vytisknout velikost písma Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Dvaja z jedného cesta

Pod karoserií měl Superb hodně společného s Passatem už od první generace, ale ještě nikdy si oba modely nebyly tak blízko jako dnes. Postavili jsme proti sobě Superb liftback a Passat sedan v typické flotilové motorizaci 2.0 TDI 110 kW.
Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Dvaja z jedného cesta
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú
  2. Interiér, ergonómia a ovládanie
  3. Porovnanie vnútorného priestoru
  4. Nameraný výkon, dynamika a brzdy
  5. Jazdné vlastnosti a správanie na ceste
  6. Ceny a výbava; verdikt
  7. Technické údaje
  8. Kompletná fotogaléria

Škoda Superb a Volkswagen Passat. Súrodenci, ale tiež nezmieriteľní súperi, ktorí sa konkrétne na slovenskom trhu mnohokrát naťahujú o rovnakého zákazníka. U nás nie je výnimkou stretnúť v jednom z nich riaditeľa veľkej továrne alebo člena vyššieho vedenia banky. Oba modely nedávno prišli v novej generácii - Passat vlani, Superb je vlastne ešte stále horúcou novinkou. A dnes sme ich prvýkrát postavili proti sebe.

Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW vs VW Passat 2.0 TDI 110 kW 148.jpgŠkoda Superb 2.0 TDI 110 kW vs VW Passat 2.0 TDI 110 kW 149.jpgŠkoda Superb 2.0 TDI 110 kW vs VW Passat 2.0 TDI 110 kW 150.jpgOba modely strednej triedy sme pôvodne chceli porovnať ešte s Mazdou 6, ale bohužiaľ to nevyšlo. Stal sa nám z toho duel koncernových súrodencov

Superb samozrejme pochádza z tlačovej flotily automobilky Škoda. Volkswagen novinárské auto v požadovanej konfigurácii nemal, ale našiel pre nás vhodný kus v ponuke Das Welt Auto, čo je "značkový" program jazdeniek koncernu VW.

Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 227.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 255.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 260.jpgTestovaný Superb aj Passat majú pod kapotou zhodný motor, diesel s objemom 2,0 l s výkonom 110 kW (150 koní), ktorý poháňa predné kolesá skrz 6-st. manuálnu prevodovku

Pretože s oboma autami sme jazdili už skôr, zameriame sa dnes naozaj hlavne na ich porovnávanie. Ak hľadáte informácie o technike, ponúkaných motorizáciách, výbave a pod., Prečítajte si najskôr niektorý zo samostatných testov:

Testy | Sedany | Škoda | Škoda Superb

Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf  

Testy | Sedany | Volkswagen | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI B8: Ako jazdí ten najsilnejší?  

Duel bude o to pikantnejší, že tentoraz sa nám podarilo dať dokopy autá s totožnou špecifikáciou hnacieho reťazca: motor 2.0 TDI vo variante 110 kW, manuálna prevodovka, pohon predných kolies. Náš pôvodný zámer počítal ešte sa tretím do mariáša: modernizovaná Mazda6 s motorom 2,2 Skyactiv-D by súboju dodala ďalší rozmer. Bohužiaľ sa ale na poslednú chvíľu z testu ospravedlnila. Bude z toho teda čisto bratovražedný boj koncernových súrodencov.

Nová Škoda Superb vs. nový Volkswagen Passat 2.0 TDI: Technické parametre
Motorizácia Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW VW Passat 2.0 TDI 110 kW
Prevodovka 6st. manuálna 6st. manuálna
Max. výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 3500-4000 3500-4000
Max. krútiaci moment (Nm) 340 340
v ot./min. 1750-3000 1750-3000
0-100 km/h (s) 8,8 8,7
Max. rýchlosť (km/h) 220 220
Komb. spotreba (l/100 km) 4,1 4,1
Prevádzková hmotnosť (kg) 1485 1475
Celková hmotnosť (kg) 2030 2020
Užitočná hmotnosť (kg) 620 620

Alebo sa nám z toho vykľuje nezáživný "priateľský zápas"? Obaja súperi sú si totiž technicky veľmi podobní. Na základe modulárne koncernovej platformy MQB postavili obe značky autá, ktoré majú k sebe veľmi blízko kľúčovými rozmermi, konštrukciou náprav, elektroinštaláciou i hnacím reťazcom. Motor je samozrejme identický.

Zaobídu sa bez močoviny

V tomto prípade sa jedná o 2.0 TDI s kódom CRLB, ktorého kultúru chodu vylepšuje vyvažovací hriadeľ. Ten napríklad v Octavii alebo Golfe majú len modely s pohonom všetkých kolies. Variant 110 kW sa stále zaobíde bez AdBlue, to nájdete až v silnejšom prevedení.

Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Priplatiť si môžete za dvojspojkovú skriňu DSG alebo za štvorkolku 4Motion, ale musíte si vybrať, čo z toho chcete viac. Kombináciu automatu s pohonom všetkých kolies koncern ponúka len zákazníkom ochotným priplatiť za silnejšiu motorizáciu 2.0 TDI 140 kW.

Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 242.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 244.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 241.jpg
Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 249.jpg_DSC0923.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 250.jpgSuperb je štylizovaný odvážnejší než Passat a má atleticky vyvážené proporcie, čo sa o predchádzajúcich dvoch generáciách skutočne povedať nedalo

Dizajn, respektíve styling a estetiku exteriéru nezohľadňuje v záverečnom hodnotení, pokiaľ sa úplne nevymyká pomermi (ktorýmkoľvek smerom). Preto len pár slov: kým Passat je elegantný, ale relatívne opatrnou variáciou na známu tému, Superb medzigeneračne neuveriteľne prekukol. Hlavne preto, že predchodca mal naozaj nepodarené proporcie, jeho dlhá a úzka karoséria vyzerala ako nastavovaná.

Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 243.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 240.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 245.jpg
Škoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 251.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 248.jpgŠkoda Superb vs VW Passat ve srovnávacím testu AutoRevue.cz 252.jpgBočná silueta aj blízkosť základných rozmerov naznačujú, že konštrukčne sú si obidve autá veľmi podobné; Superb má ale dlhší rázvor náprav

Nová generácia veľkej škodovky má omnoho atletickejšiu postavu, ktorú celkom vydarene podčiarkujú prelisy karosérie i "grafika" svetiel a masky. Oproti Passatu pôsobí Superb o niečo agresívnejším dojmom, ale Volkswagen sa vedľa neho hanbiť nemusí. Teutonicky upäté tvary dávajú nemeckému autu niečo z elegancie veľkých limuzín. Záleží na vás, ktorý prístup uprednostňujete. V oboch prípadoch sa podľa nášho názoru jedná o podarené, nadčasové tvary, ktoré budú starnúť pomaly a dôstojne.

Skúsenosť naznačuje, že od začiatku menej nápadný Passat možno vydrží vyzerať aktuálne o niečo dlhšie než vyzývavejší Superb.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY