vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude vyzerať ako menší KodiaQ. Príde o rok aj pol

Nový Yeti bude technicky príbuzný so Seatom Ateca.
Škoda Yeti bude vyzerať ako menší KodiaQ. Príde o rok aj pol

Dizajnový jazyk nového sedemmiestneho SUV Škoda KodiaQ sa premietne aj do novej generácie menšieho SUV Škoda Yeti. Tá by sa mala predstaviť budúci rok (vyzerá to na premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2017) s tým, že do predaja príde niekedy na prelome rokov 2017 a 2018. "Nie je tajomstvom, že sme KodiaQ nenavrhovali izolovane. Jednotlivé detaily môžu veľmi dobre vyzerať na každom aute," povedal magazínu Autocar dizajnér automobilky Josef Kabaň.

Napriek tomu si nebudú obe autá úplne podobné. Nová generácia Škody Yeti, ktorá tiež vyjde na modulárnej platforme MQB, sa v KodiaQu inšpiruje a požičia si iba výrazné dizajnové prvky. Pokiaľ ide o proporcie, nový Yeti sa veľmi priblíži Seatu Ateca. Obe autá sa majú vyrábať na rovnakej linke v Česku a majú dokonca zdieľať základný skelet karosérie.

SUV Škoda KodiaQ má položiť základy novému dizajnovému jazyku, ktorý sa prejaví na tvare predných a zadný svetiel a tiež na maske chladiča a bočnom profile karosérie. Niektoré z týchto prvkov uvidíme aj na iných modeloch, napríklad na chystanom facelifte modelu Škoda Octavia, prípadne aj na omladenej Fabii a Superbe.

Na novú generáciu Škody Yeti sa čaká dosť netrpezlivo. V súčasnosti je trh SUV na vzostupe a Škode v tomto zmysle trochu uteká vlak. Aktuálny Yeti sa síce stále slušne predáva, ale čísla ukazujú na to, že už potrebuje modernizáciu. Pokiaľ ide o motory, nový Yeti dostane, rovnako ako Ateca, trojvalec 1.0 TSI s pohonom predných kolies. Inak bude motorová paleta prakticky totožná so Seatom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY