vytisknout velikost písma Škoda Yeti dvakrát (skoro) inak: Prvé jazdné dojmy a kopa fotiek

Mladoboleslavské kompaktné SUV figuruje na trhu už od roku 2009. Je preto najvyšší čas na nejakú tú modernizáciu. Čo všetko sa zmenilo?
Škoda Yeti dvakrát (skoro) inak: Prvé jazdné dojmy a kopa fotiek
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Čo je nové?, 2x video
  2. Pár noviniek vnútri, Štvorkolka, automat, výkonný diesel
  3. Fotogaléria (29x foto)
  4. Oficiálna fotogaléria (77x foto)

Škoda Yeti sa prvýkrát svetu ukázala v roku 2009 a svojim príchodom pritiahla veľmi veľkú pozornosť. Mladoboleslavská značka sa presne trafila do vkusu zákazníkov, čo sa prejavilo aj na predajných číslach. Za celú svoju históriu bolo vyrobených 300 000 exemplárov. Len minulý rok eviduje Škodovka zhruba 87 000 kusov, tento rok za prvých deväť mesiacov opustilo výrobnú linku 59 700 kusov.

V rámci ofenzívy sa začal Yeti vyrábať aj v Rusku v spolupráci so spoločnosťou GAZ. Yeti sa už predáva aj v Číne, do konca tohto roka bude na tamojšom trhu spustená lokálna výroba. Ako sme písali skôr, Yeti ponesie v Číne meno Ye Di ak dispozícii bude aj prevedenie s predĺženým rázvorom náprav. Mimochodom keby mal niekto nejaké pochybnosti, potom áno, jedná sa výhradne o záležitosť čínskeho trhu. Pre Európu platí pravidlo, kto chce viac priestoru vzadu, ten nech navštívi showroom Volkswagen.

Ye_021.jpgYe_022.jpg 
Namiesto pôvodných okrúhlych tvarov nastupujú ostré hrany. Yeti prichádza v dvoch verziách - Outdoor a City.

Čo je nové?

Hlavné zmeny poznáme už z Frankfurtu. Tým vôbec najdôležitejším je fakt, že sa podobne ako pri Volkswagene Tiguan začal ponúkať Yeti v prevedení City a Outdoor. Škodovka rada prezentuje túto novinku pod heslom "z jedného auta sa stali dve". Znamená to, že sa nám na trhu objavila Škoda Yeti dvakrát a inak? Samozrejme, odpoveď znie nie. Nečakajte žiadne iné nastavenie podvozku, žiadne naozaj funkčné rozdiely. Ide len a len o dizajn.

Miesto popisovania rozdielov prihodíme pre porovnanie fotky oboch verzií. Stručne povedané Outdoor má viac strieborných plastov a na bokoch nelakované plasty. Pre oba varianty platí svetlá výška 180 mm, prevedenie Greenline z tejto hodnoty uberie 25 mm. Pre úplnú presnosť musíme doplniť, že Yeti Outdoor sa u nás bude ponúkať štandardne vybavený paketom pre zlé cesty (ten však svetlú výšku nezmení). U mestskej verzie si za lepšiu ochranu podvozku priplatíte.

Ye_Tech_003.jpgYeOut_Tech_003.jpg 
Pre porovnanie ešte raz obe varianty. Hlavným rozdielom je inak spracovaný predný nárazník.

Yeti spolu s faceliftom samozrejme dostal aj novú tvár. Pôvodné okrúhle tvary sú minulosťou, nastupujú ostré hrany, ktoré sa sem presťahovali z posledných modelov Škoda. Iné sú nárazníky, svetlá, kapota, maska​​, logo a tak ďalej. Na aute sa môžu objaviť diódy, avšak nejde o štandardnú záležitosť. To platí ako pre predné svetlá, tak pre zadné svetlá.

Aby som bol celkom úprimný, počas prvých kilometrov za volantom som sa nemohol zbaviť dojmu, že nová maska ​​na Yetiho trochu nesedí. Iste, auto na pohľad omladlo, ale je na ňom jednoducho poznať, že vznikalo pod inou taktovkou. Avšak to je len môj názor, ten váš kľudne môže byť úplne opačný.

champion.jpgYe_005.jpg 
A ešte jedno porovnanie. Tak který Yeti je krajší?

Čo sa dizajnu karosérie týka, doplním pre úplnosť ešte niekoľko drobných noviniek. V ponuke nájdete štyri nové dizajny kolies veľkosti 16 a 17 palcov, dva sú určené pre City, dva pre Outdoor. Zároveň sa rozširovala ponuka farieb karosérie o štyri odtiene (biela Moon, zelená Jungle, sivá Metal a hnedá Magnetic). Hnedý lak karosérie je výhradne určený pre vrcholnú výbavu Laurin & Klement.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY