vytisknout velikost písma Škoda otvorila nové centrum pre testovanie motorov

Škoda otvorila nové centrum pre testovanie motorov

Škoda otvorila v Mladej Boleslavi nové centrum pre testovanie motorov. To vzniklo rozšírením existujúceho technologického a vývojového centra, pričom investícia sa vyšplhala približne na 45 miliónov eur. Viac ako 34 miliónov eur si vyžiadala stavba samotná, ďalších desať miliónov bolo investovaných do nákupu technológií a zariadení.

Motorové centrum obsahuje 21 skúšobných staníc, pričom testovať sa nebudú iba sériové motory, ale svoje zázemie tu nájde aj tím Škoda Motorsport. Ďalších šesť staníc je zameraných na dlhodobé testovanie jednotlivých komponentov motorov.

Nové centrum bolo údajne stavané s čo najväčším ohľadom na životné prostredie. Motorové brzdy budú vyrábať elektrický prúd, ktorý poskytnú do siete, alebo priamo na spotrebu v budove. Teplom vzniknutým pri testovaní motorov sa bude budova vykurovať. Úspory vyčíslila automobilka na 720 ton CO2 ročne.

Škoda tiež upozorňuje, že je jedinou českou automobilkou, ktorá v ČR vozidlá nielen vyrába, ale aj vyvíja. Technický vývoj aktuálne zamestnáva približne 1700 odborníkov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY