vytisknout velikost písma Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Prechod na trojvalec je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Automobilka už z cenníka vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW.
Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Trojvalec 1.0 TSI zamieri pod kapotu tretej generácie Škody Octavia zhruba v polovici tohto roka. Automobilka už sa na to pripravuje a z cenníka aj internetového konfigurátora vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW. Slabšiu verziu tisícdvestovky ešte stále kúpite.

Trojvalec 1.0 TSI sa postupne rozširuje celým koncernom VW a nahrádza práve motor 1.2 TSI. Ten sa preslávil na začiatku výroby závadami rozvodových reťazí, ale v júli 2011 bola zavedená modernizovaná verzia so silnejšou a odolnejšou reťazou.

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI tiež hrajú teraz v koncernových automobiloch svoju labutiu pieseň, pretože Volkswagen pripravuje nový štvorvalec 1.5 TSI, ktorý ich nahradí. Trojvalec 1.0 TSI potom zastúpi základné motorizácie vrátane 1.2 TSI. Rovnaký osud sa týka aj motora 1.6 TDI, ten tiež nahradí tisícpäťstovku.

Prechod na trojvalec 1.0 TSI (ten by mal v Octavii ponúknuť výkon 85 kW a krútiaci moment až 200 Nm) je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Nový motor bude tiež ľahší ako "staršia" tisícdvestovka. Neskôr dostane trojvalec aj Fabia. Je možné, že sa objaví aj pod kapotou SUV Škoda KodiaQ, príbuzný Seat Ateca ho má.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY