vytisknout velikost písma Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Seat Ateca má úplne zhodný technický základ s novou generáciou SUV Škoda Yeti. KodiaQ bude dlhší.
Škoda Yeti bude prakticky totožná so Seatom Ateca, dostane aj trojvalec 1.0 TSI

Kým sa hovorí hlavne o pripravovanom sedemmiestnom SUV Škoda KodiaQ, ktorého sériovú verziu by sme mali vidieť na jeseň na autosalóne v Paríži, Seat pripravuje sériovú výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným príbuzným modelu KodiaQ. Ešte väčšiu podobnosť sa totiž očakáva s modelom Yeti.

Druhá generácia SUV Škoda Yeti príde najskôr v roku 2017, ale pokiaľ ide o celkové proporcie a použitú techniku, práve Yeti bude s Atecou súvisieť oveľa viac než dokončovaný KodiaQ. Škoda Yeti napríklad dostane úplne rovnaký základný skelet karosérie, čo potvrdil aj riaditeľ technického vývoja Seatu Matthias Rabe.

Vonkajšie karosárske diely budú mať samozrejme obe vozidlá odlišné, rovnako tak svetlá a zrejme aj odladenie podvozku. Pod kapotou sa ale očakáva prakticky totožná technika vrátane litrového trojvalca 1.0 TSI. Seat Ateca aj Škoda Yeti budú v základnom prevedení s pohonom predných kolies vážiť len niečo cez 1200 kg.

Prednokolky dostanú aj zadnú vlečenú nápravu s torznou priečkou, len štvorkolky sa dočkajú samozrejme nezávislého zavesenia. Naproti tomu bude mať KodiaQ bližšie skôr k Tiguanu, lebo dostane posilnenú a predĺženú podlahu s dlhším rázvorom (to platforma MQB umožňuje) a bude ťažší. Základnou motorizáciou pre sedemmiestnu škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nie trojvalec.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY