vytisknout velikost písma Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Prechod na trojvalec je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Automobilka už z cenníka vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW.
Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Trojvalec 1.0 TSI zamieri pod kapotu tretej generácie Škody Octavia zhruba v polovici tohto roka. Automobilka už sa na to pripravuje a z cenníka aj internetového konfigurátora vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW. Slabšiu verziu tisícdvestovky ešte stále kúpite.

Trojvalec 1.0 TSI sa postupne rozširuje celým koncernom VW a nahrádza práve motor 1.2 TSI. Ten sa preslávil na začiatku výroby závadami rozvodových reťazí, ale v júli 2011 bola zavedená modernizovaná verzia so silnejšou a odolnejšou reťazou.

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI tiež hrajú teraz v koncernových automobiloch svoju labutiu pieseň, pretože Volkswagen pripravuje nový štvorvalec 1.5 TSI, ktorý ich nahradí. Trojvalec 1.0 TSI potom zastúpi základné motorizácie vrátane 1.2 TSI. Rovnaký osud sa týka aj motora 1.6 TDI, ten tiež nahradí tisícpäťstovku.

Prechod na trojvalec 1.0 TSI (ten by mal v Octavii ponúknuť výkon 85 kW a krútiaci moment až 200 Nm) je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Nový motor bude tiež ľahší ako "staršia" tisícdvestovka. Neskôr dostane trojvalec aj Fabia. Je možné, že sa objaví aj pod kapotou SUV Škoda KodiaQ, príbuzný Seat Ateca ho má.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY