vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Seat Ateca má úplne zhodný technický základ s novou generáciou SUV Škoda Yeti. KodiaQ bude dlhší.
Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Kým sa hovorí hlavne o pripravovanom sedemmiestnom SUV Škoda KodiaQ, ktorého sériovú verziu by sme mali vidieť na jeseň na autosalóne v Paríži, Seat pripravuje sériovú výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným príbuzným modelu KodiaQ. Ešte väčšiu podobnosť sa totiž očakáva s modelom Yeti.

Druhá generácia SUV Škoda Yeti príde najskôr v roku 2017, ale pokiaľ ide o celkové proporcie a použitú techniku, práve Yeti bude s Atecou súvisieť oveľa viac než dokončovaný KodiaQ. Škoda Yeti napríklad dostane úplne rovnaký základný skelet karosérie, čo potvrdil aj riaditeľ technického vývoja Seatu Matthias Rabe.

Vonkajšie karosárske diely budú mať samozrejme obe vozidlá odlišné, rovnako tak svetlá a zrejme aj odladenie podvozku. Pod kapotou sa ale očakáva prakticky totožná technika vrátane litrového trojvalca 1.0 TSI. Seat Ateca aj Škoda Yeti budú v základnom prevedení s pohonom predných kolies vážiť len niečo cez 1200 kg.

Prednokolky dostanú aj zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou, len štvorkolky sa dočkajú samozrejme nezávislého zavesenia. Naproti tomu bude mať KodiaQ bližšie skôr k Tiguanu, lebo dostane posilnenú a predĺženú podlahu s dlhším rázvorom (to platforma MQB umožňuje) a bude ťažší. Základnou motorizáciou pre sedemmiestnu škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nie trojvalec.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY