vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Seat Ateca má úplne zhodný technický základ s novou generáciou SUV Škoda Yeti. KodiaQ bude dlhší.
Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Kým sa hovorí hlavne o pripravovanom sedemmiestnom SUV Škoda KodiaQ, ktorého sériovú verziu by sme mali vidieť na jeseň na autosalóne v Paríži, Seat pripravuje sériovú výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným príbuzným modelu KodiaQ. Ešte väčšiu podobnosť sa totiž očakáva s modelom Yeti.

Druhá generácia SUV Škoda Yeti príde najskôr v roku 2017, ale pokiaľ ide o celkové proporcie a použitú techniku, práve Yeti bude s Atecou súvisieť oveľa viac než dokončovaný KodiaQ. Škoda Yeti napríklad dostane úplne rovnaký základný skelet karosérie, čo potvrdil aj riaditeľ technického vývoja Seatu Matthias Rabe.

Vonkajšie karosárske diely budú mať samozrejme obe vozidlá odlišné, rovnako tak svetlá a zrejme aj odladenie podvozku. Pod kapotou sa ale očakáva prakticky totožná technika vrátane litrového trojvalca 1.0 TSI. Seat Ateca aj Škoda Yeti budú v základnom prevedení s pohonom predných kolies vážiť len niečo cez 1200 kg.

Prednokolky dostanú aj zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou, len štvorkolky sa dočkajú samozrejme nezávislého zavesenia. Naproti tomu bude mať KodiaQ bližšie skôr k Tiguanu, lebo dostane posilnenú a predĺženú podlahu s dlhším rázvorom (to platforma MQB umožňuje) a bude ťažší. Základnou motorizáciou pre sedemmiestnu škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nie trojvalec.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY