vytisknout velikost písma Škoda predstavuje Octaviu RS 230 so samosvorom a Fabiu Monte Carlo

Škoda predstavuje Octaviu RS 230 so samosvorom a Fabiu Monte Carlo

Ženevský autosalón bude dejiskom výstavnej premiéry novej Škody Superb a bude to tiež príležitosť, kedy mladoboleslavská automobilka prezradí ceny. To už všetci určite viete. Škoda ale predstavuje ešte ďalšie novinky v podobe Fabie Monte Carlo alebo Octavie RS 230. Nie je však isté, či bude všetko v Ženeve naozaj aj vidieť.

Ako názov napovedá, Octavia RS 230 dostala dvojlitrový benzínový motor naladený na 169 kW (230 koní). Stovku dá za 6,7 ​​s (-0,1 s) a maximálne sa rozbehne ne 250 km/h (+ 2 km/h). Vzhľadom k tomu, že benzínové RS ponúka iba o desať koní menej, nie je nárast výkonu tým najzaujímavejším.

Dôležitejšie je, že táto Octavia dostane v rámci sériovej výbavy samosvorný diferenciál. Kto má záujem, ten nech začne šetriť. Do predaja dorazí Octavia RS 230 v júni.

Aj nová Fabia sa dočkala "športovej" verzie. Tú ale nezastupuje RS, ale výbava Monte Carlo, ktorá bude ďalšia z premiér ženevského autosalónu. Najdôležitejšími prvkami výbavy sú čierne zliatinové kolesá veľkosti šestnásť alebo sedemnásť palcov, čierne detaily exteriéru, športový volant a športové sedačky vnútri, rovnako ako možnosť zvoliť pre Fabiu športový podvozok.

A aby toho nebolo málo, vezie Škoda do Ženevy ešte akčné modely Edition, ktoré majú pripomenúť fakt, že tento rok mladoboleslavská automobilka oslavuje 120. narodeniny. Vo výbave Edition sa predstaví Fabia, Rapid, Octavia a Yeti. V podstate ide ale len o lepšie vybavené klasické autá.

Tlačová konferencia automobilky Škoda prebehne tretieho marca desať minút po desiatej dopoludní. Novinári prvý deň nenájdu na stánku slovenskej značky nič iného než Superby. Bude ich tam sedem. Od druhého dňa (a v dňoch pre verejnosť) Škoda ponúkne päť Superbov, niekoľko už známych modelov, verziu Edition a jednu Fabiu Monte Carlo. Podľa zoznamu z tlačovej správy to vyzerá, že Octaviu RS 230 v Ženeve neuvidíme.

skoda_zeneva_3.jpgskoda_zeneva_1.jpgskoda_zeneva_4.jpgskoda_zeneva_5.jpgskoda_zeneva_6.jpgskoda_zeneva_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY