vytisknout velikost písma Škoda vlani predala 920 800 áut, zostala tesne pod rekordom

Mladoboleslavskej automobilke sa v minulom roku darilo. Najpredávanejším modelom zostala opäť Octavia, ktorá si pripísala na konto 359 600 kusov. Naopak najmenej nových zákazníkov našiel veľkopriestorový Roomster.
Škoda vlani predala 920 800 áut, zostala tesne pod rekordom

Škoda Auto v roku 2013 utŕžila 10,3 miliardy eur a dosiahla prevádzkový zisk 522 miliónov eur. Uviedli to členovia predstavenstva spoločnosti na dnešnej tlačovej konferencii v Škoda Múzeu v Mladej Boleslavi.

"Naša modelová rada rástla tak rýchlo ako nikdy predtým," zdôraznil Prof. Dr h.c. Winfried Vahland, predseda predstavenstva Škody. "V ťažkom prostredí sme predali 921 000 áut s výrazne rastúcou tendenciou v druhej polovici roka."

Škoda tak zostala dve percentá pod výsledkom z rekordného roku 2012, kedy dokázala predať dokonca 939 200 vozidiel. Vahland pripomenul, že mnohé tradičné trhy nevykazovali v minulom roku najlepšiu kondíciu: "Západná Európa opäť zaradila spiatočku, keď zaznamenala pokles trhu o 1,9 percenta."

Pre Škodu významná India stratila 6,7%. Mladoboleslavskej značke ale pomohla Čína - tamojší trh posilnil počas roka 2013 o 17,8 percenta.

Octavia stále posilňuje

Najpredávanejším modelom Škody zostala opäť Octavia. Na jej odbyte sa odrazila skutočnosť, že začiatkom roka 2013 sa ešte dopredávali vozidlá druhej generácie. Celkom 359 600 predaných Octavii tak oproti roku predstavuje pokles o 12 percent.

Tento rok by to ale mohlo byť inak. "Vyrábame na hranici kapacity," povedal Vahland. " Náš bestseller od augusta každý mesiac posilňuje v dvojciferných hodnotách."

Starnúca Fabia si v roku 2013 pripísala na konto 202 000 predaných kusov, tretí Rapid ich má o polovicu menej - 103 800. Hatchback Rapid Spaceback sa ale začal predávať až v druhej polovici roka.

Ostatné modely Škody už stotisícovú hranicu nepresiahli. Superbov sa predalo 94 400, Yeti našiel 82 400 zákazníkov. Malá Škoda Citigo vyskočila medziročne o seznačných 51 percent a pripísala si 45 200 kusov dodaných zákazníkom.

Najmenší záujem mala klientela mladoboleslavskej značky o Roomster, ktorý si s 33 300 predanými kusmi pohoršil o 12,3 percenta.

Najmenší záujem mala klientela mladoboleslavskej značky o Roomster, ktorý si s 33 300 odovzdanými kusmi pohoršil o 12,3 percenta.

2014: Ďalší rast aj vďaka novým modelom

Vahland očakáva, že rok 2014 bude pre Škodu opäť veľmi úspešný. Nasvedčuje tomu pozitívny vývoj v januári a februári. "Nikdy predtým sme v prvých dvoch mesiacoch roka nepredali toľko áut ako v roku 2014," zdôraznil šéf značky s okrídleným šípom v znaku.

Žiari najmä Octavia, ktorá si v januári a februári polepšila v západnej Európe o 37,5 percenta oproti rovnakému obdobiu roku 2013. Tento model zohrá kľúčovú úlohu v naplnení plánu presiahnuť tento rok v západoeurópskych trhoch päťpercentnú hranicu trhového podielu.

Škoda chce výrazne rásť aj v Číne, Rusku a Indii. Napríklad v Číne automobilka predáva už šesť rôznych modelov a od vstupu na tamojší trh pred šiestimi rokmi tam predala viac ako milión áut.

K rastu značke pomôžu aj nové modely alebo ich varianty. V Ženeve Škoda ukázala Octaviu Scout a tiež Octaviu G-TEC, ktorá jazdí na stlačený zemný plyn. Na spadnutie je premiéra Fabie tretej generácie, ktorá má byť individualistickejšia a výraznejšie orientovaná na mladú klientelu ako doterajší model.

A štvordverové "kupé"? "Škoda ide naďalej dopredu a my sme toho názoru, že dozrela doba pre taký automobil, ktorý by viac než kedykoľvek predtým spájal praktické kvality s odvážnym, emocionálnym dizajnom a novou koncepciou karosérie," naznačil Vahland v súvislosti s Ženevskou štúdiou Škoda VisionC. Člen predstavenstva F. Welsch zodpovedný za vývoj ale neskôr na priamu otázku spresnil, že firma produkčné vozidlo tejto triedy zatiaľ neplánuje.

Škoda naopak potvrdila, že bude investovať do továrne v českých Kvasinách, kde sa má vyrábať nový model. Členovia predstavenstva nechceli komentovať, o akú kategóriu vozidla sa bude jednať. Médiá ale špekulujú o tom, že pôjde o veľké SUV zatiaľ známe ako Škoda Snowman.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY