vytisknout velikost písma Škoda predstavuje Octaviu RS 230 so samosvorom a Fabiu Monte Carlo

Škoda predstavuje Octaviu RS 230 so samosvorom a Fabiu Monte Carlo

Ženevský autosalón bude dejiskom výstavnej premiéry novej Škody Superb a bude to tiež príležitosť, kedy mladoboleslavská automobilka prezradí ceny. To už všetci určite viete. Škoda ale predstavuje ešte ďalšie novinky v podobe Fabie Monte Carlo alebo Octavie RS 230. Nie je však isté, či bude všetko v Ženeve naozaj aj vidieť.

Ako názov napovedá, Octavia RS 230 dostala dvojlitrový benzínový motor naladený na 169 kW (230 koní). Stovku dá za 6,7 ​​s (-0,1 s) a maximálne sa rozbehne ne 250 km/h (+ 2 km/h). Vzhľadom k tomu, že benzínové RS ponúka iba o desať koní menej, nie je nárast výkonu tým najzaujímavejším.

Dôležitejšie je, že táto Octavia dostane v rámci sériovej výbavy samosvorný diferenciál. Kto má záujem, ten nech začne šetriť. Do predaja dorazí Octavia RS 230 v júni.

Aj nová Fabia sa dočkala "športovej" verzie. Tú ale nezastupuje RS, ale výbava Monte Carlo, ktorá bude ďalšia z premiér ženevského autosalónu. Najdôležitejšími prvkami výbavy sú čierne zliatinové kolesá veľkosti šestnásť alebo sedemnásť palcov, čierne detaily exteriéru, športový volant a športové sedačky vnútri, rovnako ako možnosť zvoliť pre Fabiu športový podvozok.

A aby toho nebolo málo, vezie Škoda do Ženevy ešte akčné modely Edition, ktoré majú pripomenúť fakt, že tento rok mladoboleslavská automobilka oslavuje 120. narodeniny. Vo výbave Edition sa predstaví Fabia, Rapid, Octavia a Yeti. V podstate ide ale len o lepšie vybavené klasické autá.

Tlačová konferencia automobilky Škoda prebehne tretieho marca desať minút po desiatej dopoludní. Novinári prvý deň nenájdu na stánku slovenskej značky nič iného než Superby. Bude ich tam sedem. Od druhého dňa (a v dňoch pre verejnosť) Škoda ponúkne päť Superbov, niekoľko už známych modelov, verziu Edition a jednu Fabiu Monte Carlo. Podľa zoznamu z tlačovej správy to vyzerá, že Octaviu RS 230 v Ženeve neuvidíme.

skoda_zeneva_3.jpgskoda_zeneva_1.jpgskoda_zeneva_4.jpgskoda_zeneva_5.jpgskoda_zeneva_6.jpgskoda_zeneva_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY