vytisknout velikost písma Škoda v roku 2015: Nový Roomster aj Octavia RS s výkonom 280 koní

České média priniesli v posledných dňoch zaujímavé špekulácie o produktových plánoch mladoboleslavskej automobilky.
Škoda v roku 2015: Nový Roomster aj Octavia RS s výkonom 280 koní

Modelová ofenzíva Škody Auto neuberie ani v budúcom roku. Po novej generácii Fabie, ktorá sa má začať vyrábať ešte tento rok v lete, dorazí aj druhá generácia veľkopriestorového modelu Roomster. Tá sa ale už nebude vyrábať v Kvasinách a nebude technicky príbuzná s Fabiou. Podľa iDnes.cz má nová Škoda Roomster vznikať v poľskej Poznani a konštrukčne vychádzať z nového Volkswagenu Caddy.

Roomster tak urobí ďalší krok medzi "MPV odvodenými z úžitkových áut", kam ho napríklad Nemci radia už teraz.

Továreň Škody v Kvasinách na Rychnovsku prejde po ukončení výroby Roomsteru reštrukturalizáciou a navýšením kapacity, ktorá by mala vzrásť na 300 tisíc áut ročne. Do sveta bude z Kvasin vychádzať okrem iného pripravované SUV od Seatu.

Automobiloví nadšenci ale budú dychtivejšie vítať inú novinku značky Škoda. Na oslavu 40. výročia súťažnej Škody 130 RS značka údajne chystá limitovanú edíciu Octavie RS s výkonom 280 koní. Písalo o tom české Autoforum.cz.

Uvedenie silnejšej Octavie RS by malo logiku. Zo všetkých koncernových "hot hatchov" na platforme MQB má súčasné RSO najnižší výkon - 162 kW (220 koní), rovnako ako Golf GTI. Ten je však k dispozícii aj vo variante naladenej na 169 kW (230 koní).

V novom Seate Leon Cupra, ktorý sa nedávno stal najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu, dáva motor 2.0 TFSI dokonca 280 koní. A modely s pohonom všetkých kolies, Audi S3 a Volkswagen Golf R, majú stádo rovno tristokoňové. Vo všetkých uvedených prípadoch pritom ide o rovnakú základnú konštrukciu motora.

Naozaj veľkú novinku si ale Škoda schováva až na rok 2016, kedy by mala uviesť na trh svoje prvé veľké SUV.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY