľko videí ako dôkaz. Toto je skrátka veľmi podarená úprava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY