vytisknout velikost písma Škoda pripomína 40. výročie modelov RS na novom videu

Škoda tento rok oslavuje štyridsiate výročie športových modelov RS. Prvý mladoboleslavský voz nesúci toto označenie sa objavil v roku 1974, pričom išlo o pretekársky špeciál. Po roku 1981 nasledovala pauza až do roku 2000, kedy sa objavil prvý civilný model určený pre sériovú výrobu - Škoda Octavia RS.

Všetko podstatné k tejto téme mladoboleslavská automobilka zverejnila už koncom mája, v súčasnosti je ale k dispozícii nové video, ktoré si samozrejme nemôžeme nechať pre seba.

Prvá RS (Škoda 180 RS) používala dvojliter s výkonom 120 kW (163 k). Nasledoval model 130 RS osadený motorom o objeme 1,3 litra (103 kW/140 k). Prvá Octavia RS ponúkla preplňovaný štvorvalec 1,8 l s maximom 132 kW (180 k). Súčasná tretia generácia Octavie RS je vôbec najrýchlejším RS za štyridsať rokov existencie tohto označenia, pričom by sme sa časom mohli dočkať ešte výkonnejšej varianty.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY