vytisknout velikost písma Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti je obľúbené SUV, napokon včera oslávilo pol milióna vyrobených exemplárov, ktorému sa nevyhýbajú ani rôzne prestavby. Pred časom sme tu mali exemplár, ktorý dostal päťvalcový motor a neuveriteľné jazdné schopnosti, dnes môžeme ponúknuť niečo z opačného spektra. Čo by ste povedali na čisto elektrickú variantu schopnú prejsť až 350 kilometrov?

Nejedná sa však o továrenskú špecialitu, ale o dielo rakúskej spoločnosti Kreisel. Tá z vozidla odstránila všetky súčasti klasického pohonu a nainštalovala hneď dva elektromotory. Jeden pre prednú nápravu, druhý pre tú zadnú, takže pohon všetkých kolies zostal zachovaný. Navyše každý elektromotor disponuje výkonom 85 kW (116 k), čo znamená, že tento Yeti bude okrem ekologickej prevádzky aj dosť rýchly. Spoločnosť to demonštruje údajom o zrýchlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlahe a ich celková kapacita predstavuje 64 kWh. Dojazd na jedno nabitie má byť 350 kilometrov. Nabíjať ich možno z rôznych nabíjačiek. Ak použijete tú najvýkonnejšiu (22 kW), potom budú akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti nie je jediným elektrickým projektom spoločnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal napríklad aj Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy alebo BMW radu 3.

yeti_2.jpgyeti_5.jpgyeti_3.jpgyeti_4.jpgyeti_6.jpgyeti_1.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY