vytisknout velikost písma Škoda VisionC: prvé dojmy, fotogaléria a piate dvere, ktoré neotvoríte

O hlavnej hviezde stánku automobilky Škoda nemôže byť pochýb. Jasne zelené auto, o ktorom sa hovorí ako o päťdverovom kupé, nemožno prehliadnuť. Takto nejako by mala vyzerať budúcnosť mladoboleslavskej značky.
Škoda VisionC: prvé dojmy, fotogaléria a piate dvere, ktoré neotvoríte
Zoznam kapitol
  1. Škoda VisionC, Interiér skutočne luxusný
  2. Fotogaléria

Škoda dorazila do Ženevy s novým konceptom VisionC. Dlhšiu dobu sa o tomto automobile hovorilo ako o Octavii s karosériou kupé, či sa naozaj niečoho podobného dočkáme, to je ešte veľkou otázkou. Tento koncept totiž dosť možno viac než novú karosársku verziu známeho modelu predznamenáva nastupujúcu generácie Superbu. Ale to sú zatiaľ len špekulácie, pretože v Ženeve nič konkrétneho na túto tému nepadlo.

Čo je však isté, to je fakt, že budúce modely majú VisionC nasledovať a je vlastne jedno, či sa budeme baviť o Superbe alebo o Fabii, ktorá bola v súvislosti s touto štúdiou tiež spomínaná. Samotný VisionC je dizajnovo vydarený. Osobne ma síce z niektorých uhlov pohľadu príliš neoslovili trochu zvláštne tvarované predné svetlomety, ale to samozrejme môže byť vec veľmi subjektívna.

vision_26.JPGvision_29.JPG 
Toto by mala byť tvár budúcich Škodoviek. Priamy pohľad na predok je trochu zvláštny, pri pohľade zboku ale nemožno mať námietky. Z tohto uhla je VisionC veľmi pekný.

Priamy bočný pohľad prezrádza peknú nízku siluetu. Tu nemožno mať najmenší námietky, rovnako ako pri pohľade zozadu. Ak bude takto nejako vyzerať Superb, máme sa na čo tešiť. Pohľad zboku potom podčiarknu ešte devätnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmermi 225/40 R19.

Za zmienku stoja tiež kľučky dverí fungujúce rovnako ako v Jaguaru F-Type. Sú schované a sú vybavené čidlom. Akonáhle zaznamenajú vašu ruku, vyskočia z dverí a môžete otvárať. V tomto koncepte ale práve táto vec ešte na sto percent nefungovala.

Interiér skutočne luxusný

Škoda príliš nechcela VisionC otvárať, ale podarilo sa. Bohužiaľ zámer posadiť sa do interiéru bol jednoznačne odmietnutý. Každopádne interiér dokáže možno ešte viac zaujať než vonkajšia karoséria. Vnútri nájdete štyri samostatné sedadlá čalúnené kombináciou svetlej a tmavej kože, ktorá na dotyk pôsobí veľmi kvalitným dojmom.

vision_09.JPGvision_12.JPG 
Interiér je štvormiestny a pôsobí skoro až luxusným dojmom. Potvrdzuje to ako samotný dizajn používajúci aj prvky údajne z brúseného skla, tak napríklad kvalitne vyzerajúca koža.

Dizajnéri chceli odkázať aj na niečo skutočne českého, takže VisionC dostal niektoré dekory údajne vyrobené z brúseného skla. Nerád by som sa mýlil, ale napríklad v priehľadnej lište vo dverách by som sa býval stavil, že to nie je sklo ale plast. Podobne vyzerajúci materiál nájdete tiež napríklad na volante alebo na paneli pod ovládačom klimatizácie. Miesto stredového panelu potom VisionC používa jeden veľký displej a to isté platí aj o prístrojovom štíte.

Pri pohľade do interiéru ma zaujal ešte jeden detail, volič automatickej prevodovky. Spomínate napríklad na teste Mercedesu-Benz A45 AMG? Alebo vlastne akékoľvek iné AMG? VisionC ako keby si tento detail kompletne celý vypožičal.

amg.jpgamg_vision.jpg 
Volič automatickej prevodovky ako keby si VisionC vypožičal od AMG (vľavo). Miesto akýchkoľvek tlačidiel nájdete v tejto štúdii veľký stredový displej.

Interiér má byť priestranný a má ponúkať veľký batožinový priestor. Po krátkej prehliadke predných a zadných sedadiel som sa ešte opýtal práve na kufor a dostal som prekvapivú odpoveď - batožinový priestor údajne nemožno otvoriť. Nezostáva teda než že budeme automobilke veriť, keď hovorí, že VisionC má naozaj päť dverí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY