vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude vyzerať ako menší KodiaQ. Príde o rok aj pol

Nový Yeti bude technicky príbuzný so Seatom Ateca.
Škoda Yeti bude vyzerať ako menší KodiaQ. Príde o rok aj pol

Dizajnový jazyk nového sedemmiestneho SUV Škoda KodiaQ sa premietne aj do novej generácie menšieho SUV Škoda Yeti. Tá by sa mala predstaviť budúci rok (vyzerá to na premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2017) s tým, že do predaja príde niekedy na prelome rokov 2017 a 2018. "Nie je tajomstvom, že sme KodiaQ nenavrhovali izolovane. Jednotlivé detaily môžu veľmi dobre vyzerať na každom aute," povedal magazínu Autocar dizajnér automobilky Josef Kabaň.

Napriek tomu si nebudú obe autá úplne podobné. Nová generácia Škody Yeti, ktorá tiež vyjde na modulárnej platforme MQB, sa v KodiaQu inšpiruje a požičia si iba výrazné dizajnové prvky. Pokiaľ ide o proporcie, nový Yeti sa veľmi priblíži Seatu Ateca. Obe autá sa majú vyrábať na rovnakej linke v Česku a majú dokonca zdieľať základný skelet karosérie.

SUV Škoda KodiaQ má položiť základy novému dizajnovému jazyku, ktorý sa prejaví na tvare predných a zadný svetiel a tiež na maske chladiča a bočnom profile karosérie. Niektoré z týchto prvkov uvidíme aj na iných modeloch, napríklad na chystanom facelifte modelu Škoda Octavia, prípadne aj na omladenej Fabii a Superbe.

Na novú generáciu Škody Yeti sa čaká dosť netrpezlivo. V súčasnosti je trh SUV na vzostupe a Škode v tomto zmysle trochu uteká vlak. Aktuálny Yeti sa síce stále slušne predáva, ale čísla ukazujú na to, že už potrebuje modernizáciu. Pokiaľ ide o motory, nový Yeti dostane, rovnako ako Ateca, trojvalec 1.0 TSI s pohonom predných kolies. Inak bude motorová paleta prakticky totožná so Seatom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY