vytisknout velikost písma Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg

Škoda Yeti v radikálnej úprave: Päťvalec Audi, 517 koní a 1250 kg
Zoznam kapitol
  1. Škoda Yeti RS, videá
  2. Škoda Yeti RS: Fotogaléria

Úpravy automobilov môžu byť rôzne. Niekto sa uspokoja s vylepšeným dizajnom, iný siahne aspoň po úprave riadiacej jednotky a niekto to vezme od základu. A presne to je prípad istého Richarda Foxa, ktorý v spolupráci so spoločnosťami John Danby Racing a TTS Roadsport stvoril zo svojej Škody Yeti hotové monštrum.

Zjednodušene povedané sa do predfaceliftovej Škody Yeti nasťahovala technika z Audi TT RS, čo okrem pohonu všetkých kolies znamená hlavne preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra. Ten ale rovno prešiel ďalšími úpravami, takže jeho výkon nakoniec skončil na hodnote 517 koní, čo je len tak mimochodom ešte o sedem koní viac, než koľko ponúkne napríklad Mercedes-AMG GT S zo svojho osemvalca.

Aby toho nebolo málo, Škoda Yeti prešla aj dôkladnou diétou. Všetko nepotrebné muselo z auta preč, inštalované boli škrupinové sedačky alebo dokonca plastové okná. Výsledok má hmotnosť menšiu ako 1,3 tony.

Asi je vám jasné, ako taká Škoda Yeti pôjde a hlavne že porovnateľného súpera len tak nenájde. Keby vám to ale náhodou jasné nebolo, prikladáme hneď niekoľko videí ako dôkaz. Toto je skrátka veľmi podarená úprava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY