vytisknout velikost písma Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg

Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg
Zoznam kapitol
  1. Škoda Yeti RS, videá
  2. Škoda Yeti RS: Fotogaléria

Úpravy automobilov môžu byť rôzne. Niekto sa uspokoja s vylepšeným dizajnom, iný siahne aspoň po úprave riadiacej jednotky a niekto to vezme od základu. A presne to je prípad istého Richarda Foxa, ktorý v spolupráci so spoločnosťami John Danby Racing a TTS Roadsport stvoril zo svojej Škody Yeti hotové monštrum.

Zjednodušene povedané sa do predfaceliftovej Škody Yeti nasťahovala technika z Audi TT RS, čo okrem pohonu všetkých kolies znamená hlavne preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra. Ten ale rovno prešiel ďalšími úpravami, takže jeho výkon nakoniec skončil na hodnote 517 koní, čo je len tak mimochodom ešte o sedem koní viac, než koľko ponúkne napríklad Mercedes-AMG GT S zo svojho osemvalca.

Aby toho nebolo málo, Škoda Yeti prešla aj dôkladnou diétou. Všetko nepotrebné muselo z auta preč, inštalované boli škrupinové sedačky alebo dokonca plastové okná. Výsledok má hmotnosť menšiu ako 1,3 tony.

Asi je vám jasné, ako taká Škoda Yeti pôjde a hlavne že porovnateľného súpera len tak nenájde. Keby vám to ale náhodou jasné nebolo, prikladáme hneď niekoľko videí ako dôkaz. Toto je skrátka veľmi podarená úprava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY