vytisknout velikost písma Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg

Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg
Zoznam kapitol
  1. Škoda Yeti RS, videá
  2. Škoda Yeti RS: Fotogaléria

Úpravy automobilov môžu byť rôzne. Niekto sa uspokoja s vylepšeným dizajnom, iný siahne aspoň po úprave riadiacej jednotky a niekto to vezme od základu. A presne to je prípad istého Richarda Foxa, ktorý v spolupráci so spoločnosťami John Danby Racing a TTS Roadsport stvoril zo svojej Škody Yeti hotové monštrum.

Zjednodušene povedané sa do predfaceliftovej Škody Yeti nasťahovala technika z Audi TT RS, čo okrem pohonu všetkých kolies znamená hlavne preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra. Ten ale rovno prešiel ďalšími úpravami, takže jeho výkon nakoniec skončil na hodnote 517 koní, čo je len tak mimochodom ešte o sedem koní viac, než koľko ponúkne napríklad Mercedes-AMG GT S zo svojho osemvalca.

Aby toho nebolo málo, Škoda Yeti prešla aj dôkladnou diétou. Všetko nepotrebné muselo z auta preč, inštalované boli škrupinové sedačky alebo dokonca plastové okná. Výsledok má hmotnosť menšiu ako 1,3 tony.

Asi je vám jasné, ako taká Škoda Yeti pôjde a hlavne že porovnateľného súpera len tak nenájde. Keby vám to ale náhodou jasné nebolo, prikladáme hneď niekoľko videí ako dôkaz. Toto je skrátka veľmi podarená úprava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY