vytisknout velikost písma Škoda Vision S odhalená. Hybridné SUV označuje podobu KodiaQu

Štúdiu charakterizujú mohutné proporcie, relatívne dlhá karoséria je posadená na opticky širokom pontóne. Škoda privezie do Švajčiarska aj Fabiu Combi ScoutLine a Octaviu RS 4x4.
Škoda Vision S odhalená. Hybridné SUV označuje podobu KodiaQu

Krátko po prvých skicách zverejňuje Škoda Auto aj prvé oficiálne zábery štúdie Škoda Vision S, ktorá bude najvýznamnejšou premiérou českej značky na blížiacom sa autosalóne v Ženeve. Vision S naznačuje podobu pripravovaného sedemmiestneho SUV, ktoré ponesie názov Škoda KodiaQ.

Skoda Vision S Geneva 2016 Front-View.jpgSkoda Vision S Geneva 2016 Rear-View.jpg
Prvé oficiální obrázky štúdie Škoda Vision S, ktorá bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve

Automobilka uvádza, že "Visions nasleduje nový dizajnový jazyk značky, prenesený do segmentu SUV: Design je viditeľne ovplyvnený českým kubizmom a tradičným českým umením výroby krištáľového skla."

vision_s_2.jpgvision_s_3.jpgvision_s_1.jpg
Podobu štúdie Vision S naznačila Škoda už pred niekoľkými dňami tromi skicami

Nie je na mieste očakávať, že sériová Škoda KodiaQ bude vyzerať úplne rovnako ako Vision S. Vzťah medzi konceptom a produkčnou realitou bude ale zrejme bližší ako v prípade Superbu a jeho koncepčnom predobraze Vision C.

Štúdiu charakterizujú mohutné proporcie, relatívne dlhá karoséria je posadená na opticky širokom pontóne. Jeho šírku ešte zdôrazňujú výrazné horizontálne línie na prove aj korme, rovnako ako tvarovanie masky a svetlometov.

Zaujímavým detailom je dvojica výrazných oválnych koncoviek výfuku v štýle Audi RS. Sériové modely značky Škoda s výnimkou Octavie RS totiž koncovky viditeľné nemajú a šéfdizajnér Jozef Kabaň sa v minulosti nechal počuť, že tento štylistický prvok nie je v súlade s rodinným a praktickým zameraním značky Škoda. Za povšimnutie stojí aj kryt viečka nádrže na ľavej strane.

Plug-in hybrid s doslova neuveriteľnou spotrebou

Škodu Vision S poháňa podľa automobilky hybridný agregát. Preplňovaný štvorvalec 1.4 TSI (115 kW, 250 Nm) dopĺňa dvojica elektromotorov. Vpredu pri dvojspojkovej prevodovke DSG je elektrický motor s výkonom 40 kW a krútiacim momentom 220 Nm, zadnú nápravu v prípade potreby roztáča elektromotor s parametrami 85 kW/260 Nm. Kombinovaný výkon sústavy činí 165 kW (225 koní).

Li-ion akumulátory konceptu možno dobíjať nielen pri jazde, ale aj zo zásuvky, Vision S je totiž tzv. Plug-in hybrid. Kapacita 12,4 kW má podľa Škody postačovať na najazdení až 50 km v čisto elektrickom režime.

151009_SKODA_Fabia_Combi_ScoutLine_01.jpgOc_RS_4x4_00030.jpg
Škoda privezie do Švajčiarska aj Fabiu Combi ScoutLine a Octaviu RS 4x4

Škoda uvádza zrýchlenie 0-100 km/h za 7,4 s a najvyššiu rýchlosť 200 km/h. Udávaná kombinovaná spotreba 1,9 l/100 km a emisie CO2 45 g/km však vypovedajú skôr o nedostatkoch meracieho cyklu než o skutočnej úspornosti auta. Plug-in hybridy totiž môžu nastupovať na meranie s plne nabitými batériami... Tejto téme sme sa dotkli okrem iného v našom teste superúsporného Volkswagenu XL1.

Koncept Škoda Vision S dostal interiér so šiestimi sedadlami usporiadanými po dvoch v troch radoch, produkčný KodiaQ by však mal mať bežnejšie sedemmiestne usporiadanie 2-3-2. Fotografie priestoru pre cestujúcich automobilka zatiaľ nezverejnila.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY