vytisknout velikost písma Škoda otvorila nové centrum pre testovanie motorov

Škoda otvorila nové centrum pre testovanie motorov

Škoda otvorila v Mladej Boleslavi nové centrum pre testovanie motorov. To vzniklo rozšírením existujúceho technologického a vývojového centra, pričom investícia sa vyšplhala približne na 45 miliónov eur. Viac ako 34 miliónov eur si vyžiadala stavba samotná, ďalších desať miliónov bolo investovaných do nákupu technológií a zariadení.

Motorové centrum obsahuje 21 skúšobných staníc, pričom testovať sa nebudú iba sériové motory, ale svoje zázemie tu nájde aj tím Škoda Motorsport. Ďalších šesť staníc je zameraných na dlhodobé testovanie jednotlivých komponentov motorov.

Nové centrum bolo údajne stavané s čo najväčším ohľadom na životné prostredie. Motorové brzdy budú vyrábať elektrický prúd, ktorý poskytnú do siete, alebo priamo na spotrebu v budove. Teplom vzniknutým pri testovaní motorov sa bude budova vykurovať. Úspory vyčíslila automobilka na 720 ton CO2 ročne.

Škoda tiež upozorňuje, že je jedinou českou automobilkou, ktorá v ČR vozidlá nielen vyrába, ale aj vyvíja. Technický vývoj aktuálne zamestnáva približne 1700 odborníkov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY