vytisknout velikost písma Škoda VisionC: prvé dojmy, fotogaléria a piate dvere, ktoré neotvoríte

O hlavnej hviezde stánku automobilky Škoda nemôže byť pochýb. Jasne zelené auto, o ktorom sa hovorí ako o päťdverovom kupé, nemožno prehliadnuť. Takto nejako by mala vyzerať budúcnosť mladoboleslavskej značky.
Škoda VisionC: prvé dojmy, fotogaléria a piate dvere, ktoré neotvoríte
Zoznam kapitol
  1. Škoda VisionC, Interiér skutočne luxusný
  2. Fotogaléria

Škoda dorazila do Ženevy s novým konceptom VisionC. Dlhšiu dobu sa o tomto automobile hovorilo ako o Octavii s karosériou kupé, či sa naozaj niečoho podobného dočkáme, to je ešte veľkou otázkou. Tento koncept totiž dosť možno viac než novú karosársku verziu známeho modelu predznamenáva nastupujúcu generácie Superbu. Ale to sú zatiaľ len špekulácie, pretože v Ženeve nič konkrétneho na túto tému nepadlo.

Čo je však isté, to je fakt, že budúce modely majú VisionC nasledovať a je vlastne jedno, či sa budeme baviť o Superbe alebo o Fabii, ktorá bola v súvislosti s touto štúdiou tiež spomínaná. Samotný VisionC je dizajnovo vydarený. Osobne ma síce z niektorých uhlov pohľadu príliš neoslovili trochu zvláštne tvarované predné svetlomety, ale to samozrejme môže byť vec veľmi subjektívna.

vision_26.JPGvision_29.JPG 
Toto by mala byť tvár budúcich Škodoviek. Priamy pohľad na predok je trochu zvláštny, pri pohľade zboku ale nemožno mať námietky. Z tohto uhla je VisionC veľmi pekný.

Priamy bočný pohľad prezrádza peknú nízku siluetu. Tu nemožno mať najmenší námietky, rovnako ako pri pohľade zozadu. Ak bude takto nejako vyzerať Superb, máme sa na čo tešiť. Pohľad zboku potom podčiarknu ešte devätnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmermi 225/40 R19.

Za zmienku stoja tiež kľučky dverí fungujúce rovnako ako v Jaguaru F-Type. Sú schované a sú vybavené čidlom. Akonáhle zaznamenajú vašu ruku, vyskočia z dverí a môžete otvárať. V tomto koncepte ale práve táto vec ešte na sto percent nefungovala.

Interiér skutočne luxusný

Škoda príliš nechcela VisionC otvárať, ale podarilo sa. Bohužiaľ zámer posadiť sa do interiéru bol jednoznačne odmietnutý. Každopádne interiér dokáže možno ešte viac zaujať než vonkajšia karoséria. Vnútri nájdete štyri samostatné sedadlá čalúnené kombináciou svetlej a tmavej kože, ktorá na dotyk pôsobí veľmi kvalitným dojmom.

vision_09.JPGvision_12.JPG 
Interiér je štvormiestny a pôsobí skoro až luxusným dojmom. Potvrdzuje to ako samotný dizajn používajúci aj prvky údajne z brúseného skla, tak napríklad kvalitne vyzerajúca koža.

Dizajnéri chceli odkázať aj na niečo skutočne českého, takže VisionC dostal niektoré dekory údajne vyrobené z brúseného skla. Nerád by som sa mýlil, ale napríklad v priehľadnej lište vo dverách by som sa býval stavil, že to nie je sklo ale plast. Podobne vyzerajúci materiál nájdete tiež napríklad na volante alebo na paneli pod ovládačom klimatizácie. Miesto stredového panelu potom VisionC používa jeden veľký displej a to isté platí aj o prístrojovom štíte.

Pri pohľade do interiéru ma zaujal ešte jeden detail, volič automatickej prevodovky. Spomínate napríklad na teste Mercedesu-Benz A45 AMG? Alebo vlastne akékoľvek iné AMG? VisionC ako keby si tento detail kompletne celý vypožičal.

amg.jpgamg_vision.jpg 
Volič automatickej prevodovky ako keby si VisionC vypožičal od AMG (vľavo). Miesto akýchkoľvek tlačidiel nájdete v tejto štúdii veľký stredový displej.

Interiér má byť priestranný a má ponúkať veľký batožinový priestor. Po krátkej prehliadke predných a zadných sedadiel som sa ešte opýtal práve na kufor a dostal som prekvapivú odpoveď - batožinový priestor údajne nemožno otvoriť. Nezostáva teda než že budeme automobilke veriť, keď hovorí, že VisionC má naozaj päť dverí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY