vytisknout velikost písma Škoda pripomína 40. výročie modelov RS na novom videu

Škoda tento rok oslavuje štyridsiate výročie športových modelov RS. Prvý mladoboleslavský voz nesúci toto označenie sa objavil v roku 1974, pričom išlo o pretekársky špeciál. Po roku 1981 nasledovala pauza až do roku 2000, kedy sa objavil prvý civilný model určený pre sériovú výrobu - Škoda Octavia RS.

Všetko podstatné k tejto téme mladoboleslavská automobilka zverejnila už koncom mája, v súčasnosti je ale k dispozícii nové video, ktoré si samozrejme nemôžeme nechať pre seba.

Prvá RS (Škoda 180 RS) používala dvojliter s výkonom 120 kW (163 k). Nasledoval model 130 RS osadený motorom o objeme 1,3 litra (103 kW/140 k). Prvá Octavia RS ponúkla preplňovaný štvorvalec 1,8 l s maximom 132 kW (180 k). Súčasná tretia generácia Octavie RS je vôbec najrýchlejším RS za štyridsať rokov existencie tohto označenia, pričom by sme sa časom mohli dočkať ešte výkonnejšej varianty.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY