vytisknout velikost písma Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Prechod na trojvalec je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Automobilka už z cenníka vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW.
Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Trojvalec 1.0 TSI zamieri pod kapotu tretej generácie Škody Octavia zhruba v polovici tohto roka. Automobilka už sa na to pripravuje a z cenníka aj internetového konfigurátora vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW. Slabšiu verziu tisícdvestovky ešte stále kúpite.

Trojvalec 1.0 TSI sa postupne rozširuje celým koncernom VW a nahrádza práve motor 1.2 TSI. Ten sa preslávil na začiatku výroby závadami rozvodových reťazí, ale v júli 2011 bola zavedená modernizovaná verzia so silnejšou a odolnejšou reťazou.

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI tiež hrajú teraz v koncernových automobiloch svoju labutiu pieseň, pretože Volkswagen pripravuje nový štvorvalec 1.5 TSI, ktorý ich nahradí. Trojvalec 1.0 TSI potom zastúpi základné motorizácie vrátane 1.2 TSI. Rovnaký osud sa týka aj motora 1.6 TDI, ten tiež nahradí tisícpäťstovku.

Prechod na trojvalec 1.0 TSI (ten by mal v Octavii ponúknuť výkon 85 kW a krútiaci moment až 200 Nm) je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Nový motor bude tiež ľahší ako "staršia" tisícdvestovka. Neskôr dostane trojvalec aj Fabia. Je možné, že sa objaví aj pod kapotou SUV Škoda KodiaQ, príbuzný Seat Ateca ho má.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY