vytisknout velikost písma Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti je obľúbené SUV, napokon včera oslávilo pol milióna vyrobených exemplárov, ktorému sa nevyhýbajú ani rôzne prestavby. Pred časom sme tu mali exemplár, ktorý dostal päťvalcový motor a neuveriteľné jazdné schopnosti, dnes môžeme ponúknuť niečo z opačného spektra. Čo by ste povedali na čisto elektrickú variantu schopnú prejsť až 350 kilometrov?

Nejedná sa však o továrenskú špecialitu, ale o dielo rakúskej spoločnosti Kreisel. Tá z vozidla odstránila všetky súčasti klasického pohonu a nainštalovala hneď dva elektromotory. Jeden pre prednú nápravu, druhý pre tú zadnú, takže pohon všetkých kolies zostal zachovaný. Navyše každý elektromotor disponuje výkonom 85 kW (116 k), čo znamená, že tento Yeti bude okrem ekologickej prevádzky aj dosť rýchly. Spoločnosť to demonštruje údajom o zrýchlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlahe a ich celková kapacita predstavuje 64 kWh. Dojazd na jedno nabitie má byť 350 kilometrov. Nabíjať ich možno z rôznych nabíjačiek. Ak použijete tú najvýkonnejšiu (22 kW), potom budú akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti nie je jediným elektrickým projektom spoločnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal napríklad aj Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy alebo BMW radu 3.

yeti_2.jpgyeti_5.jpgyeti_3.jpgyeti_4.jpgyeti_6.jpgyeti_1.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY