vytisknout velikost písma Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Prechod na trojvalec je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Automobilka už z cenníka vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW.
Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Trojvalec 1.0 TSI zamieri pod kapotu tretej generácie Škody Octavia zhruba v polovici tohto roka. Automobilka už sa na to pripravuje a z cenníka aj internetového konfigurátora vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW. Slabšiu verziu tisícdvestovky ešte stále kúpite.

Trojvalec 1.0 TSI sa postupne rozširuje celým koncernom VW a nahrádza práve motor 1.2 TSI. Ten sa preslávil na začiatku výroby závadami rozvodových reťazí, ale v júli 2011 bola zavedená modernizovaná verzia so silnejšou a odolnejšou reťazou.

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI tiež hrajú teraz v koncernových automobiloch svoju labutiu pieseň, pretože Volkswagen pripravuje nový štvorvalec 1.5 TSI, ktorý ich nahradí. Trojvalec 1.0 TSI potom zastúpi základné motorizácie vrátane 1.2 TSI. Rovnaký osud sa týka aj motora 1.6 TDI, ten tiež nahradí tisícpäťstovku.

Prechod na trojvalec 1.0 TSI (ten by mal v Octavii ponúknuť výkon 85 kW a krútiaci moment až 200 Nm) je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Nový motor bude tiež ľahší ako "staršia" tisícdvestovka. Neskôr dostane trojvalec aj Fabia. Je možné, že sa objaví aj pod kapotou SUV Škoda KodiaQ, príbuzný Seat Ateca ho má.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY