vytisknout velikost písma Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti je obľúbené SUV, napokon včera oslávilo pol milióna vyrobených exemplárov, ktorému sa nevyhýbajú ani rôzne prestavby. Pred časom sme tu mali exemplár, ktorý dostal päťvalcový motor a neuveriteľné jazdné schopnosti, dnes môžeme ponúknuť niečo z opačného spektra. Čo by ste povedali na čisto elektrickú variantu schopnú prejsť až 350 kilometrov?

Nejedná sa však o továrenskú špecialitu, ale o dielo rakúskej spoločnosti Kreisel. Tá z vozidla odstránila všetky súčasti klasického pohonu a nainštalovala hneď dva elektromotory. Jeden pre prednú nápravu, druhý pre tú zadnú, takže pohon všetkých kolies zostal zachovaný. Navyše každý elektromotor disponuje výkonom 85 kW (116 k), čo znamená, že tento Yeti bude okrem ekologickej prevádzky aj dosť rýchly. Spoločnosť to demonštruje údajom o zrýchlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlahe a ich celková kapacita predstavuje 64 kWh. Dojazd na jedno nabitie má byť 350 kilometrov. Nabíjať ich možno z rôznych nabíjačiek. Ak použijete tú najvýkonnejšiu (22 kW), potom budú akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti nie je jediným elektrickým projektom spoločnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal napríklad aj Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy alebo BMW radu 3.

yeti_2.jpgyeti_5.jpgyeti_3.jpgyeti_4.jpgyeti_6.jpgyeti_1.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY