vytisknout velikost písma Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Výkon a dynamika

Znamená rovnaká technika (a veľmi podobné oficiálne parametre) tiež rovnakú dynamiku? Na letisku sme proti sebe postavili nový Superb a nový Passat v žiadanej fleetovej motorizácii 2.0 TDI 110 kW.
Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Výkon a dynamika
Zoznam kapitol
  1. Meranie výkonu a krútiaceho momentu
  2. Zrýchlenie, brzdy a odchýlka rýchlomeru

Škoda Superb a Volkswagen Passat. Súrodenci, ale tiež nezmieriteľní súperi, ktorí sa konkrétne na slovenskom trhu mnohokrát naťahujú o rovnakého zákazníka. Obaja nedávno prišli v novej generácii - Passat vlani, Superb je vlastne ešte stále horúcou novinkou. A dnes sme ich prvýkrát postavili proti sebe. Samozrejme sa môžete tešiť na podrobný porovnávací test, dnes ale porovnáme parametre oboch áut a nameranú dynamiku.

Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW vs VW Passat 2.0 TDI 110 kW 148.jpgŠkoda Superb 2.0 TDI 110 kW vs VW Passat 2.0 TDI 110 kW 149.jpgŠkoda Superb 2.0 TDI 110 kW vs VW Passat 2.0 TDI 110 kW 150.jpgOba modely strednej triedy sme pôvodne chceli porovnať ešte s Mazdou 6, ale bohužiaľ to nevyšlo. Stal sa nám z toho duel koncernových súrodencov

Bude to duel o to pikantnejší, že tentoraz sa nám podarilo dať dokopy autá s totožnou špecifikáciou hnacieho reťazca: motor 2.0 TDI vo variante 110 kW, manuálna prevodovka, pohon predných kolies. Náš pôvodný zámer počítal ešte s tretím do mariáša: modernizovaná Mazda6 s motorom 2,2 Skyactiv-D by súboju dodala ďalší rozmer. Bohužiaľ sa ale na poslednú chvíľu z testu ospravedlnila. Bude z toho teda čisto bratovražedný boj koncernových súrodencov:

Nová Škoda Superb vs. nový Volkswagen Passat 2.0 TDI: Technické parametre
Motorizácia Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW VW Passat 2.0 TDI 110 kW
Prevodovka 6st. manuálna 6st. DSG
Max. výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 3500-4000 3500-4000
Max. krútiaci moment (Nm) 340 340
v ot./min. 1750-3000 1750-3000
0-100 km/h (s) 8,8 8,7
Max. rýchlosť (km/h) 220 220
Komb. spotreba (l/100 km) 4,1 4,1
Prevádzková hmotnosť (kg) 1485 1475
Celková hmotnosť (kg) 2030 2020
Užitočná hmotnosť (kg) 620 620

Ešte pred výletom na letisko pri stredočeských Hoškoviciach ale Superb aj Passat zamierili na valcovú skúšobňu firmy Dieselpower, aby predviedli, nakoľko ich skutočné parametre zodpovedajú tým udávaným.

Najprv Škoda Superb, podľa abecedy je prvá. Udávaných 110 kW (150 koní) jej motor servíruje v širokom rozmedzí od cca 2850 do 4250 otáčok. V 3484 ot./min. dosiahne maximum s hodnotou 117,5 kW (160 k).

IMG_5550xx.jpgIMG_5556xx.jpgIMG_5577xx.jpg
Dvojlitrový diesel 2.0 TDI (varianta CRLB) v Superbe predviedol prakticky totožné parametre a najmä priebehy ako v Passate

Aj nameraná hodnota krútiaceho momentu 367 Nm výrazne presahuje tú udávanú. Už v 1500 ot./min. má diesel 320 Nm a pod túto hodnotu opäť klesne až o rovných dve tisíc otáčok neskôr, impozantne plochá a široká je však aj oblasť limitnej hodnoty - okolo 360 Nm osciluje od nejakých 1800 do bezmála 3000 ot./min.

Graf Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW.jpg
Graf Škody Superb 2.0 TDI 110 kW: pod udávaných 340 Nm krútiaci moment neklesne v rozsahu cca 1600-3200 ot./min. (graf zväčšíte rozkliknutím)

Bolo by určite novinársky vďačné, keby Passat s teoreticky totožným motorom predviedol výrazne iný výsledok, ale takú radosť nám v koncerne neurobia. Krivky sú si podobné ako vajce vajcu. Nameraný vrchol momentu je mierne vyšší, 371 Nm, a položený o päťsto otáčok nižšie. Keď si ale prehliadnete grafy, dôjde vám, že to nehrá rolu.

Graf VW Passat 2.0 TDI 110 kW.jpg
Graf Volkswagenu Passat 2.0 TDI 110 kW: priebehy i hodnoty sa od Superbu takmer nelíšia (graf zväčšíte rozkliknutím)

Znamenajú ale rovnaké parametre motorov aj rovnaké výkony na letiskovej dráhe? To sa dozviete v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY