vytisknout velikost písma Škoda v roku 2016: Sedemmiestne SUV a snáď aj facelift Octavie

Škoda v roku 2016: Sedemmiestne SUV a snáď aj facelift Octavie

Automobilka Škoda chystá na budúci rok dve zásadné novinky. Prvou je s najvyššou pravdepodobnosťou rozsiahlejší facelift modelu Octavia a druhou sedemmiestne SUV. Kým premiéra faceliftu Octavie sa očakáva na jarnom autosalón v Ženeve, sedemmiestne SUV uvidíme určite až na jeseň na autosalóne v Paríži.

Práve parížska premiéra veľkého SUV je zatiaľ jediná potvrdená, ale modernizovaná Octavia by do plánu zapadala tiež. Navyše projekt nového Roomsteru alebo veľkej dodávky sa zatiaľ odsúva na neurčito a na ďalšie novinky sa nečaká. Aj predstavenie nového SUV sa posúva zhruba o pol roka.

Sedemmiestne SUV bude vyrábať závod v českých Kvasinách a pod povrchom bude predĺžená modulárna platforma MQB s motorom vpredu naprieč. Základný model dostane iba pohon predných kolies, ale silnejšie prevedenie bude mať samozrejme aj štvorkolku riešenou pomocou systému Haldex.

Očakávajte rekonštruované motory, predovšetkým potom turbodiesely 2.0 TDI. Bude zrejme aj hybrid, ale to až časom. Pokiaľ ide o Octaviu, na potvrdenie jej premiéry sa ešte len čaká. V rámci faceliftu sa pod kapotu dostane napríklad základný trojvalec 1.0 TSI s emisiami pod 110 g/km CO2.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY