vytisknout velikost písma Škoda vyrobila už milión Octavii aktuálnej tretej generácie

Škoda vyrobila už milión Octavii aktuálnej tretej generácie

V Mladej Boleslavi sa okrem 25. výročia spojenia s automobilkou Volkswagen oslavuje ešte jedna udalosť. Výroba aktuálne tretej generácie modelu Octavia prekročila hranicu jedného milióna exemplárov. Zároveň štatistiky hlásia aj päť miliónov Octavii vyrobených od roku 1996, kedy novodobá Octavia prvýkrát prišla na trh.

Škoda Octavia aktuálne tretej generácie dorazila na trh v roku 2013. Jubilejným exemplárom sa stalo prevedenie Scout s bielou farbou karosérie Moon. Automobilka upozorňuje vo svojej tlačovej správe na skutočnosť, že takto veľkých výrobných čísel bolo okrem iného dosiahnutých aj vďaka veľmi širokej ponuke. Octavia totiž nikdy predtým nebola ponúkaná v toľkých prevedeniach.

Škoda vyrába Octaviu nielen v Českej republike, ale aj v Číne, Rusku, Indii a v Kazachstane. Za celý minulý rok bolo odovzdaných zákazníkom 432 300 exemplárov, čo je o jedenásť percent viac ako v roku predchádzajúcom. Za január a február tohto roka už má Octavia na svojom konte 70 500 exemplárov.

160329 One million third-generation ŠKODA Octavias produced.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY