vytisknout velikost písma Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti existuje aj ako elektromobil. Na jedno nabitie prejde 350 km

Škoda Yeti je obľúbené SUV, napokon včera oslávilo pol milióna vyrobených exemplárov, ktorému sa nevyhýbajú ani rôzne prestavby. Pred časom sme tu mali exemplár, ktorý dostal päťvalcový motor a neuveriteľné jazdné schopnosti, dnes môžeme ponúknuť niečo z opačného spektra. Čo by ste povedali na čisto elektrickú variantu schopnú prejsť až 350 kilometrov?

Nejedná sa však o továrenskú špecialitu, ale o dielo rakúskej spoločnosti Kreisel. Tá z vozidla odstránila všetky súčasti klasického pohonu a nainštalovala hneď dva elektromotory. Jeden pre prednú nápravu, druhý pre tú zadnú, takže pohon všetkých kolies zostal zachovaný. Navyše každý elektromotor disponuje výkonom 85 kW (116 k), čo znamená, že tento Yeti bude okrem ekologickej prevádzky aj dosť rýchly. Spoločnosť to demonštruje údajom o zrýchlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlahe a ich celková kapacita predstavuje 64 kWh. Dojazd na jedno nabitie má byť 350 kilometrov. Nabíjať ich možno z rôznych nabíjačiek. Ak použijete tú najvýkonnejšiu (22 kW), potom budú akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti nie je jediným elektrickým projektom spoločnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal napríklad aj Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy alebo BMW radu 3.

yeti_2.jpgyeti_5.jpgyeti_3.jpgyeti_4.jpgyeti_6.jpgyeti_1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY