vytisknout velikost písma Škoda Superb Combi veľa priestoru neponúka [prvé jazdné dojmy]

Krátko po liftbacku predstavila Škoda nový Superb aj vo verzii Combi. Tá je v mnohých veciach rovnaká, ale nájde sa aj zopár rozdielov oproti základnej variante. Každopádne ide o auto, ktoré veľa priestoru ku kritike neponúka.
Škoda Superb Combi veľa priestoru neponúka [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, V čom sa líši?
  2. Kufor pod drobnohľadom, Jazdí ako liftback, Celkovo veľmi podarené
  3. Fotogaléria

Škoda Superb Combi novej generácie sa síce oficiálne predstaví vo výstavnej premiére až v septembri vo Frankfurte, automobilka už ale zverejnila úplne všetko vrátane cenníkov a ako asi viete, Superb Combi sa už aj vyrába. Prvé exempláre rovno zamierili do okolia Mníchova, kde si prvé novinári môžu vozidlo vyskúšať. Tí českí a slovenskí majú svoj termín za sebou, takže vám už môžeme povedať, aký je nový Superb Combi v praxi.

Nová generácia Superbu sa dizajnovo veľmi podarila a platí to aj o variante kombi, ktorá je podľa môjho názoru ešte o niečo krajšia. Obzvlášť ak auto postavíte na osemnásťpalcové zliatinové kolesá a dáte na neho niektorý z príplatkových lakov. Komu by osemnástky nestačili, ten si môže zaobstarať dokonca disky ešte o palec väčšie.

superb_combi-60.jpgsuperb_combi-61.jpg
Superb Combi je pekné auto. Takto vyzerá, keď ho postavíte na najväčšie devätnásťpalcové kolesá, pod ktorými sú ešte schované podložky

Jediná vec, ktorá trochu kazí výsledný dojem, sú malé aerodynamické prvky umiestnené v horných rohoch zadného okna, ktoré vyzerajú, ako keby ich tam niekto pridal dodatočne. Na pôvodných oficiálnych fotkách síce neboli (a niektoré vystavené exempláre ich nemali ani teraz na prezentáciu), v sériovej výbave ale túto vec Superb Combi naozaj mať bude, takže sa netýkajú iba verzie GreenLine. Mimochodom GreenLine už po stránke aerodynamiky veľa úprav neponúkne, pretože údajne veľa priestoru k vylepšeniu v tomto smere nie je. Aerodynamiku vylepšia iba inak tvarované kolesá.

Škoda Superb Combi vs. liftback: Porovnanie vonkajších rozmerov
Model Škoda Superb Combi Škoda Superb liftback
Dĺžka (mm) 4856 4861
Šírka bez zrkadiel (mm) 1864 1864
Výška (mm) 1577 1468
Rázvor náprav (mm) 2841 2841

V čom sa líši?

Technický základ je samozrejme identický s liftbackom, čo dokazuje zhodný rázvor náprav, rozchod kolies vpredu i vzadu aj celková šírka auta. Kombík je ale oproti základnej verzii vyšší (+9 mm) a tiež nepatrne kratší. Liftback meria na dĺžku 4861 mm, pri kombi hlásia tabuľky dĺžku 4856 mm.

Praktickejšie karosérie potom znamenajú aj nepatrne horší súčiniteľ odporu vzduchu. V základnej motorizácii 1.4 TSI ACT ponúkne kombi 0,291, zatiaľ čo liftback má 0,282. Logicky nájdete rozdiel aj pri hmotnosti, hoci nejde o nič dramatické. Kombi je ťažšie len o dvadsať kilogramov. Drobné rozdiely sa týkajú aj zrýchlenia a maximálnej rýchlosti.

Škoda Superb Combi: Porovnanie vonkajších rozmerov
Model Škoda Superb 3. generácie Škoda Superb 2. generácie Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Dĺžka (mm) 4856 4838 4867 4882
Šírka bez zrkadiel (mm) 1864 1817 1852 1832
Výška (mm) 1577 1510 1501 1477
Rázvor náprav (mm) 2841 2761 2850 2791
Rozchod kolies vpredu (mm) 1584 1545 1599 1584
Rozchod kolies vzadu (mm) 1572 1517 1595 1568

Keď si odmyslíme kufor, ku ktorému sa ešte podrobnejšie vrátime, potom ponúka Superb Combi oproti liftbacku vlastne len dva dôležité rozdiely a tým prvým je nastavenie podvozku. Tlmiče sú o niečo málo tuhšie. Nemyslite si však, že by bol nový mladoboleslavský kombík v porovnaní s liftbackom zásadne iný. Zameranie na komfort platí aj tu, auto sa ale v režime Comfort, kde je rozdiel najčitateľnejší, tak prehnane nehúpe, ako to bolo napríklad v nedávno testovanej verzii 2.0 TSI (206 kW) 4x4. V praxi ide určite o zmenu k lepšiemu. 

superb_combi-76.jpgsuperb_combi-75.jpgKombi ponúka o trochu tuhšie tlmiče, takže sa v režime Comfort už nehúpe tak prehnane, ako to bolo v liftbacku. Stále však platí, že je Superb Combi pohodlnejšie auto, než akým je Passat Variant

Druhý podstatný rozdiel nájdete v druhom rade sedadiel. V základnom Superbe si mohli vyšší cestujúci sťažovať na priestor pre hlavu, ktorého nie je v liftbacku práve na rozdávanie. Kombi logicky také problémy nemá, pretože ponúka podľa nášho merania o plných 8 cm viac miesta pre hlavu vzadu. Takže aj dlháni si v aute užijú dosť priestoru vo všetkých smeroch.

Jediný, kto bude na dlhších cestách protestovať, je prostredný cestujúci vzadu. Na neho čaká nie práve príjemná sedačka a veľký tunel na podlahe.
Rýdzo subjektívne by som nakoniec doplnil ešte jeden rozdiel. Nafúknutý zadok znamená aj o trochu hlučnejší interiér. Napriek tomu ale platí, že je Superb na kvalitných cestách veľmi tiché auto. 

superb_combi-44.jpgsuperb_combi-45.jpgsuperb_combi-43.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY