vytisknout velikost písma Škoda v roku 2015: Nový Roomster aj Octavia RS s výkonom 280 koní

České média priniesli v posledných dňoch zaujímavé špekulácie o produktových plánoch mladoboleslavskej automobilky.
Škoda v roku 2015: Nový Roomster aj Octavia RS s výkonom 280 koní

Modelová ofenzíva Škody Auto neuberie ani v budúcom roku. Po novej generácii Fabie, ktorá sa má začať vyrábať ešte tento rok v lete, dorazí aj druhá generácia veľkopriestorového modelu Roomster. Tá sa ale už nebude vyrábať v Kvasinách a nebude technicky príbuzná s Fabiou. Podľa iDnes.cz má nová Škoda Roomster vznikať v poľskej Poznani a konštrukčne vychádzať z nového Volkswagenu Caddy.

Roomster tak urobí ďalší krok medzi "MPV odvodenými z úžitkových áut", kam ho napríklad Nemci radia už teraz.

Továreň Škody v Kvasinách na Rychnovsku prejde po ukončení výroby Roomsteru reštrukturalizáciou a navýšením kapacity, ktorá by mala vzrásť na 300 tisíc áut ročne. Do sveta bude z Kvasin vychádzať okrem iného pripravované SUV od Seatu.

Automobiloví nadšenci ale budú dychtivejšie vítať inú novinku značky Škoda. Na oslavu 40. výročia súťažnej Škody 130 RS značka údajne chystá limitovanú edíciu Octavie RS s výkonom 280 koní. Písalo o tom české Autoforum.cz.

Uvedenie silnejšej Octavie RS by malo logiku. Zo všetkých koncernových "hot hatchov" na platforme MQB má súčasné RSO najnižší výkon - 162 kW (220 koní), rovnako ako Golf GTI. Ten je však k dispozícii aj vo variante naladenej na 169 kW (230 koní).

V novom Seate Leon Cupra, ktorý sa nedávno stal najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu, dáva motor 2.0 TFSI dokonca 280 koní. A modely s pohonom všetkých kolies, Audi S3 a Volkswagen Golf R, majú stádo rovno tristokoňové. Vo všetkých uvedených prípadoch pritom ide o rovnakú základnú konštrukciu motora.

Naozaj veľkú novinku si ale Škoda schováva až na rok 2016, kedy by mala uviesť na trh svoje prvé veľké SUV.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY