vytisknout velikost písma Škoda pripravuje výkonnejšiu Octaviu RS. Tu sú prvé fotky

Škoda pripravuje výkonnejšiu Octaviu RS. Tu sú prvé fotky

V máji sa objavili prvé správy o tom, že by Škoda mohla pripraviť pri príležitosti 40. výročia modelov nesúcich označenie RS výkonnejšiu verziu súčasnej Octavie RS. Vyzerá to, že tieto neoficiálne zvesti dostávajú úplne konkrétny rozmer. Zahraničné médiá vypustila do sveta zábery zachytávajúce takéto vozidlo v bežnej prevádzke.

Súčasná RS disponuje výkonom 220 koní. Volkswagen aj Seat ponúkajú výkonnejších súrodencov používajúcich rovnakú techniku​​, takže silnejšia Octavia RS určite nepredstavuje žiadny technický problém. Podľa neoficiálnych informácií by mala Octavia nasledovať práve Seat Leon Cupra. Ten vo svojej výkonnejšej (a u nás jedinej predávanej) variante ponúka 280 koní a samosvorný diferenciál.

Až nasledujúce týždne (prípadne mesiace) nám urobia definitívne jasno v tom, ako to s výkonnejšou Octaviou RS bude. Ak je pravda, že by sa takýto automobil mal začať predávať už na budúci rok, potom nebudeme na oficiálne upresnenie čakať príliš dlho. V tejto súvislosti sa hodí pripomenúť, že Škoda Octavia RS existuje ako prototyp tiež v prevedení s pohonom všetkých kolies. Že by?

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY