vytisknout velikost písma Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti je obľúbené SUV, napokon včera oslávilo pol milióna vyrobených exemplárov, ktorému sa nevyhýbajú ani rôzne prestavby. Pred časom sme tu mali exemplár, ktorý dostal päťvalcový motor a neuveriteľné jazdné schopnosti, dnes môžeme ponúknuť niečo z opačného spektra. Čo by ste povedali na čisto elektrickú variantu schopnú prejsť až 350 kilometrov?

Nejedná sa však o továrenskú špecialitu, ale o dielo rakúskej spoločnosti Kreisel. Tá z vozidla odstránila všetky súčasti klasického pohonu a nainštalovala hneď dva elektromotory. Jeden pre prednú nápravu, druhý pre tú zadnú, takže pohon všetkých kolies zostal zachovaný. Navyše každý elektromotor disponuje výkonom 85 kW (116 k), čo znamená, že tento Yeti bude okrem ekologickej prevádzky aj dosť rýchly. Spoločnosť to demonštruje údajom o zrýchlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlahe a ich celková kapacita predstavuje 64 kWh. Dojazd na jedno nabitie má byť 350 kilometrov. Nabíjať ich možno z rôznych nabíjačiek. Ak použijete tú najvýkonnejšiu (22 kW), potom budú akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti nie je jediným elektrickým projektom spoločnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal napríklad aj Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy alebo BMW radu 3.

yeti_2.jpgyeti_5.jpgyeti_3.jpgyeti_4.jpgyeti_6.jpgyeti_1.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY