vytisknout velikost písma Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Nameraná dynamika, rozmery, dojmy

Nový vrchol mladoboleslavskej automobilky sa už dostavil aj do našej redakcie. A tak sme vzali meracie zariadenia, aby sme zistili, ako je na tom najrýchlejšia ponúkaná verzia s reálnou dynamikou a aké sú skutočné vnútorné rozmery.
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Nameraná dynamika, rozmery, dojmy
Zoznam kapitol
  1. Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Nameraná dynamika
  2. Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Rozmery, Prvé dojmy

Škoda Superb novej generácie sa počas víkendu začala oficiálne predávať na slovenskom trhu. Aj my sme si prišli na svoje, takže už nám pár dní robí toto auto v redakcii spoločnosť.

Zhodou okolností sa do testu dostavil variant s najvýkonnejším motorom 2.0 TSI (206 kW), ktorý je tiež štandardne doplnený o pohon všetkých kolies a šesťstupňové DSG. Aby toho nebolo málo, auto má výbavu Laurin & Klement, čo teda znamená, že testujeme prezidentskú verziu.

Najrýchlejší Superb v ponuke sa musel vzdať podareného atmosférického šesťvalca. Pod heslami "downsizing" a "emisné limity" sa pod kapotu nasťahoval preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1984 cm3. Jeho oficiálne parametre sú 206 kW (280 koní) a 350 Nm. Na stovku by sa malo vozidlo dostať už za 5,8 s a maximálka činí 250 km/h.

suprb-8.jpgsuprb-7.jpgDizajnovo veľmi vydarený Superb prišiel do testu vo svojej najrýchlejší verzii a s najvyššou výbavou, teda v prevedení. V teste sa okrem iného treba ukázalo, že keď bude vodič chcieť, môže posádku vystaviť pri brzdení preťaženiu až 1,7 G.

Realita? Tabuľky neklamú

Vrcholná motorizácia pre Škodu Superb prišla spolu so šesťvalcovým motorom o nemalú časť svojho "motorového luxusu" a o dosť zaujímavý charakter, rozhodne ale neprišla o dynamiku. Auto váži 1540 kg, je teda ľahšie o viac ako 100 kg v porovnaní so starou šesťvalcovou generáciou, zároveň ponúkne motor o 20 koní viac a pri jazde je to veľmi cítiť. Auto pôsobí výrazne ľahším dojmom a motor sa tvári tak, že s mladoboleslavskou vlajkovou loďou nemá vôbec žiadnu prácu.

V ostrom tempe je štvorvalec do štyroch tisíc predsa len trochu utlmení, ale nad touto hranicou vybalí všetky svoje tromfy, ponúkne rýchlu reakciu na plyn, veľmi zaujímavý zvuk a možnosť vytáčať sa až k siedmim tisícom. Vo vysokých otáčkach sa tiež pripravte na solídne záťah. Jednoducho povedané, najrýchlejší Superb ide ako z praku.

Ale čo hovoria exaktné dáta? Po niekoľkých meraniach sa priemerná hodnota zrýchlenia z nuly na stovku ustálila na 5,87 s, takže môžeme len konštatovať, že tabuľky v tomto smere v podstate neklamú. Keď podržíte plyn na podlahe dlhšie, počas 12,3 sekundy už idete 150 km/h a ak vydržíte necelých 25 sekúnd od štartu, pôjdete 200 km/h. Ďalšie údaje o nameraných zrýchlenie nájdete v tabuľke.

Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: akcelerácia z miesta
0-50 km/h (s) 2,27
0-100 km/h (s) 5,87
0-130 km/h (s) 9,29
0-150 km/h (s) 12,30
Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: zrýchlenie
30-50 km/h (s) 0,97
50-70 km/h (s) 1,19
80-120 km/h (s) 3,94
80-130 km/h (s) 5,31

Zrýchluje podľa nastavenia

Nemyslite si ale, že keď v novom Superbu jednoducho šliapnete pri štarte na plyn, vždy sa dostanete za 5,8 s na stokilometrovú rýchlosť. Konkrétny čas záleží na konkrétnom nastavení. Aby ste sa dostali na automobilkou sľubovanú hodnotu, musíte si nastaviť režim jazdy Sport a hlavne musíte prepnúť stabilizáciu do športového režimu. Ostrý štart vykonáte tak, že podržíte ľavou nohou brzdu a pravú pridáte plyn. Ak splníte vyššie uvedené podmienky, nahodí motor v Superbe štyritisíc otáčok a akonáhle pustíte brzdu, zahryzne sa všetkými štyrmi do vozovky a vystrelí vpred.

suprb-3.jpgsuprb-4.jpgŠkoda Superb sa v pozdĺžnom smere pomerne veľmi hojdá. Sila motora dokáže toto auto pekne "postaviť na zadné"

Ak ale neprepnete stabilizáciu do športového režimu a vykonáte štart rovnakým štýlom (teda stále máte aktivovaný režim Sport), pustí vás motor pri štarte iba na 1500 otáčok, čo počiatočnej akceleráciu výrazne spomalí. Nižšie v grafe nájdete porovnanie najlepšieho možného zrýchlenia, zrýchlenie v športovom režime, ale s normálne fungujúce stabilizáciou a najpomalší pokus, kedy je auto nastavené do režimu Normal.

zrychleni.jpgTu vidíte, ako sa prejaví v praxi rôzne nastavenia auta. Najrýchlejší štart tentoraz zvládol Superb za 6 sekúnd. Prostredná krivka ukazuje nastavenie Sport ale so štandardne nastavenou stabilizáciou (čas 7,3 s) a najpomalší priebeh demonštruje zrýchlenie v režime Normal (7,6 s). Ak neprepnete stabilizáciu do režimu Sport, stratíte čas pri vlažnom štarte

Uvedené časy sa líšia od nameraných priemerov. Dôvodom je fakt, že v tomto prípade ide o meranie len v jednom smere. Berte preto tento graf a hodnoty ako demonštráciu rozdielov jednotlivých nastavení, nie ako tvrdé fakty. Priemery z oboch smerov by boli o niečo málo lepšie.

Tabuľky neklamú, rýchlomer áno

Zatiaľ čo tabuľky možno neklamú, teda aspoň nie o rýchlosti, pri rýchlomere je situácia trochu iná. Porovnali sme rýchlosť udávanú tachometrom s GPS a dočkali sme sa drobného sklamania, pretože chyba je celkom veľká. Tak napríklad v 130 km/h ste vedľa už o 6 km/h, pri 150 km/h je odchýlka ešte väčšia. Všetko podstatné vrátane porovnaní s chybou, akú vykázali v nedávnom teste dvaja hlavní konkurenti (avšak s dieselom pod kapotou), nájdete v tabuľke.

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 odchýlka rychlomeru
Zobrazovaná rýchlosť Rýchlosť podľa Vboxu
  Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 Ford Mondeo 2.0 TDCI VW Passat 2.0 TDI
50 km/h 47,5 km/h 49 km/h 48 km/h
90 km/h 86 km/h 89 km/h 86 km/h
130 km/h 124 km/h 129 km/h 127 km/h
150 km/h 143 km/h    

Brzdy bez najmenšieho problému

Ešte dôležitejšia ako ostrá akcelerácia je schopnosť rýchlo zastaviť. Nový Superb v tejto disciplíne neponúkol žiadne negatívne prekvapenia a opakovane vykazoval pri brzdení zo 100 km/h do zastavenia relatívne stabilné výsledky. Ani raz neprekročil tri sekundy. Priemerná hodnota sa ustálila na 2,8 s a na dráhe 34,65 m. Maximálne preťaženie pri plnom brzdení sa pohybovalo okolo 1,4G, pri jednom pokuse sa ale dostalo dokonca na 1,7g.

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4: Brzdenie
100-0 km/h (s) 2,80
100-0 km/h (m) 34,65
suprb_brzda.jpgNa rozdiel od nedávneho testu VW Passatu sa pri brzdení nekonalo žiadne prekvapenie, respektíve žiadny "alergický" zásah ABS.

suprb-6.jpgsuprb.jpgsuprb-10.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY