vytisknout velikost písma Škoda predstavuje Octaviu RS 230 so samosvorom a Fabiu Monte Carlo

Škoda predstavuje Octaviu RS 230 so samosvorom a Fabiu Monte Carlo

Ženevský autosalón bude dejiskom výstavnej premiéry novej Škody Superb a bude to tiež príležitosť, kedy mladoboleslavská automobilka prezradí ceny. To už všetci určite viete. Škoda ale predstavuje ešte ďalšie novinky v podobe Fabie Monte Carlo alebo Octavie RS 230. Nie je však isté, či bude všetko v Ženeve naozaj aj vidieť.

Ako názov napovedá, Octavia RS 230 dostala dvojlitrový benzínový motor naladený na 169 kW (230 koní). Stovku dá za 6,7 ​​s (-0,1 s) a maximálne sa rozbehne ne 250 km/h (+ 2 km/h). Vzhľadom k tomu, že benzínové RS ponúka iba o desať koní menej, nie je nárast výkonu tým najzaujímavejším.

Dôležitejšie je, že táto Octavia dostane v rámci sériovej výbavy samosvorný diferenciál. Kto má záujem, ten nech začne šetriť. Do predaja dorazí Octavia RS 230 v júni.

Aj nová Fabia sa dočkala "športovej" verzie. Tú ale nezastupuje RS, ale výbava Monte Carlo, ktorá bude ďalšia z premiér ženevského autosalónu. Najdôležitejšími prvkami výbavy sú čierne zliatinové kolesá veľkosti šestnásť alebo sedemnásť palcov, čierne detaily exteriéru, športový volant a športové sedačky vnútri, rovnako ako možnosť zvoliť pre Fabiu športový podvozok.

A aby toho nebolo málo, vezie Škoda do Ženevy ešte akčné modely Edition, ktoré majú pripomenúť fakt, že tento rok mladoboleslavská automobilka oslavuje 120. narodeniny. Vo výbave Edition sa predstaví Fabia, Rapid, Octavia a Yeti. V podstate ide ale len o lepšie vybavené klasické autá.

Tlačová konferencia automobilky Škoda prebehne tretieho marca desať minút po desiatej dopoludní. Novinári prvý deň nenájdu na stánku slovenskej značky nič iného než Superby. Bude ich tam sedem. Od druhého dňa (a v dňoch pre verejnosť) Škoda ponúkne päť Superbov, niekoľko už známych modelov, verziu Edition a jednu Fabiu Monte Carlo. Podľa zoznamu z tlačovej správy to vyzerá, že Octaviu RS 230 v Ženeve neuvidíme.

skoda_zeneva_3.jpgskoda_zeneva_1.jpgskoda_zeneva_4.jpgskoda_zeneva_5.jpgskoda_zeneva_6.jpgskoda_zeneva_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY