vytisknout velikost písma Škoda pripravuje výkonnejšiu Octaviu RS. Tu sú prvé fotky

Škoda pripravuje výkonnejšiu Octaviu RS. Tu sú prvé fotky

V máji sa objavili prvé správy o tom, že by Škoda mohla pripraviť pri príležitosti 40. výročia modelov nesúcich označenie RS výkonnejšiu verziu súčasnej Octavie RS. Vyzerá to, že tieto neoficiálne zvesti dostávajú úplne konkrétny rozmer. Zahraničné médiá vypustila do sveta zábery zachytávajúce takéto vozidlo v bežnej prevádzke.

Súčasná RS disponuje výkonom 220 koní. Volkswagen aj Seat ponúkajú výkonnejších súrodencov používajúcich rovnakú techniku​​, takže silnejšia Octavia RS určite nepredstavuje žiadny technický problém. Podľa neoficiálnych informácií by mala Octavia nasledovať práve Seat Leon Cupra. Ten vo svojej výkonnejšej (a u nás jedinej predávanej) variante ponúka 280 koní a samosvorný diferenciál.

Až nasledujúce týždne (prípadne mesiace) nám urobia definitívne jasno v tom, ako to s výkonnejšou Octaviou RS bude. Ak je pravda, že by sa takýto automobil mal začať predávať už na budúci rok, potom nebudeme na oficiálne upresnenie čakať príliš dlho. V tejto súvislosti sa hodí pripomenúť, že Škoda Octavia RS existuje ako prototyp tiež v prevedení s pohonom všetkých kolies. Že by?

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY