vytisknout velikost písma Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Prechod na trojvalec je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Automobilka už z cenníka vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW.
Škoda sa pripravuje na trojvalec 1.0 TSI. Octaviu už nekúpite s 1.2 TSI 81 kW

Trojvalec 1.0 TSI zamieri pod kapotu tretej generácie Škody Octavia zhruba v polovici tohto roka. Automobilka už sa na to pripravuje a z cenníka aj internetového konfigurátora vyradila silnejšie prevedenie motora 1.2 TSI 81 kW. Slabšiu verziu tisícdvestovky ešte stále kúpite.

Trojvalec 1.0 TSI sa postupne rozširuje celým koncernom VW a nahrádza práve motor 1.2 TSI. Ten sa preslávil na začiatku výroby závadami rozvodových reťazí, ale v júli 2011 bola zavedená modernizovaná verzia so silnejšou a odolnejšou reťazou.

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI tiež hrajú teraz v koncernových automobiloch svoju labutiu pieseň, pretože Volkswagen pripravuje nový štvorvalec 1.5 TSI, ktorý ich nahradí. Trojvalec 1.0 TSI potom zastúpi základné motorizácie vrátane 1.2 TSI. Rovnaký osud sa týka aj motora 1.6 TDI, ten tiež nahradí tisícpäťstovku.

Prechod na trojvalec 1.0 TSI (ten by mal v Octavii ponúknuť výkon 85 kW a krútiaci moment až 200 Nm) je vynútený snahou znížiť normované emisie CO2 a spotrebu paliva. Nový motor bude tiež ľahší ako "staršia" tisícdvestovka. Neskôr dostane trojvalec aj Fabia. Je možné, že sa objaví aj pod kapotou SUV Škoda KodiaQ, príbuzný Seat Ateca ho má.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY