vytisknout velikost písma Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Porovnanie priestoru

Doterajší Superb mnohí automaticky považovali za najpriestrannejšie auto vo svojej triede, hoci kabínu mal užšiu ako nová Octavia. Ako je na tom nová generácia v porovnaní s novým Passatom?
Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Porovnanie priestoru
Zoznam kapitol
  1. Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Porovnanie priestrannosti
  2. Fotogaléria

Škoda mnohokrát ponúka viac než ekvivalentné modely danej triedy - teda pokiaľ ide o centimetre vnútri karosérie. V ďalšom pokračovaní porovnávacieho testu s technicky príbuzným Volkswagenom Passat zistíme, či tento axióma platí aj v prípade tretej generácie Superbu.

Ak ste prehliadli prvú časť testu, len pripomíname, že sme v nej na letisku porovnávali dynamiku a brzdy oboch súperov:

Testy | Video | Srovnávací testy | Škoda | Volkswagen | Škoda Superb | Volkswagen Passat

Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Výkon a dynamika

Ale teraz sa poďme pozrieť, ako sú na tom nová Škoda Superb a nový Volkswagen Passat s priestrannosťou. Základným vodítkom nám môžu byť vonkajšie rozmery, ktoré sú tentoraz veľmi podobné. Všimnite si zaujímavé drobnosti: hoci Passat je o nejaký ten milimeter dlhší, Superb má o nezanedbateľných päť centimetrov dlhší rázvor náprav:

 Škoda Superb vs. VW Passat: Vonkajšie rozmery
Model Škoda Superb VW Passat
Dĺžka (mm) 4861 4866
Šírka bez zrkadiel (mm) 1864 1832
Výška (mm) 1468 1456
Rázvor náprav (mm 2841 2791
Rozchod kolies vpredu (mm) 1584 1584
Rozchod kolies vzadu (mm) 1572 1568

Iste, dlhší rázvor nemusí veľa znamenať. Nový Ford Mondeo má rázvor dokonca ešte dlhší a ako sme zistili v našom porovnávacom teste, v priestorovú výhodu oproti Passatu ho pretaviť nedokázal.

Takže berieme do ruky laserový merač dĺžok a ideme na to. Hneď nás čaká niekoľko pozoruhodných prekvapení.

Škoda Superb vs. VW Passat: Priestor pre cestujúcich (cm)
Model Škoda Superb VW Passat
šírka v úrovni lakťov vpredu 151 154
šírka v úrovni lakťov vzadu 151 153
priestor pre hlavu vpredu min. 89 91
priestor pre hlavu vpredu max. 98 101
priestor pre hlavu vzadu 91 91
dĺžka sedáku vpredu 47 51/55
dĺžka operadla vpredu 65 65
min. šírka sedáku vpredu 33 33
dĺžka sedáku vzadu 47 50
dĺžka operadla vzadu 66 67
šírka prostredného sedáku vzadu 25 25
priestor pre nohy vzadu min. 21 18
priestor pre nohy vzadu vodič 178 cm 36 28
priestor pre nohy vzadu vodič 190 cm 26 20
priestor pre nohy vzadu max. 47 44
rozsah posuvu sedadla vodiča 26 26

Superb síce už nie je dlhý úzky jazvečík ako predtým, ale všimnite si, že navzdory širšej karosérii ponúka v úrovni lakťov o niečo menej priečneho priestoru ako príkladne obstavaný Passat.

Pozdĺžna hýrivosť

Priestor nad hlavou možno ľahko vysvetliť strešným oknom v Superbe, to skrátka centimetre uberá. Kráľovskou disciplínou tohto českého auta je zato priestor pre nohy vzadu. Nový Passat je v tomto smere síce veľkorysý, centimetre v ňom nechýbajú ani dvom za sebou sediacim mužom priemerného vzrastu, ale na Superb nemá. Tridsaťšesť centimetrov miesta pre nohy za vodičom, to je skoro obscénne.

Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 157.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 156.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 148.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 166.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 165.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 158.jpgPredné sedadlá Superbu s kosoštvorcovým vzorom prešívania vyzerajú na pohľad megalomansky, ich dimenzovanie ale nijako veľkorysé nie je; Passat má dlhšie sedáky aj vzadu; delené zadné operadlá možno sklápať v oboch autách

Takže jasné víťazstvo okrídleného šípu? Nie tak rýchlo. Centimetre sú jedna vec, reálny komfort sedenia druhá. A nový Superb je ďalším modelom, v ktorom si Škoda pomohla k tomu prvému zľahka na úkor toho druhého.

Dĺžka zadného sedadla 47 cm je v strednej triede ťažko priemer. Komfortu nenahráva ani nízka poloha sedadla - dolná časť stehien sa pri bežnej pozícii sedenia už ocitá vo vzduchu. Nie však v Passate.

Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 164.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 160.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 159.jpg
Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 155.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 151.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 150.jpgZ hľadiska prepravnej všestrannosti je kľúčovou výhodou Škody výklopná zadná stena; tá možná nesvedčí tuhosti karosérie, ale je na nezaplatenie, keď potrebujete odviezť napríklad takú chladničku

Podobná situácia sa opakuje aj vpredu. Sedák s dĺžkou 47 cm nie je v kontexte triedy na žiadne chválenie sa a priamo bledne vedľa (pravda, príplatkovej!) sedačky v Passate. Tá má nastaviteľnú dĺžku. S vytiahnutou prednou časťou je vašim stehnám k dispozícii neuveriteľných 55 cm, ale aj v základnej polohe sedák meria na dĺžku krásnych 51 centimetrov. 

Vyrobené pre námestníkov

Centimetrový náskok Superbu sa tak premení na reálnu výhodu v jednej jedinej, ale konkrétne na slovenskom trhu reálne nastávajúcej situácii. Superb je relatívne častým služobným vozidlom politikov a vyššie postavených zamestnancov verejnej správy, ktorí aspoň príležitostne využívajú služby vodiča. Ak sedíte vpravo vzadu a odsuniete predné sedadlo spolujazdca až úplne dopredu (na jeho operadle k tomu máte špeciálne tlačidlá), môžete si natiahnuť nohy spôsobom, aký v Passate nebude nikdy možný.

Ak nákupný priestor pre cestujúcich vyznel menej jednoznačne v prospech Škody, než mnohí (vrátane nás) čakali, v kufri nie je o čom.

Liftback je praktickejší

Obe autá síce umožňujú sklopiť zadné operadlá z kufra (Superb páčkami po stranách ako v kombi, Passat tiahlami pod zadným oknom), lenže Superb má navrch už tým, že na rozdiel od Passatu s tradičnou trojpriestorovou karosériou je liftbackom s výklopnou zadnou stenou. Vďaka tomu do neho dostanete aj bremená, ktoré Volkswagen jednoducho nezhltne.

Sklápania sedadiel v Superbe si môžete prezrieť aj v našej videoilustrácii:

Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 149.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 154.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 163.jpg
Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 162.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 161.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 153.jpgElektrické otváranie kufra má Superb sériovo od výbavy Style hore, inak stojí 330 eur; v Passate za neho zaplatíte vždy, a to 400 eur; obe autá majú diaľkové sklápanie sedadiel a háčiky na batožinu; Škoda ponúka dojazdovú rezervu za príplatok, VW dáva plnohodnotnú štandardne

S dĺžkou ložnej plochy je to trošku zložitejšie. Keby sme Passatu započítali aj mierny schodík pri zadných sedadlách (čo sme neurobili), vychádzala by skoro narovnako, ale aj tak je batožinový priestor Superbu celkovo väčší a v jeho prospech hovorí aj nižšie položená nakladacia hrana. V tomto aute jednoducho odveziete aj chladničku.

Škoda Superb vs. VW Passat: Priestor pre batožinu (cm)
Model Škoda Superb VW Passat
šírka medzi bočnicami 103 102
výška po plato 55 51
šírka vstupného otvoru 105 112
výška vstupného otvoru 117 46
výška otvorenia piatych dverí 186 -
dĺžka ložnej plochy 113 110
max. dĺžka nákladu (k prednému operadlu) 234 233
výška nakladacej hrany 70 75
teoretický minimálny kváder (dm3) 640 572

Pokiaľ ide o udávané objemy batožinového priestoru, Škoda sľubuje 625 litrov v základnej konfigurácii a 1760 l po sklopení zadných operadiel. V prípade Volkswagenu to je 586, respektíve 1 152 litrov.

Tak, čísla máme porovnané a nabudúce už dôjde na kompletný porovnávací test.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY