vytisknout velikost písma Škoda v roku 2016: Sedemmiestne SUV a snáď aj facelift Octavie

Škoda v roku 2016: Sedemmiestne SUV a snáď aj facelift Octavie

Automobilka Škoda chystá na budúci rok dve zásadné novinky. Prvou je s najvyššou pravdepodobnosťou rozsiahlejší facelift modelu Octavia a druhou sedemmiestne SUV. Kým premiéra faceliftu Octavie sa očakáva na jarnom autosalón v Ženeve, sedemmiestne SUV uvidíme určite až na jeseň na autosalóne v Paríži.

Práve parížska premiéra veľkého SUV je zatiaľ jediná potvrdená, ale modernizovaná Octavia by do plánu zapadala tiež. Navyše projekt nového Roomsteru alebo veľkej dodávky sa zatiaľ odsúva na neurčito a na ďalšie novinky sa nečaká. Aj predstavenie nového SUV sa posúva zhruba o pol roka.

Sedemmiestne SUV bude vyrábať závod v českých Kvasinách a pod povrchom bude predĺžená modulárna platforma MQB s motorom vpredu naprieč. Základný model dostane iba pohon predných kolies, ale silnejšie prevedenie bude mať samozrejme aj štvorkolku riešenou pomocou systému Haldex.

Očakávajte rekonštruované motory, predovšetkým potom turbodiesely 2.0 TDI. Bude zrejme aj hybrid, ale to až časom. Pokiaľ ide o Octaviu, na potvrdenie jej premiéry sa ešte len čaká. V rámci faceliftu sa pod kapotu dostane napríklad základný trojvalec 1.0 TSI s emisiami pod 110 g/km CO2.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY