vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Seat Ateca má úplne zhodný technický základ s novou generáciou SUV Škoda Yeti. KodiaQ bude dlhší.
Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Kým sa hovorí hlavne o pripravovanom sedemmiestnom SUV Škoda KodiaQ, ktorého sériovú verziu by sme mali vidieť na jeseň na autosalóne v Paríži, Seat pripravuje sériovú výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným príbuzným modelu KodiaQ. Ešte väčšiu podobnosť sa totiž očakáva s modelom Yeti.

Druhá generácia SUV Škoda Yeti príde najskôr v roku 2017, ale pokiaľ ide o celkové proporcie a použitú techniku, práve Yeti bude s Atecou súvisieť oveľa viac než dokončovaný KodiaQ. Škoda Yeti napríklad dostane úplne rovnaký základný skelet karosérie, čo potvrdil aj riaditeľ technického vývoja Seatu Matthias Rabe.

Vonkajšie karosárske diely budú mať samozrejme obe vozidlá odlišné, rovnako tak svetlá a zrejme aj odladenie podvozku. Pod kapotou sa ale očakáva prakticky totožná technika vrátane litrového trojvalca 1.0 TSI. Seat Ateca aj Škoda Yeti budú v základnom prevedení s pohonom predných kolies vážiť len niečo cez 1200 kg.

Prednokolky dostanú aj zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou, len štvorkolky sa dočkajú samozrejme nezávislého zavesenia. Naproti tomu bude mať KodiaQ bližšie skôr k Tiguanu, lebo dostane posilnenú a predĺženú podlahu s dlhším rázvorom (to platforma MQB umožňuje) a bude ťažší. Základnou motorizáciou pre sedemmiestnu škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nie trojvalec.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY