vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Seat Ateca má úplne zhodný technický základ s novou generáciou SUV Škoda Yeti. KodiaQ bude dlhší.
Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Kým sa hovorí hlavne o pripravovanom sedemmiestnom SUV Škoda KodiaQ, ktorého sériovú verziu by sme mali vidieť na jeseň na autosalóne v Paríži, Seat pripravuje sériovú výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným príbuzným modelu KodiaQ. Ešte väčšiu podobnosť sa totiž očakáva s modelom Yeti.

Druhá generácia SUV Škoda Yeti príde najskôr v roku 2017, ale pokiaľ ide o celkové proporcie a použitú techniku, práve Yeti bude s Atecou súvisieť oveľa viac než dokončovaný KodiaQ. Škoda Yeti napríklad dostane úplne rovnaký základný skelet karosérie, čo potvrdil aj riaditeľ technického vývoja Seatu Matthias Rabe.

Vonkajšie karosárske diely budú mať samozrejme obe vozidlá odlišné, rovnako tak svetlá a zrejme aj odladenie podvozku. Pod kapotou sa ale očakáva prakticky totožná technika vrátane litrového trojvalca 1.0 TSI. Seat Ateca aj Škoda Yeti budú v základnom prevedení s pohonom predných kolies vážiť len niečo cez 1200 kg.

Prednokolky dostanú aj zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou, len štvorkolky sa dočkajú samozrejme nezávislého zavesenia. Naproti tomu bude mať KodiaQ bližšie skôr k Tiguanu, lebo dostane posilnenú a predĺženú podlahu s dlhším rázvorom (to platforma MQB umožňuje) a bude ťažší. Základnou motorizáciou pre sedemmiestnu škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nie trojvalec.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY