vytisknout velikost písma Škoda pripomína 40. výročie modelov RS na novom videu

Škoda tento rok oslavuje štyridsiate výročie športových modelov RS. Prvý mladoboleslavský voz nesúci toto označenie sa objavil v roku 1974, pričom išlo o pretekársky špeciál. Po roku 1981 nasledovala pauza až do roku 2000, kedy sa objavil prvý civilný model určený pre sériovú výrobu - Škoda Octavia RS.

Všetko podstatné k tejto téme mladoboleslavská automobilka zverejnila už koncom mája, v súčasnosti je ale k dispozícii nové video, ktoré si samozrejme nemôžeme nechať pre seba.

Prvá RS (Škoda 180 RS) používala dvojliter s výkonom 120 kW (163 k). Nasledoval model 130 RS osadený motorom o objeme 1,3 litra (103 kW/140 k). Prvá Octavia RS ponúkla preplňovaný štvorvalec 1,8 l s maximom 132 kW (180 k). Súčasná tretia generácia Octavie RS je vôbec najrýchlejším RS za štyridsať rokov existencie tohto označenia, pričom by sme sa časom mohli dočkať ešte výkonnejšej varianty.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY